Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

02-11-2022 13:14

Χαιρετισμός του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας κ. Γιώργου Σαββίδη στην παρουσίαση του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης υποθέσεων και φακέλων/εγγράφων στη Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας (e-Law)

Όταν πριν από δύο χρόνια ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας κι εγώ διοριστήκαμε επικεφαλής της Νομικής Υπηρεσίας, βρεθήκαμε μπροστά σε ένα οξύμωρο. Από τη μια, η Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας να στελεχώνεται από πολύ ικανό προσωπικό, από νομικούς λειτουργούς με υψηλή νομική κατάρτιση, νομομάθεια και εξειδίκευση και να αποτελεί υπόδειγμα δεξαμενής νομικής γνώσης, και από την άλλη, η ίδια αυτή Υπηρεσία να «νοσεί» από τεχνολογικό και ψηφιακό αναλφαβητισμό.

Να μεταφέρει δηλαδή κατά την καθημερινή της λειτουργία τόνους εγγράφων και τους παραδοσιακούς χάρτινους φακέλους, έχοντας μηδέν σύστημα μηχανογράφησης, με την αλληλογραφία να διακινείται σε καρότσια και από χέρι σε χέρι, με την αρχειοθέτηση και κυρίως την ανάκτηση εγγράφων και πληροφοριών να αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, με διάσπαρτα συστήματα να εξυπηρετούν τον κάθε τομέα ξεχωριστά αλλά όχι στο σύνολό της τη Νομική Υπηρεσία, με αδυναμία ομοιόμορφης και καθολικής πρόσβασης των νομικών λειτουργών στα ήδη εγκατεστημένα υποτυπώδη ηλεκτρονικά συστήματα, με εκκρεμότητες για τις οποίες ουδείς γνώριζε ότι υπήρχαν εξαιτίας ανύπαρκτου εποπτικού μηχανογραφικού ελέγχου και με τον όγκο εργασίας καθημερινά να αυξάνεται χωρίς ωστόσο να υπάρχει σαφής «εικόνα» ούτε για το πού η εργασία είχε ανατεθεί, ούτε για το πόσο επιφορτισμένος με υποθέσεις -και τι φύσεως υποθέσεις- είναι ο κάθε συνάδελφος στον οποίον η εργασία ανατέθηκε.

Αυτή η λειτουργική αταξία αντιλαμβάνεστε, ήταν αδύνατο να συνεχίσει. Όχι μόνο εξαιτίας των διαφορετικών παραστάσεων και της εμπειρίας που ο Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας και εγώ έχουμε από τον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης των δικηγορικών γραφείων στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και γιατί δεν μπορείς να λογίζεσαι ως ο νομικός σύμβουλος του Κράτους, να καλείσαι να διαχειριστείς σοβαρότατες προκλήσεις -πολλές φορές με ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα-, ή να συμβουλεύσεις επί πολύπλοκων νομικών ζητημάτων που αφορούν σε δημόσιες συμβάσεις και έργα του δημοσίου, ή να χειριστείς ζητήματα επί πολύπλοκων πτυχών του Διεθνούς Δικαίου διασφαλίζοντας το συμφέρον της Δημοκρατίας, και τα χέρια σου να είναι «αγκυλωμένα» σε μεθόδους εργασίας που αντί να μειώνουν τον χρόνο διεκπεραίωσης των υποχρεώσεων και να αυξάνουν την ταχύτητα, την παραγωγικότητα, την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα, τουναντίον να καθηλώνουν τη δυναμική και της Υπηρεσίας και των λειτουργών της.

Οπόταν η επένδυση σε καινοτόμες αλλαγές και σε σύγχρονα εργαλεία τεχνολογίας και ψηφιοποίησης ήταν μονόδρομος για εμάς, και χαίρομαι που οι συνάδελφοί στη Νομική Υπηρεσία είδαν με θέρμη τις δρομολογούμενες ενέργειες για, μεταξύ των άλλων, ψηφιακό εκσυγχρονισμό της Υπηρεσίας μας. Και λέω μεταξύ άλλων, διότι το εύρος των ψηφιακών μεταρρυθμίσεων στη Νομική Υπηρεσία καλύπτει μόνο έναν από τους επτά μεταρρυθμιστικούς άξονες του Σχεδίου Δράσης της Νομικής Υπηρεσίας για τον εκ βάθρων εκσυγχρονισμό της, επί του οποίου το Τμήμα Διοίκησης της Νομικής Υπηρεσίας εργάζεται στοχοπροσηλωμένα για την υλοποίησή του.

Το e-Law λοιπόν, το οποίο αποτελεί συντομογραφία για το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης υποθέσεων και φακέλων/εγγράφων στη Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας και του οποίου το εναρκτήριο λάκτισμα γίνεται σήμερα, αποτελεί επιγραμματικά το γόνιμο αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας για αδιάλειπτη παρακολούθηση της προόδου του παραγόμενου έργου της Νομικής Υπηρεσίας και της πορείας των εκκρεμουσών υποθέσεων κατά τρόπον που:

  • να βελτιώνεται η οργάνωση και η λειτουργία της Υπηρεσίας,
  • να διευκολύνεται και να επιταχύνεται η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ των λειτουργών της, και
  • να εξοικονομείται εργασιακός χρόνος σε συνάρτηση με την αύξηση της αποδοτικότητας και της ταχύτητας που απαιτείται για την ολοκλήρωση του καθημερινού όγκου εργασίας.

Έχοντας την αμέριστη στήριξη και βοήθεια από τον Υφυπουργό Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής κύριο Κυριάκο Κόκκινο και τους λειτουργούς του Υφυπουργείου του, προς τους οποίους εκφράζω ευγνώμονες και βαθύτατες ευχαριστίες, και σε στενή συνεργασία με την Πρώτη Διοικητική Λειτουργό κα Νίκη Πασχαλίδου και όλους τους λειτουργούς της Διοίκησης της Νομικής Υπηρεσίας, τους οποίους επίσης ευχαριστώ, επιτεύχθηκε με υποδειγματικό συντονισμό και εντός σύντομου χρονικού διαστήματος να χαρτογραφηθούν οι ανάγκες της Νομικής Υπηρεσίας, να «μεταφραστούν» σε τεχνικές προδιαγραφές, να προκηρυχθεί η σχετική Σύμβαση η οποία κατακυρώθηκε χωρίς ενστάσεις και να γίνεται σήμερα η έναρξη υλοποίησης της εφαρμογής του έργου.

Ενός έργου του οποίου η λειτουργία σκοπεί σε:

  1. Βέλτιστη διαχείριση και παρακολούθηση πληροφοριών, δεδομένων και υποθέσεων.
  2. Διαδραστική ενημέρωση για την εξέλιξη των υποθέσεων/εργασιών.
  3. Μείωση χρόνου διεκπεραίωσης της εργασίας.
  4. Διευκόλυνση της συνεργασίας και επικοινωνίας των λειτουργών
  5.  Βελτίωση συνθηκών εργασίας των λειτουργών της Νομικής Υπηρεσίας.

Το έργο, που αποτελεί μια από τις πιο κοστοβόρες εκσυγχρονιστικές δράσεις της Νομικής Υπηρεσίας, αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2023 και το κόστος του, που ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκ. ευρώ, καλύπτεται εξολοκλήρου από πόρους που εξασφαλίστηκαν μέσω του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Κύπρου.

Ευχαριστώ ξανά θερμά τον φίλο Κυριάκο Κόκκινο, το Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής και την ομάδα των λειτουργών των δύο Υπηρεσιών που από κοινού και αγαστά εργάζονται για ολιστική, ψηφιακή αναβάθμιση της Νομικής Υπηρεσίας.

Σκοπός όλων των μεταρρυθμιστικών ενεργειών που, με βάση χρονοδιάγραμμα, υλοποιούμε στην Υπηρεσία μας, είναι όπως, στο άμεσο μέλλον, η Νομική Υπηρεσία της Δημοκρατίας «απελευθερωθεί» από αναχρονιστικές πρακτικές διαχείρισης της εργασίας και μετεξελιχθεί σε έναν σύγχρονο και ευέλικτο οργανισμό, ικανό να ανταποκριθεί στις ταχύτητες, τις αυξανόμενες απαιτήσεις, τις ανάγκες και τις προκλήσεις.

Σας ευχαριστώ.

(MΛ)