Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

22-02-2022 10:03

Συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα την αξιολόγηση τετραμήνων

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού της Βουλής των Αντιπροσώπων και ενημέρωσε σχετικά με τη γραπτή αξιολόγηση α’ τετραμήνου σε Λύκεια και Τεχνικές Σχολές.

Ο κ. Προδρόμου ενημέρωσε για την όλη διαδικασία η οποία εκτυλίχθηκε ομαλά, παρά τις δύσκολες συνθήκες πανδημίας που επικρατούν. Ανέφερε ότι η αξιολόγηση γίνεται για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά, σύμφωνα με τους Κανονισμούς, όπως έχουν από το 2017 εγκριθεί από τη Βουλή και όπως έχουν τροποποιηθεί μετά από διαβουλεύσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και τη Συνομοσπονδία Γονέων κατά το προηγούμενο έτος προκειμένου να ισχύσουν κάποιες βελτιωτικές διατάξεις.

Κατέθεσε ότι προβληματίζει το γεγονός πως τις τελευταίες μέρες αναπτύχθηκε μια φημολογία και ακούγονται και επώνυμοι ισχυρισμοί ότι οι φετινές επιδόσεις είναι πολύ χαμηλές και έχουν δήθεν θυματοποιηθεί τα παιδιά, την ώρα που αυτοί που προβάλλουν τέτοιους ισχυρισμούς δεν γνωρίζουν τα αποτελέσματα, αφού αυτά δεν έχουν εξάλλου ακόμη ολοκληρωθεί.

Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «είναι εκπληκτικό που από τις πρώτες ημέρες Φεβρουαρίου και ενώ η διόρθωση δεν είχε ολοκληρωθεί και κανείς δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει γενικά τα αποτελέσματα, ξεκίνησε αυτή η σπερμολογία που οδήγησε μάλιστα και σε δημοσίευμα στις 3 Φεβρουαρίου. Ποια είναι τα κίνητρα όσων επιδίδονται επί σκοπώ σε αυτή την παραπληροφόρηση και κινδυνολογία; Νομίζω είναι προφανές, αλλά αφήνω σε εσάς τα συμπεράσματα».

Υπενθύμισε ότι σύμφωνα με τον Κανονισμό που ισχύει, η Βουλή θα έπρεπε να αναμένει ενημέρωση από το Υπουργείο, αφού γίνει και αξιολόγηση της όλης διαδικασίας, δηλαδή όπως αναφέρεται στο Άρθρο 47, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου με την ένταξη και της Γ’ Λυκείου/Τεχνικών Σχολών, δηλαδή μετά τον επόμενο Ιούνιο. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «δεν θα είχα ένσταση και τώρα να ενημερώσω με τα όποια διαθέσιμα στοιχεία τη Βουλή». Παρά το ότι δεν είναι ακόμα διαθέσιμα τα πλήρη τελικά στοιχεία -θα είναι έτοιμα μέσα στις επόμενες μέρες- ο Υπουργός αναφέρθηκε σε ένα ευρύ δείγμα που αφορά μια συγκεκριμένη περιοχή μόνο, αλλά περίπου 15% του μαθητικού πληθυσμού.

«Έχω μαζί μου αυτά τα στοιχεία, ανέφερε, και μπορώ κατηγορηματικά να σας πω ότι οι ισχυρισμοί για ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις δεν επαληθεύονται. Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν καθαρά ότι οι επιδόσεις στην Α’ και Β’ Λυκείου είναι περίπου οι ίδιες με εκείνες των προηγούμενων χρόνων, ενώ και της Γ’ Λυκείου είναι παρόμοιες με στοιχεία που προκύπτουν από τις Παγκύπριες Εξετάσεις».

Εν πάση περιπτώσει, πρόσθεσε, «και αν ακόμα τα αποτελέσματα ήταν χαμηλότερα και εκεί όπου μεμονωμένα, σε κάποιες ομάδες μαθητών/τριών μπορεί και να είναι, παρά τον μέσο όρο που δεν διαφέρει, το πρόβλημα δεν θα είναι η αξιολόγηση, αλλά τα ίδια τα μαθησιακά κενά και ελλείμματα. Είναι εντελώς παράδοξο να πειράζει κάποιους η αξιολόγηση και η διάγνωση και όχι οι τυχόν μαθησιακές ελλείψεις. Εκείνες πρέπει να στοχεύσουμε να αντιμετωπίσουμε και όχι, όπως κάποιοι, να προσπαθούμε να εξαλείψουμε τη διάγνωση».

Συμπληρωματικά ανέφερε ότι «εκείνοι που εδώ και τέσσερα χρόνια επειδή δεν ήθελαν τη Μεταρρύθμιση πολεμούν συστηματικά και διαρκώς την αξιολόγηση, δεν προσφέρουν υπηρεσία στο δημόσιο σχολείο. Διότι όταν υπάρχει αξιολόγηση ενισχύουμε την αξιοπιστία του Απολυτηρίου μας». Χαρακτηριστικά συμπέρανε ότι «πέρα από την αναστάτωση που δημιουργούν με ένα ακατανόητο πείσμα να προσπαθούν να εξωθήσουν στο να μην εφαρμοστεί Νόμος και Κανονισμός που ισχύει, διασπείρουν την εντύπωση ότι ένα σχολείο χωρίς αξιολόγηση θα ήταν καλύτερο, αγνοώντας ότι για να υπάρχει ποιότητα και αξία, χρειάζεται αξιολόγηση».

Στόχος μας, κατέληξε, με τη μεταρρύθμιση που εφαρμόζει η Κυβέρνηση, είναι να βασίζουμε τις εκπαιδευτικές πολιτικές και τις δράσεις του Υπουργείου σε πραγματικά και τεκμηριωμένα δεδομένα και όχι σε δόγματα ή απλές εντυπώσεις. Γι’ αυτό οι αξιολογήσεις τετραμήνων αποδεικνύονται πολύ χρήσιμες τόσο για τον καθένα/καθεμία μαθητή/μαθήτρια χωριστά (και τους γονείς τους) και για τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς που μπορούν να εντοπίσουν ζητήματα που πρέπει να διορθωθούν ή πτυχές στις οποίες πρέπει να δοθεί έμφαση, όσο και για το Υπουργείο που αναμένεται να σχεδιάζει και να αναδιαμορφώνει προσαρμόζοντας αναλυτικά προγράμματα και προγράμματα σπουδών. Σε αυτή τη βάση, πρόσθεσε, θα πρέπει μέσα στο επόμενο διάστημα να μας απασχολήσει και η ενδεχόμενη αναδιοργάνωση κάποιων από τα προγράμματα σπουδών στη βάση των όσων διαπιστώνουμε έγκυρα.

Το Υπουργείο κατέθεσε με την ευκαιρία μια επιστημονική μελέτη των αποτελεσμάτων που έχει γίνει για ένα από τα μαθήματα, μέσα από την οποία αξιολογείται με έγκυρο τρόπο και το εξεταστικό δοκίμιο, σημειώνοντας ότι θα ακολουθήσει ανάλογη ενημέρωση και για άλλα μαθήματα. Ενώ ενημέρωσε ότι έχει ξεκινήσει ενδελεχής ανάλυση 40.000 δοκιμίων προκειμένου να διαπιστωθεί η εσωτερική συνοχή μέσα από μελέτη ενός προς ένα των ζητημάτων/ερωτήσεων που συναπαρτίζουν τα γραπτά. Ενημερώθηκε επίσης η Επιτροπή ότι το Υπουργείο προχωρά στη συγκρότηση μιας Ομάδας Ελέγχου Ποιότητας Εξετάσεων. Ο Υπουργός ανέφερε, τέλος, ότι θα γίνει και στη συνέχεια περαιτέρω ενημέρωση της Επιτροπής, όταν υπάρχουν και πλήρη στοιχεία.  

ΙΠ