Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

06-09-2024 15:47

Διεξαγωγή Διημέρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προσχολικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (3-6 Σεπτεμβρίου 2024)

Ολοκληρώθηκε επιτυχώς την Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2024, το Διήμερο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προσχολικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, δράση η οποία πραγματοποιείται κατά τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου (πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων Δημοτικής, Ειδικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης). Σε κάθε επαρχία, το διήμερο διεξήχθη σε δύο διαφορετικές ημέρες, περιλαμβάνοντας τόσο επιμορφώσεις σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και επιμορφώσεις σε ατομικό επίπεδο.

Με βάση τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, περίπου 6.000 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τις επιμορφώσεις του Διημέρου. Για τη συμμετοχή στις επιμορφώσεις σε ατομικό επίπεδο, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου τη θεματική ενότητα που συνδεόταν με τις ατομικές τους ανάγκες και ενδιαφέροντα. Αυτές οι επιμορφώσεις αφορούσαν κατά κύριο λόγο θέματα σχετικά με τη διδακτική των διαφόρων μαθημάτων σύμφωνα με το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα. Συγκεκριμένα καλύφθηκαν 66 διαφορετικοί τίτλοι σεμιναρίων, ενώ παγκύπρια λειτούργησαν 158 διαφορετικές ομάδες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

Τα σεμινάρια σε επίπεδο σχολικής μονάδας, στο καθένα από τα οποία συμμετείχαν ομάδες εκπαιδευτικών από διάφορα, γειτονικά κατά κύριο λόγο, σχολεία, κάλυψαν 21 διαφορετικούς τίτλους σεμιναρίων από 16 διαφορετικές θεματικές περιοχές. Παγκύπρια λειτούργησαν 132 διαφορετικές ομάδες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Σε αυτές τις επιμορφώσεις καλύφθηκαν θέματα γενικής διδακτικής και μεθοδολογίας, που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας, στην αξιολόγηση του/της μαθητή/μαθήτριας, στη διαχείριση και επίλυση συγκρούσεων και παραβατικής συμπεριφοράς, στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία κ.ά. Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου σε επίπεδο σχολικής μονάδας, το κάθε σχολείο επικεντρώθηκε σε μία αρχική διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης για την Επαγγελματική Μάθηση, στο πλαίσιο της οργάνωσης του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης του Σχολείου. 

Την κάλυψη των θεμάτων στα σεμινάρια του Διημέρου ανέλαβαν λειτουργοί και εξωτερικοί συνεργάτες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, καθώς και μέλη ακαδημαϊκού προσωπικού από δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου. Τα θέματα που προσφέρθηκαν διαμορφώθηκαν στη βάση της διάγνωσης αναγκών των ίδιων των σχολείων. Παράλληλα, λήφθηκαν υπόψη δεδομένα που συγκεντρώθηκαν μέσω των αξιολογήσεων επιμέρους επιμορφωτικών δράσεων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ενώ συγκεντρώθηκαν και εισηγήσεις για θέματα σεμιναρίων από τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης και τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών (ΠΟΕΔ).

Κατά τη διάρκεια της ημέρας της επιμόρφωσης σε επίπεδο σχολικής μονάδας και μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, το κάθε σχολείο επικεντρώθηκε στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης για την Επαγγελματική Μάθηση, στο πλαίσιο της οργάνωσης του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης του Σχολείου.     

(ΙΠ/ΓΣ)