Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

20-05-2024 17:10

Ημερίδα: «Οι γυναίκες στην Ιστορία και τη Διδασκαλία της»

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2023-2026 και της υπογραφής της Δήλωσης Πολιτικής Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) Κύπρου διοργάνωσε το Σάββατο, 18 Μαΐου 2024 στους χώρους του Ινστιτούτου στη Λευκωσία, Ημερίδα με θέμα: «Οι γυναίκες στην Ιστορία και τη Διδασκαλία της». Η Ημερίδα αποσκοπούσε στο να συμβάλει στην προώθηση της ισότητας των φύλων, αλλά και να προσφέρει στους/στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να συζητήσουν και να αναστοχαστούν για τη θέση της γυναίκας στην Ιστορία και τη διδασκαλία της. Στην Ημερίδα παρουσιάστηκαν συγκεκριμένες εισηγήσεις και πρακτικές για την ενσωμάτωση στοιχείων από την Ιστορία των γυναικών στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Την Ημερίδα χαιρέτισαν η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου δρ Έλενα Χατζηκακού, η οποία ανέγνωσε και τον χαιρετισμό της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου και η Επίτροπος Ισότητας των Φύλων κα Τζόζη Χριστοδούλου. Τις κεντρικές εισηγήσεις της Ημερίδας ανέλαβαν με επιτυχία η δρ Μιράντα Χρίστου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου, η δρ Γεωργία Σπανού, εκπαιδευτικός, ερευνήτρια και συγγραφέας, και ο δρ Λούκας Περικλέους, Λειτουργός Αναλυτικών Προγραμμάτων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτο. Η κυρία Χρίστου εξέτασε την απουσία των γυναικών από την πρόσφατη κυπριακή ιστορία μέσα από μια φεμινιστική σκοπιά, εστιάζοντας κυρίως στο πώς το 1974 επαναχάραξε έμφυλα διακριτά πεδία και περιόρισε την πολιτική δράση των γυναικών. Η κα Σπανού συζήτησε το πώς θα μπορούσε το βιβλίο «Κύπριες Γυναίκες που Εμπνέουν» να αποτελέσει ευκαιρία για εκκίνηση της συζήτησης αναφορικά με τον πρωτοποριακό ρόλο σπουδαίων Κυπρίων γυναικών στη διεκδίκηση του μεριδίου της ορατότητας που τους άξιζε στον δημόσιο βίο της χώρας. Τέλος, ο κ. Περικλέους επικεντρώθηκε στο πώς οι παραδοσιακές αντιλήψεις για τη θέση της γυναίκας, αλλά και για το τι είναι ιστορικά σημαντικό, επηρεάζουν τον τρόπο που η γυναίκα παρουσιάζεται στη σχολική Ιστορία, καθώς και τη συνεισφορά της διδασκαλίας της Ιστορίας των γυναικών στην εκπαίδευση. Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση ανάμεσα στις κεντρικές εισηγήτριες/εισηγητή και το κοινό, την οποία συντόνισε η κα Σοφία Βλάμη, Λειτουργός του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. 

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα από τα τρία παράλληλα βιωματικά εργαστήρια που προσφέρθηκαν από την ηθοποιό, θεατρική συγγραφέα και παραγωγό κα Νέδη Αντωνιάδη, την ηθοποιό κα Αθηνά Κάσιου, την εκπαιδευτικό κα Άντρη Θεοδούλου, την εκπαιδευτικό κα Γεωργία Σολωμού και τον Λειτουργό Αναλυτικών Προγραμμάτων του ΠΙ κ. Λούκα Περικλέους. Τα εργαστήρια εστίασαν σε διάφορες στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία, που μπορούν να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για να ενσωματώσουν πτυχές της Ιστορίας των γυναικών στις τάξεις τους. Πιο συγκεκριμένα, στα εργαστήρια είχαν την ευκαιρία οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες να γνωρίσουν και να εμπλακούν βιωματικά με τις δραστηριότητες ψυχικής ενδυνάμωσης του βιβλίου «Κύπριες Γυναίκες που εμπνέουν», τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη δημιουργία του θεατρικού έργου «Οι γυναίκες επιστρέφουν» μέσα από την επεξεργασία ηχογραφημένων συνεντεύξεων και αρχειακού υλικού, και τις πρακτικές προσεγγίσεις για τη μελέτη της διεκδίκησης του δικαιώματος ψήφου για τις γυναίκες στη διδασκαλία της Ιστορίας.

(IΠ/ΑΦ/NZ)