22-12-2021 14:48
Γραπτή δήλωση του Υπουργού Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών στη Μέση Εκπαίδευση
Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) εφαρμόζει τα όσα προβλέπονται από τον Νόμο και τους Κανονισμούς για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών στη Μέση Εκπαίδευση. Πρόκειται για νομοθεσία η οποία υλοποιεί τη μεταρρυθμιστική πολιτική και έχει εγκριθεί από τη Βουλή.
Συγκεκριμένα, η νέα διαδικασία αξιολόγησης εφαρμόζεται σταδιακά, όπως είχε προνοήσει η Βουλή. Το 2019-20 στην Α’ τάξη λυκείου/τεχνικών σχολών, το 2020-21 επεκτάθηκε και στη Β’ τάξη και το 2021-22 και στη Γ’ τάξη. Ενώ το 2022-23 θα εφαρμοσθεί και σε ολόκληρο το γυμνάσιο.
Είναι γνωστό ότι το ΑΚΕΛ δεν συμφώνησε με τη μεταρρύθμιση και δεν συντάχθηκε με τις αποφάσεις της Βουλής. Αυτός όμως δεν μπορεί να είναι λόγος για να μην εφαρμοσθεί η νομοθεσία. Με κάθε σεβασμό στη διαφορετική άποψη, θεωρώ και πάλι ότι το ΑΚΕΛ δεν θα έπρεπε να δοκιμάζει διαρκώς να παρενοχλήσει την εφαρμογή της μεταρρύθμισης, όπως συμβαίνει τα τελευταία τρία χρόνια.
Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί το ΑΚΕΛ προσπαθεί να παρεμποδίσει την εφαρμογή της νομοθεσίας και καλεί τον Υπουργό να αγνοήσει τον Νόμο -ενώ ξέρει ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει- και δεν επιχειρεί, σύμφωνα με τα δημοκρατικά κοινοβουλευτικά ήθη, να εισαγάγει διαφορετική νομοθεσία, σύμφωνα με τις απόψεις που πρεσβεύει;
Επί της ουσίας, η σχολική χρονιά κυλά μέχρι στιγμής ομαλά. Τα σχολεία προχωρούν με πρόγραμμα το οποίο, όσον αφορά στα μαθησιακά πλαίσια, για πρώτη φορά συζητήθηκε διεξοδικά μεταξύ του Υπουργείου, της ΟΕΛΜΕΚ και εκπροσώπων διάφορων διδακτικών ειδικοτήτων, από την αρχή του έτους. Όσον αφορά δε στα Αναλυτικά Προγράμματα επισημαίνεται ότι αυτά αποτελούν συλλογικό έργο μεγάλων ομάδων εκπαιδευτικών, με τη συμμετοχή και πανεπιστημιακών και δεν είναι κάτι που αποφασίστηκε ειδικά φέτος, αλλά ισχύει εδώ και κάποια χρόνια. Εντούτοις, το ΥΠΠΑΝ ξεκινά αυτή την περίοδο, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας, ένα μεγάλο έργο αναθεώρησης και επικαιροποίησης, λαμβάνοντας υπόψη και τους ευρωπαϊκούς στόχους στο πλαίσιο της Στρατηγικής για το 2030.
Σε πολιτικό επίπεδο το ΑΚΕΛ, όπως και όλοι, θα πρέπει να καταλάβει ότι για να έχουμε ποιότητα στο δημόσιο σχολείο θα πρέπει να προάγουμε και να εμπνέουμε αξίες και γι’ αυτό χρειάζεται και αξιολόγηση. Εξυπακούεται πως όταν υπάρχει εκπαίδευση και διδασκαλία, θα πρέπει να συνυπάρχει και αξιολόγηση. Οι δικές τους προσεγγίσεις που τελικά προάγουν την ισοπέδωση, εκτός του ότι έχουν ξεπεραστεί σε όλη την Ευρώπη, οδηγούν σε απαξίωση του δημόσιου σχολείου και της εκπαίδευσης.
Η σύσταση που πρέπει να δίνεται σε μαθητές και μαθήτριες είναι ότι πρέπει να επικεντρωθούν στη συνεπή παρακολούθηση των μαθημάτων στο σχολείο και να προσπαθούν να παρακολουθούν διαρκώς με επιμέλεια, γιατί έτσι δεν θα χρειάζεται ούτε να επικεντρώνονται στις τελευταίες μέρες για να προετοιμασθούν ούτε και να καταλαμβάνονται από υπερβολικό άγχος. Γι’ αυτό θα πρέπει τώρα να χαρούν τις γιορτές των Χριστουγέννων και να ξεκουραστούν, αφού πριν την έναρξη των εξετάσεων θα έχουν μια εβδομάδα επαναλήψεων και προετοιμασίας στο σχολείο.
ΙΠ
Σχετικά Ανακοινωθέντα