Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

12-02-2025 13:27

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου με θέμα την εισαγωγή του θεσμού του Τεχνικού Γυμνασίου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα

Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, με την ολοκλήρωση της Συνεδρίας του Υπουργικού Συμβουλίου, προέβη στην εξής δήλωση:

«Σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) για εισαγωγή του θεσμού του Τεχνικού Γυμνασίου στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, και έτσι ακόμη μία εξαγγελία του Προγράμματος Διακυβέρνησης υλοποιείται.

Η ανάπτυξη και βελτίωση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αποτελεί σημαντική προτεραιότητα της κυβέρνησης και αναφέρεται ως εμβληματική δράση του ΥΠΑΝ για το 2025. Η χώρα μας έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής αποφοίτων Γυμνασίου στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, ενώ η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αναδεικνύεται ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Κύπρος τα επόμενα χρόνια.

Η εισαγωγή του Τεχνικού Γυμνασίου θα βελτιώσει την ελκυστικότητα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, και σε βάθος χρόνου θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της αναντιστοιχίας δεξιοτήτων που παρατηρείται στην αγορά εργασίας. Αφορά όλα τα παιδιά, μελλοντικούς πολίτες του τόπου μας, ανεξάρτητα από την επιλογή τους αν θα πάνε στο Λύκειο ή στην Τεχνική Σχολή.

Η πιλοτική εισαγωγή του θεσμού θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026 σε δύο Γυμνάσια, ένα στη Λευκωσία και ένα στη Λεμεσό, τα οποία θα επιλεγούν στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως η τοποθεσία, η προσβασιμότητα και οι υποδομές των σχολείων.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τεχνικού Γυμνασίου θα περιλαμβάνει μαθήματα σε θεματικές, στις οποίες υπάρχει αναντιστοιχία στην αγορά εργασίας. Ενδεικτικά, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν ανάμεσα σε θεματικές κατευθύνσεις, όπως “Μηχανική Επιστήμη”, “Σχεδιασμός”, “Τέχνες” και “Τουριστικές Σπουδές” με δυνατότητα προσαρμογής των κατευθύνσεων ανάλογα με τη ζήτηση. Η διδακτική μεθοδολογία θα περιλαμβάνει πρακτικές μεθόδους διδασκαλίας σε ειδικά εξοπλισμένα εργαστήρια, χρήση υλικών από τα παιδιά (να σχεδιάσουν, να δημιουργήσουν, να διορθώσουν), εφαρμογή σε σενάρια του πραγματικού κόσμου, υπόδηση ρόλου, λύση προβλήματος.

Η πιλοτική εφαρμογή θα αξιολογηθεί με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, ώστε η διεύρυνση να γίνει τεκμηριωμένα.» 

(ΜΣ/NZ)