Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

26-04-2018 16:51

Ο βουλευτής Κωστής Ευσταθίου παρουσίασε ενημερωτικό μνημόνιο στην Επιτροπή Πολιτισμού, Επιστήμης, Παιδείας και ΜΜΕ της ΚΣΣΕ για το θέμα του ρόλου της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή

Στα πλαίσια των συνεχιζόμενων εργασιών της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ), στο Στρασβούργο, ο βουλευτής κ. Κωστής Ευσταθίου, ως Εισηγητής της Επιτροπής Πολιτισμού, Επιστήμης, Παιδείας και ΜΜΕ για το θέμα του ρόλου της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή, παρουσίασε σήμερα ενώπιον της Επιτροπής σχετικό ενημερωτικό μνημόνιο.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες, επεσήμανε ο κ. Ευσταθίου, επηρεάζουν σημαντικά τις οικονομίες και τις κοινωνίες μας, αλλά και σε ατομικό επίπεδο καθορίζουν τον τρόπο που ο καθένας εργάζεται, επικοινωνεί και κοινωνικοποιείται. Ως εκ τούτου, εξήγησε, η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελεί πλέον και ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την επιτυχή διείσδυση στη σημερινή, ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Ειδικότερα, ανέφερε ο κ. Ευσταθίου, η χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από τους νέους, με τρόπο δημιουργικό και ποιοτικό, που να ενισχύει την κριτική σκέψη και τη διαμόρφωση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα, ένα επίτευγμα, που καλούνται να κερδίσουν όλα ανεξαιρέτως τα κράτη μέλη. Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει ακριβώς να αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες μέσω καινοτόμων και προσαρμοσμένων προγραμμάτων, που να αναπτύσσουν εκείνες τις δεξιότητες, οι οποίες θα επιτρέψουν στα παιδιά μας να αξιοποιήσουν όλα τα μαθησιακά τους πλεονεκτήματα και να ενταχθούν και να διαπρέψουν στην αγορά εργασίας, σημείωσε ο κ. Ευσταθίου. Κύριος στόχος αυτής της Έκθεσης, ανέφερε, είναι να καταγραφούν οι κυριότερες μεταρρυθμίσεις, που θα επιτρέψουν στα εκπαιδευτικά συστήματά μας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και τις νέες μεθόδους διδασκαλίας.

Στη συνέχεια, ο κ. Ευσταθίου αναφέρθηκε στις δυο πρόσφατες επισκέψεις εργασίας που πραγματοποίησε στη Φιλανδία και την Εσθονία, για τη συλλογή των απαραίτητων για την Έκθεσή του στοιχείων και την καταγραφή των πολύ προηγμένων μεθόδων διδασκαλίας που προωθούνται στις δυο χώρες μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, από την προσχολική μάλιστα ηλικία. Η διαμόρφωση ενδιαφερουσών, διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας, συμπλήρωσε, που εξοικειώνουν τα παιδιά με την τεχνολογία, διοχετεύεται σε όλα τα επίπεδα με πολύ ουσιώδη και ποιοτικά αποτελέσματα, πρόσθεσε.

Δυστυχώς, είπε ο κ. Ευσταθίου, συνεχίζοντας, η αξιοποίηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών από το εκπαιδευτικό σύστημα δεν εφαρμόζεται στον ίδιο βαθμό από όλα τα κράτη μέλη και υπάρχει τεράστιο χάσμα μεταξύ των χωρών. Αυτή η μεγάλη ανομοιομορφία, εξήγησε, οφείλεται στο γεγονός ότι κάποιες χώρες δεν έχουν εισαγάγει καινοτόμες μεθόδους ψηφιακής μάθησης ή τις έχουν εισαγάγει με τρόπο πλασματικό, που δεν έχει επιφέρει τις προσδοκόμενες αλλαγές. Κατά συνέπεια, τόνισε, παρατηρείται ένα ολοένα αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα στα παιδιά που έχουν πρόσβαση και τριβή με τις νέες τεχνολογίες και τα παιδιά που δυστυχώς δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες.

Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή του, ο κ. Ευσταθίου αναφέρθηκε στην ανάγκη κατάλληλης ψηφιακής εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων ανάμεσα και στους εκπαιδευτικούς, στη βάση ενός νέου παιδαγωγικού προτύπου.

 

(ΕΙ)