Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

10-12-2021 16:05

Συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας στην 4η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε χθες στην 4η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη για την Εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιήθηκε ψηφιακά.

Η διάσκεψη ήταν ανοικτή για το κοινό και την παρακολούθησαν φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, εκπαιδευτικοί, ακαδημαϊκοί, ερευνητές κ.ά.

Αρκετοί Υπουργοί Κρατών Μελών της ΕΕ, αρμόδιοι για θέματα εκπαίδευσης καθώς και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών οργανισμών, συμμετείχαν σε παράλληλες ομάδες εργασίας, και συζήτησαν για θέματα όπως η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τα Πανεπιστήμια, η ευημερία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, η εκπαίδευση για την ενεργό πολιτότητα, οι μελλοντικές τάσεις και εξελίξεις στην εκπαίδευση κ.ά.

Ο κ. Προδρόμου, συμμετείχε στο πάνελ συζήτησης «Στρατηγικές για ένα Επιτυχημένο Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης». Στο ίδιο πάνελ συμμετείχαν ο Υφυπουργός του Υπουργείου Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού της Τσεχίας, κ. Jindřich Fryč, ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Πολιτισμού και Εκπαίδευσης,  κ. Victor Negrescu, η Πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής, Εκπαίδευσης, Εργασίας και Πολιτισμού και της Επιτροπής των Περιφερειών, κα Anne Karjalainen και η Γενική Διευθύντρια του Προγράμματος Digital Europe, κα Cecilia Bonefeld- Dahl.

Ο Υπουργός, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα, αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Κυβέρνησης για την οικοδόμηση του εθνικού οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, ανέφερε τους τρόπους με τους οποίους, η Κύπρος, συμμετέχοντας στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, κάνοντας αναφορά, ανάμεσα στα αλλά, στην ψηφιακή αναβάθμιση των αιθουσών διδασκαλίας, στην επιμόρφωση και επαγγελματική στήριξη των εκπαιδευτικών για την καλύτερη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών δυνατοτήτων στη διδασκαλία, στον μετασχηματισμό των αναλυτικών προγραμμάτων, αλλά και στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων STEM στους μαθητές. Τέτοιες μεταρρυθμίσεις, σημείωσε, «είναι απαραίτητες για μια ανοιχτή και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνία και για μια δυναμική ψηφιακή οικονομία».

Ο κ. Προδρόμου υπογράμμισε, επίσης, τη σημασία σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, για να γίνει πραγματικότητα η ψηφιακή εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, χωρίς αποκλεισμούς. Στο σημείο αυτό, αναφέρθηκε στην ανάγκη σύνδεσης των πολιτικών όλων των ενδιαφερόμενων μερών, αλλά και στην ανάγκη συνδυασμού τεχνογνωσίας και εμπειρογνωμοσύνης, ώστε να εξασφαλιστεί προσβασιμότητα για όλους στις ψηφιακές τεχνολογίες και στο ψηφιακό υλικό και να επιτευχθεί η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Τόνισε, επίσης, τη σημασία αξιοποίησης των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποστηρίζοντας ότι «μπορούν να συμβάλουν στην ενιαία και συμπεριληπτική εκπαίδευση».

Ο κ. Προδρόμου κατέληξε ότι το πιο επείγον βήμα που πρέπει να γίνει είναι να δημιουργηθεί κουλτούρα διά βίου μάθησης, ώστε να καλλιεργηθούν οι ψηφιακές δεξιότητες σε όλο το φάσμα της κοινωνίας.

 ΙΠ