06-12-2024 13:20
Ηλεκτρονική Πλατφόρμα e-kalathi
Στόχος να τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή πριν από τα Χριστούγεννα
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα για την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-kalathi, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι εργάζεται εντατικά, σε συνεργασία με τον Ανάδοχο και τις συμμετέχουσες υπεραγορές, ώστε η πλατφόρμα να τεθεί στη διάθεσή τους σε πιλοτική βάση πριν από τα Χριστούγεννα.
Πέρα από τον βασικό στόχο της παροχής άμεσης και σε πραγματικό χρόνο πληροφόρησης στους καταναλωτές για τις τιμές βασικών προϊόντων, κατά την πιλοτική περίοδο λειτουργίας της πλατφόρμας, η ΥΠΚ αναμένει να λάβει επίσης την απαιτούμενη ανατροφοδότηση από τους χρήστες (καταναλωτές και υπεραγορές), ούτως ώστε να μπορέσουν να γίνουν τυχόν διορθωτικές ενέργειες πριν από την κανονική λειτουργία της, που προγραμματίζεται στα μέσα Φεβρουαρίου του 2025.
Κατά την πιλοτική εφαρμογή, η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει περίπου 480 βασικά καταναλωτικά αγαθά, τα οποία έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο καλάθι του νοικοκυριού.
Σημειώνεται ότι, παρά το γεγονός πως κατά την πιλοτική περίοδο εφαρμογής η συμμετοχή των υπεραγορών θα είναι σε εθελούσια βάση, εντούτοις υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους τους. Με το πέρας της πιλοτικής περιόδου, και αφού εκδοθεί το προβλεπόμενο Διάταγμα από τον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, στην πλατφόρμα θα πρέπει να ενταχθούν όλες οι επηρεαζόμενες υπεραγορές και θα περιληφθούν όλα τα προϊόντα που θα ορίσει ο Υπουργός, όπως προνοεί και η σχετική νομοθεσία.
Τονίζεται, καταληκτικά, ότι διαχρονική προτεραιότητα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι η ενίσχυση της προστασίας και της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή.
(ΑΣ/ΕΑθ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα