Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

01-07-2022 15:26

Σύσκεψη του Υπουργού Παιδείας με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συνδέσμου Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων

Πρ. Προδρόμου: Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι τα σχολεία βεβαίως κάνουν ό,τι χρειάζεται για να δέχονται μαθητές και μαθήτριες με μεταναστευτική βιογραφία χωρίς διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα λειτουργούν με κάποιους Κανονισμούς, οι οποίοι ισχύουν για όλους. 

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου πραγματοποίησε σήμερα στο Υπουργείο σύσκεψη με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συνδέσμου Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης με θέμα την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Στη σύσκεψη συμμετείχε επίσης, από πλευράς Υπουργείου, ο Αν. Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης κ. Νικόλας Γιασουμής.

Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο Υπουργός προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους ως ακολούθως: «Είχα σήμερα συνάντηση με τον Σύνδεσμο Διευθυντών Μέσης Εκπαίδευσης υπό τη νέα του σύνθεση. Με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συνδέσμου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μια σειρά θεμάτων. Στο επίκεντρο ήταν τα θέματα εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και ιδιαίτερα  η αντιμετώπιση φαινομένων βίας και παραβατικότητας.

Υπενθυμίζω ότι τον Απρίλιο έγινε και επιστημονική Ημερίδα από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) για τα ζητήματα της βίας και παραβατικότητας. Μαζί με τις διευθύνσεις και τους εκπαιδευτικούς προσπαθούμε να στηρίξουμε τα σχολεία, ούτως ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές πραγματικότητες. Στο Υπουργείο γίνεται, στη βάση και των πορισμάτων της Ημερίδας, ένας συνολικός σχεδιασμός και ανάπτυξη των υφιστάμενων δομών και θα συνεχιστεί ο διάλογος και η συνεργασία με τον Σύνδεσμο Διευθυντών και με την ΟΕΛΜΕΚ.

Όσον αφορά θέματα που συζητούνται στον Τύπο τις τελευταίες μέρες -για τα οποία θα εκδοθεί αναλυτική ανακοίνωση στη συνέχεια, και θα υπάρξει και τοποθέτηση από τον Σύνδεσμο Διευθυντών- θέλω να υπογραμμίσω ότι στα δημόσια σχολεία καλλιεργείται συστηματικά, και μέσα από κατάλληλα παιδαγωγικά προγράμματα, πνεύμα πολιτότητας με κατάλληλες δράσεις για την εμπέδωση της αποδοχής της διαφορετικότητας και τον περιορισμό των προκαταλήψεων ή/και οποιωνδήποτε τάσεων ρατσισμού. Έχουμε πολλές χιλιάδες παιδιά με διαφορετική προέλευση, από διάφορες χώρες και βεβαίως το σχολείο στην Κύπρο υποδέχεται όλα αυτά τα παιδιά.

Εκείνο το οποίο πρέπει να πω κατηγορηματικά είναι ότι ούτε ο ρατσισμός ούτε η οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης γίνεται αποδεκτή στα σχολεία. Στη συντριπτική πλειοψηφία τα σχολεία λειτουργούν εύρυθμά. Υποδεχόμαστε μεγάλο αριθμό παιδιών κάθε χρόνο και διαπιστώνουμε καθημερινά, μέσα από την ίδια τη λειτουργία των σχολείων ότι υπάρχει αρμονική ένταξη και λειτουργία των σχολικών μονάδων. Απορρίπτουμε την εντύπωση που δημιουργείται ότι υπάρχει ρατσισμός στα σχολεία. Αλλά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ταυτόχρονα ότι τα σχολεία λειτουργούν με κάποιους Κανονισμούς, οι οποίοι ισχύουν για όλους και η καλύτερη ένταξη και για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία είναι να αντιμετωπίζονται ισότιμα».

Δείγμα της πολύ καλής δουλειάς που γίνεται είχαμε στις 26 Μαΐου, όταν πραγματοποιήθηκε εδώ στο Υπουργείο μια πολύ ωραία εκδήλωση, όπου βραβεύτηκαν παιδιά σε διαγωνισμό σχετικό με τα θέματα της αποδοχής και της πολιτότητας, καθώς και για την καταπολέμηση των φυλετικών διακρίσεων και διαπιστώσαμε ότι στα σχολεία μας τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία τυγχάνουν υποδοχής, έχοντας τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που δικαιούνται.

Όσον αφορά στο περιστατικό σε Γυμνάσιο στη Λάρνακα, όπου ένας γονέας, Ελληνοκύπριος διευκρινίζω, προσήλθε στην τελετή αποφοίτησης φέροντας μαζί του κροτίδες, είναι φαινόμενα τα οποία δεν αφορούν μόνο στο σχολείο αλλά πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα. Τέτοια φαινόμενα είναι ανεπίτρεπτα, μαρτυρούν δυσκολίες στο περιβάλλον εκείνου του σχολείου και δεν σχετίζονται με φυλετικές διακρίσεις.

Γι’ αυτό είναι που θα σταθούμε δίπλα στις διευθύνσεις των σχολείων και αυτό που υπογραμμίστηκε στη σημερινή σύσκεψη είναι ότι οι κανόνες λειτουργίας των σχολείων, δεν έχουν χρώμα, δεν έχουν φυλή, αλλά ισχύουν για όλους. Αυτό υπογράμμισαν οι Διευθυντές που ζήτησαν τη στήριξη του Υπουργείου για να υπάρχει στα σχολεία ηρεμία, με εφαρμογή των Κανονισμών και με το επιβαλλόμενο πνεύμα κατανόησης και παιδαγωγικής ευθύνης, και τη στήριξη αυτή θα την έχουν.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφερθώ και σ’ ένα άλλο περιστατικό σε άλλη περιοχή, το οποίο συζητήθηκε όπου υπήρξε καταγγελία ότι μαθήτρια θυματοποιήθηκε και έμεινε στάσιμη, με την επίκληση από την οικογένεια ότι υπήρχε θέμα φυλετικής διάκρισης. Σε εκείνη την περίπτωση, για την οποία πάλι υπάρχουν δημοσιεύματα, η μαθήτρια είχε περισσότερες από 350 απουσίες. Δεν αφορά με κανένα τρόπο φυλετικό θέμα, αλλά ζήτημα φοίτησης.

Το σχολείο στηρίζει όλα τα παιδιά, στηρίζει ιδιαίτερα τα παιδιά, τα οποία μπορεί να παρουσιάζουν στο κοινωνικό ή οικογενειακό τους περιβάλλον κάποιες δυσκολίες ή και προβλήματα, αλλά θα πρέπει με ψυχραιμία και με τους κατάλληλους μηχανισμούς να εφαρμόσουμε την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, η οποία στηρίζεται σε διεθνείς πρακτικές και τις ευρωπαϊκές συστάσεις για την υποδοχή και την αποδοχή όλων των παιδιών αδιακρίτως. Δίνονται οι ευκαιρίες. Η Πολιτεία οργανώνει εντατικά προγράμματα για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία για τη διδασκαλία και την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, για να αποκτήσουν εξοικείωση με το περιβάλλον. Δίνονται ευκαιρίες και ήδη έχουμε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία που διακρίνονται μέσα στα σχολεία μας και το βλέπουμε αυτό με ικανοποίηση», ανέφερε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας.

 ΙΠ