Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

29-11-2023 08:40

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη σε εκδήλωση για τον εορτασμό των 70 χρόνων από την ίδρυση της ΟΕΛΜΕΚ, χθες

Αποτελεί ξεχωριστή χαρά για μένα να βρίσκομαι απόψε εδώ για να απευθύνω χαιρετισμό, εκ μέρους του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, για να τιμήσουμε μαζί την 70ή επέτειο της Οργάνωσης Ελλήνων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου (ΟΕΛΜΕΚ), της Εκπαιδευτικής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης των χιλιάδων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στη Μέση Γενική Εκπαίδευση. Αυτή η επέτειος σηματοδοτεί επτά δεκαετίες δέσμευσης στον ευγενή σκοπό του συνδικαλισμού, της εκπαίδευσης και της παιδείας και εβδομήντα χρόνια συστηματικής ανταλλαγής απόψεων και αγαστής συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, αλλά ταυτόχρονα και πολυσχιδούς προσφοράς στον τόπο μας.

Βασική προτεραιότητα της νέας διακυβέρνησης αποτελεί η Παιδεία, η οποία είναι μια σοβαρή επένδυση που επηρεάζει όλη την κοινωνία. Όλοι οι φορείς έχουν σοβαρό ρόλο να διαδραματίσουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι αποδεδειγμένο, όμως, ερευνητικά ότι ο/η εκπαιδευτικός είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στην οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης και αλλαγής γιατί συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Προτεραιότητά μας είναι να αντιμετωπίσουμε τις χρόνιες στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος και να προχωρήσουμε προς ένα σύγχρονο, ανθρωποκεντρικό, συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αποσκοπώντας στην άμεση εφαρμογή των προγραμματικών μας προτάσεων, έχουμε ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση καινοτομιών και προωθούμε σειρά από άλλες με στόχο τη ριζική μεταρρύθμιση και την ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Συγκεκριμένα, στη Μέση Εκπαίδευση διαμορφώσαμε ένα μαθητοκεντρικό σύστημα αξιολόγησης βασισμένο σε παιδαγωγικά κριτήρια, το οποίο πλαισιώνεται από δυναμικό πρόγραμμα επιμόρφωσης.

Πρόσθετα, αναδιοργανώνουμε μέσα από διάλογο την Ειδική Εκπαίδευση και πορευόμαστε προς το συμπεριληπτικό σχολείο, το οποίο θα ικανοποιεί τις ανάγκες όλων των παιδιών, ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητές τους, στη βάση συγκεκριμένου πλάνου.

Προχωρήσαμε με τη δημιουργία ομάδων οι οποίες εργάζονται για την επικαιροποίηση και τον εκσυγχρονισμό των Αναλυτικών μας Προγραμμάτων με στόχο τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, ώστε να έχουμε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να προάγει τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τις γνώσεις των μαθητών/τριών, ούτως ώστε να είναι ενεργοί πολίτες, ικανοί και ικανές να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις.

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας υλοποιούμε αυτό που άρχισε η προηγούμενη διακυβέρνηση για ένα νέο Σύστημα Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου με προϋπολογισμό πέραν του μισού εκατομμυρίου ευρώ και με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα επόμενα 2-3 χρόνια. Απώτερος σκοπός είναι να δημιουργήσουμε ένα έγκυρο και αξιόπιστο σύστημα, το οποίο θα προωθεί τη βελτίωση τόσο του σχολικού έργου όσο και των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Ήδη η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας έχει θεσμοθετηθεί με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου τον περασμένο μήνα. Συγκεκριμένα, το κάθε σχολείο θα υλοποιεί το δικό του σχέδιο δράσης σχετικά με την επιτέλεση της αποστολής του, ενώ το Υπουργείο, έχοντας εποπτικό ρόλο, θα στηρίζει και θα συνεπικουρεί την προσπάθεια.

Εισάγουμε, ταυτόχρονα, νέα και σύγχρονα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας στη βάση των δικών τους αναγκών, επενδύοντας ουσιαστικά στην επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Αξιοσημείωτος είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των σχολικών μας μονάδων και η ταυτόχρονη προώθηση άλλων τριών συναφών δράσεων για τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών και των μαθητριών μας, δράσεις οι οποίες επίσης χρηματοδοτούνται από το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στον ψηφιακά εγγράμματο εκπαιδευτικό, ο οποίος με τις γνώσεις και δεξιότητες χρήσης και αξιοποίησης της τεχνολογίας στη διδασκαλία θα βοηθήσει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της.

Την ίδια στιγμή αποδίδουμε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και την έγκαιρη παρέμβαση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων όπως η βία και η παραβατικότητα. Το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε πρόσφατα σειρά μέτρων ενδυνάμωσης των σχολείων, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται ο παιδαγωγικός ρόλος του. Μεταξύ άλλων, σχεδιάζονται εναλλακτικά προγράμματα μάθησης για παιδιά με προκλητικά παραβατική συμπεριφορά, έτσι ώστε να δώσουμε ευκαιρία να στηριχθούν τόσο τα συγκεκριμένα παιδιά όσο και τα υπόλοιπα παιδιά, έχοντας το δικαίωμα της ομαλής φοίτησης.

Σε αυτή την πορεία για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ο ρόλος του κάθε εκπαιδευτικού και ιδιαίτερα των οργανωμένων εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραγνωριστεί. Ο εκπαιδευτικός είναι ο σημαντικότερος φορέας αλλαγής και η επίδρασή του στην αποτελεσματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη από την επίδραση του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η ΟΕΛΜΕΚ από ιδρύσεώς της υπήρξε βασικός πυλώνας του εκπαιδευτικού συστήματος και της παιδείας ευρύτερα στον τόπο μας. Στα επιτεύγματά της περιλαμβάνονται η σθεναρή υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, η διατήρηση και βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους και η προώθηση της ευημερίας τους, η κατάθεση απόψεων και εισηγήσεων γενικότερης εκπαιδευτικής πολιτικής, κ.ά. Η ΟΕΛΜΕΚ μέσα στα χρόνια έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του ρόλου των εκπαιδευτικών ως απαραίτητων εταίρων στην κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Αναγνωρίζοντας τον ρόλο της ΟΕΛΜΕΚ, αναγνωρίζουμε επίσης τις ατομικές προσπάθειες κάθε εκπαιδευτικού που συμμετείχε και συμμετέχει σε αυτό το ταξίδι. Η δέσμευση στο ευγενές αυτό επάγγελμα είναι αξιέπαινη και ο αντίκτυπος στη ζωή αμέτρητων παιδιών είναι ανυπολόγιστος. Ο εκπαιδευτικός είναι ο αρχιτέκτονας του μέλλοντος, ο οποίος διαμορφώνει το μυαλό και τις στάσεις της επόμενης γενιάς. Καλλιεργεί την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα και την προσαρμοστικότητα στους μαθητές του. Εμπνέει την περιέργεια, ενεργοποιεί τη φαντασία και καθοδηγεί τους μαθητές να γίνουν διά βίου μανθάνοντες/ουσες. Είναι επαγγελματίας αλλά συνάμα και παιδαγωγός και οφείλει να αποτελεί πρότυπο για τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Σημαντικός υπήρξε ο ρόλος της ΟΕΛΜΕΚ διαχρονικά σε όλες τις δύσκολες στιγμές της ιστορίας του τόπου μας. Η Οργάνωση στάθηκε βράχος στην προσπάθεια για διατήρηση της ταυτότητάς μας, της ιστορίας και του πολιτισμού μας, και γι’ αυτό την τιμούμε.

Ως Κυβέρνηση αναγνωρίζουμε τον ρόλο της ΟΕΛΜΕΚ, όπως επίσης γνωρίζουμε ότι οι προκλήσεις και οι απαιτήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός συνεχώς αυξάνονται. Ακριβώς σε αυτή τη δύσκολη πορεία αντιμετώπισης και διαχείρισης των νέων προκλήσεων αναμένουμε ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε την πολύτιμη συμβολή όλων των εκπαιδευτικών τόσο υπηρεσιακά όσο και μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου, της ΟΕΛΜΕΚ.

Απόδειξη όλων όσων έχω προαναφέρει αποτελεί η συνεχής, αγαστή και ουσιαστική συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ ΥΠΑΝ και ΟΕΛΜΕΚ τους τελευταίους μήνες. Σκοπεύουμε να τη συνεχίσουμε υιοθετώντας σύγχρονες μεθοδολογίες επικεντρώνοντας σε παιδαγωγικά κυρίως κριτήρια.

Εν κατακλείδι, εκφράζω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου στην ΟΕΛΜΕΚ για τις άοκνες προσπάθειες και την ακλόνητη δέσμευσή της στον τομέα της εκπαίδευσης. Στεκόμαστε περήφανα δίπλα από τους αφοσιωμένους επαγγελματίες που διαμορφώνουν το μέλλον του τόπου μας.

Συγχαρητήρια στην ΟΕΛΜΕΚ για τα 70 χρόνια αριστείας. Βεβαιώνω ότι θα συνεχιστεί η αγαστή συνεργασία μεταξύ μας για την οικοδόμηση ενός φωτεινότερου μέλλοντος για τα παιδιά μας και την πατρίδα μας.

Ευχαριστώ.

(Τον χαιρετισμό ανέγνωσε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου)

(ΓΣ/ΕΠ)