Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

29-06-2018 16:07

Χαιρετισμός Υπουργού Παιδείας στην ετήσια τελετή βράβευσης διακριθέντων μαθητών/τριών σε Παγκόσμιους Πανευρωπαϊκούς και Παγκύπριους Διαγωνισμούς

Με αισθήματα χαράς και υπερηφάνειας, το Υπουργείο Παιδείας υποδέχεται και βραβεύει σήμερα, σ’ αυτήν τη σεμνή τελετή, τους μαθητές και τις μαθήτριες μας που διακρίθηκαν, κατά τη φετινή σχολική χρονιά 2017-2018, σε Παγκύπριους, Πανευρωπαϊκούς και Παγκόσμιους Διαγωνισμούς Βιολογίας, Γεωγραφίας, Επιστήμης και Περιβάλλοντος.

Η αναγνώριση και η βράβευση των αρίστων αποτελεί έκφραση πολιτισμού και ταυτόχρονα υποχρέωση κάθε πνευματικά και πολιτισμικά ανεπτυγμένης κοινωνίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν βραβεύονται οι νέοι, που ξεχωρίζουν για το ήθος, την προσπάθεια, τις εξαιρετικές επιδόσεις και την αφοσίωση σ’ ένα σκοπό. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η διάκρισή τους έχει καταστεί παράδειγμα θέλησης, δημιουργίας και αριστείας, αναδεικνύοντας υγιή πρότυπα που μπορούν λειτουργήσουν ως ασπίδα προστασίας ενάντια στις σύγχρονες προκλήσεις και τα προβλήματα της κοινωνίας.

Συγχαίρουμε τους μαθητές/τριες, αλλά και τους εκπαιδευτικούς μας για τις διακρίσεις που πέτυχαν, τόσο σε Παγκύπριο αλλά κυρίως σε Πανευρωπαϊκό και Παγκόσμιο επίπεδο. Οι επιτυχίες σας αποδεικνύουν ότι η μικρή Κύπρος, επενδύοντας στον τομέα της εκπαίδευσης, μπορεί να ελπίζει σ’ ένα καλύτερο αύριο.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στο πλαίσιο της συντελούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και ακολουθώντας μια επιστημονικά τεκμηριωμένη εκπαιδευτική πολιτική, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη και προαγωγή της Βιολογίας, σύμφωνα με τα σύγχρονα διεθνή εκπαιδευτικά πρότυπα. Σ’ αυτή την προσπάθεια πρέπει να θεωρείται ως επιτυχία η καθιέρωση του μαθήματος της Βιολογίας σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και η εισαγωγή της, ως μάθημα προσανατολισμού, στις κατευθύνσεις Β΄ και Γ΄ Λυκείου.

Επιπρόσθετα, η καθιέρωση, στην καθημερινή διδασκαλία και αξιολόγηση, των δεικτών επάρκειας και επιτυχίας σε όλα τα μαθήματα καθιστά τη μαθησιακή διαδικασία σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου, περισσότερο στοχευμένη και επικεντρωμένη στα κύρια και ουσιώδη. Όσον αφορά στη Βιολογία, από ένα παραδοσιακά γνωσιολογικό μάθημα στείρας απαρίθμησης ονομάτων και αποστήθισης ανατομικών μερών, έχει καταστεί το κατεξοχήν δημιουργικό μάθημα των Φυσικών Επιστημών κι ένα άριστο εργαλείο καλλιέργειας της επιχειρηματολογίας και της κριτικής σκέψης.

Σ’ ένα κόσμο που έχει να αντιμετωπίσει προκλήσεις παγκοσμίου εμβέλειας, όπως είναι η συνεχιζόμενη υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, ο κίνδυνος των κλιματικών αλλαγών, ο υποσιτισμός και οι βιοηθικές προκλήσεις από την ραγδαία ανάπτυξη των νέων βιοτεχνολογιών, τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών έχουν ιδιαίτερη ευθύνη να αναπτύξουν στους μαθητές εκείνες τις αξίες, στάσεις και συμπεριφορές, ικανότητες και δεξιότητες που θα τους είναι απαραίτητα εφόδια για μια ενεργό θετική πολιτότητα στον 21ο αιώνα. 

Θα ήθελα για άλλη μια φορά να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους  μαθητές που σήμερα βραβεύονται για τις υψηλές τους επιδόσεις και τις σπουδαίες διακρίσεις που πέτυχαν και μας κάνουν όλους υπερήφανους. Τα συγχαρητήρια μου εκφράζω και στους εκπαιδευτικούς για την καθοδήγηση, τη στήριξη και την ενθάρρυνση που παρείχαν στα παιδιά, καθώς επίσης στην Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών/Βιολογίας/Γεωγραφίας, τη Βιολογική Εταιρεία Κύπρου και τον Γεωγραφικό Όμιλο για την αγαστή συνεργασία που αναπτύσσουν με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Ως Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, υπηρετούμε με σθένος την πεποίθηση ότι η επένδυση στη γνώση δίνει στους νέους μας τις ευκαιρίες που δικαιούνται, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής που οραματιζόμαστε για το αύριο. Ως εκ τούτου, θα στηρίζουμε τη διαδρομή των μαθητών μας προς την επιτυχία και την καταξίωση.

Σας εύχομαι κάθε επιτυχία και καλή πρόοδο!

-----------------------------

ΕΙ