31-05-2018 14:04
Ετοιμάστηκε ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας επιχειρήσεων – Στόχος η βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των καταναλωτών και των επιχειρήσεων
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή πληροφορεί τις κυπριακές επιχειρήσεις και το καταναλωτικό κοινό ότι έχει συντάξει τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας (ΚΚΔ), με στόχο τη βελτίωση των σχέσεων των καταναλωτών με τις επιχειρήσεις. Το τελικό κείμενο του ΚΚΔ έχει διαμορφωθεί μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή τις οργανώσεις καταναλωτών και επιχειρήσεων. Η κατάρτιση του ΚΚΔ εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 28 Μαρτίου 2018.
Σκοπός του ΚΚΔ είναι να παρέχει ένα πλαίσιο όπου η σχέση μεταξύ καταναλωτών και εμπορευόμενων μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω με αμοιβαίο όφελος. Οι εμπορευόμενοι που συμμετέχουν στον ΚΚΔ, παρέχουν ουσιαστικά στους πελάτες τους επιπρόσθετα οφέλη, πέραν των νόμιμων δικαιωμάτων τους, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο τις επιχειρήσεις που επιδεικνύουν σεβασμό και αφοσίωση προς τους καταναλωτές.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή προτρέπει τις κυπριακές επιχειρήσεις να συμμετέχουν στον ΚΚΔ με στόχο να συμβάλουν στην προσπάθεια βελτίωσης των σχέσεων μεταξύ των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αλλά και αποκομίζοντας πρόσθετα οφέλη για τις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Με τη συμμετοχή τους στον ΚΚΔ, οι εμπορευόμενοι προσφέρουν αναβάθμιση των υπηρεσιών τους προς τους καταναλωτές, καθώς και υψηλότερο επίπεδο προστασίας στους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τους εμπορευόμενους, να αυξάνονται οι πωλήσεις των εμπορευόμενων και να επιτυγχάνεται η δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των εμπορευόμενων.
Επιπρόσθετα, οι επιχειρήσεις αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έχοντας σε περίοπτη θέση στην επιχείρηση τους (κατάστημα/ ηλεκτρονικό κατάστημα) το σήμα συμμετοχής (logo) στον ΚΚΔ.
Το πλήρες κείμενο του ΚΚΔ, καθώς και το έντυπο δήλωσης συμμετοχής στον ΚΚΔ ή περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.
(ΜΛ/ΣΧ)