31-05-2024 18:53
Μήνυμα της Υφυπουργού Κοινωνικής Πρόνοιας κας Μαριλένας Ευαγγέλου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού
H 1η Ιουνίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού το 1925 από την Παγκόσμια Συνέλευση για την ευημερία του παιδιού.
Κάθε παιδί στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο θα πρέπει να απολαμβάνει τα ίδια δικαιώματα και να ζει χωρίς διακρίσεις και χωρίς κανενός είδους εκφοβισμό.
Όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) προωθούν τη Στρατηγική της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού και την Ευρωπαϊκή Εγγύηση για τα Παιδιά, η οποία αποτελεί εξαιρετικής σημασίας πολιτική για την προστασία και στήριξη όλων των παιδιών και την άσκηση των δικαιωμάτων τους.
Το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, ως ο Εθνικός Συντονιστής της Στρατηγικής για τα δικαιώματα του παιδιού και την Ευρωπαϊκή Εγγύηση για τα Παιδιά, ετοίμασε την Πρώτη Διετή Έκθεση για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης, η οποία εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 6 Μαρτίου 2024.
Σκοπός του Εθνικού Σχεδίου Δράσης είναι η κατοχύρωση της πρόσβασης όλων των παιδιών σε δωρεάν περίθαλψη, εκπαίδευση και φροντίδα στην πρώιμη ηλικία, ή κατάλληλη στέγαση και η υγιεινή διατροφή.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη εφαρμόζει δράσεις που στοχεύουν σε ένα ισχυρότερο κοινωνικό δίχτυ ασφάλειας και στη μείωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους.
Μερικές από τις δράσεις αυτές είναι η επέκταση των δικαιούχων του Σχεδίου Επιδότησης Διδάκτρων και Σίτισης Παιδιών μέχρι τεσσάρων ετών για όλους τους λήπτες του Επιδόματος Τέκνου, η ετοιμασία νέου Σχεδίου Επιδότησης Διδάκτρων και Σίτισης Παιδιών μέχρι τεσσάρων ετών και πέντε μηνών, καθώς και η υπογραφή των πρώτων δημόσιων χρηματοδοτήσεων για τη δημιουργία τουλάχιστον 30 νέων δομών ή επέκταση υφιστάμενων Κέντρων Φροντίδας Παιδιών.
Όλες οι δράσεις που προγραμματίζονται και υλοποιούνται από το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας στοχεύουν στην εναρμόνιση της επαγγελματικής και της οικογενειακής ζωής και, κατ’ επέκταση, στη βελτίωση της ευημερίας της οικογένειας και του παιδιού για μια συμπεριληπτική κοινωνία χωρίς διακρίσεις.
(ΜΘ/ΜΣ/ΕΑθ)