Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

16-10-2024 20:32

Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας στην τελετή απονομής των Βραβείων του Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου της Στ΄ Τάξης Δημοτικών Σχολείων της Πρεσβείας της Ελλάδας

Με ιδιαίτερη χαρά παρευρίσκομαι σήμερα στην τελετή βράβευσης του καταξιωμένου θεσμού του Μαθητικού Διαγωνισμού Δοκιμίου της Στ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων, που διοργανώνει και φιλοξενεί η Πρεσβεία της Ελλάδας στην Κύπρο. Μέσα από την ξεχωριστή αυτή τελετή θα έχουμε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε τις ικανότητες των παιδιών στον γραπτό λόγο και να τιμήσουμε, τόσο αυτά που διακρίθηκαν όσο και αυτά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Επιτρέψτε μου, πριν από κάθε άλλη αναφορά, να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες ολόκληρης της Πολιτείας στην Ελληνική Πρεσβεία και να τονίσω τη σημασία της γόνιμης και αγαστής συνεργασίας που αναπτύσσουμε διαχρονικά, η οποία εκτείνεται σε ποικίλους τομείς, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρούς δεσμούς ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Εστιάζοντας στον διαγωνισμό και στην εύστοχη θεματική του «Η σημασία της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα» θέλω να σταθώ, μεταξύ των τόσων άλλων σημαντικών του παραμέτρων, στην εκπαιδευτική, αλλά και την πνευματική του αξία. Ο Παρθενώνας, κορυφή της πανανθρώπινης τέχνης και αισθητικής, ένα δείγμα υψηλής αντίληψης για τον πολιτισμό, στερείται για χρόνια τώρα την ολοκλήρωση και την πληρότητα της ιστορίας του, την οποία γέννησε ο ελληνισμός και κληροδότησε στον ανθρώπινο πολιτισμό. Ένα παγκόσμιο και συνάμα υπερκόσμιο έργο, όπως ο Παρθενώνας, που έκανε την ανθρώπινη σκέψη βαθύτερη, συνεχίζει να αξιώνει την αλήθεια της ιστορίας, την αρμονία και την αρτιμέλειά του. Αναμφίβολα, η ενότητα και η επιστροφή των γλυπτών στον οικείο τους βράχο θα κάνει την ιδέα της δικαιοσύνης πιο ισχυρή, ενώ ολόκληρο πλέον το σημαίνον αυτό μνημείο θα μπορεί να λαμπρύνει ακόμη περισσότερο τον κόσμο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, λαμβάνοντας αφορμή από το θέμα του διαγωνισμού, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, αλλά και μετά από τη δική τους προσωπική έρευνα, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν διεξοδικά για τις συστηματικές προσπάθειες της ελληνικής Πολιτείας και αναρίθμητων άλλων φορέων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα και να μελετήσουν βαθύτερα το εθνικό αυτό ζήτημα και τις ευρύτερές του συνέπειες. Μέσα στο παιδαγωγικό πλαίσιο της κριτικής και αναλυτικής σκέψης, ανέδειξαν την ποιότητα της έκφρασης και της στοιχειοθετημένης επιχειρηματολογίας τους, καταγράφοντας σε δοκιμιακό λόγο τους προβληματισμούς τους και τις στοχευμένες τους θέσεις όσον αφορά στην αναγκαιότητα της επιστροφής των γλυπτών στη χώρα, στην οποία ανήκουν. Το πλέον σημαντικό είναι ότι μέσα από τα κείμενα των παιδιών αναδείχθηκε ο υψηλός βαθμός κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας από μέρους τους, ενώ μέσα από τις τοποθετήσεις τους αναδείχθηκε η καθαρότητα της ιστορικής τους συνείδησης.

Κυρίες και κύριοι,

Σε αυτό τον τόπο αξιωθήκαμε να μιλάμε την ελληνική γλώσσα και να γράφουμε στην ελληνική γλώσσα, και σε αυτή τη γλώσσα τα παιδιά της Στ΄ τάξης των δημοτικών σχολείων έδειξαν πως η επιστροφή των γλυπτών είναι για τον κυπριακό ελληνισμό ζήτημα που σχετίζεται με την ιδιοπροσωπία μας, την ταυτότητά μας και τις ρίζες μας, αλλά και το πηγαίο αίσθημα του δικαίου, το οποίο επιδιώκουμε να επικρατήσει για 50 χρόνια τώρα στον τόπο μας. Αυτούς τους στόχους υπηρετεί η πολιτική που υιοθετεί το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Γνώμονα των σχεδιασμών που υλοποιούμε αποτελεί η γόνιμη καλλιέργεια και η δημιουργική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας. Στο ίδιο πλαίσιο, επιδιώκουμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τις αξίες της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο και την πατρίδα, καθιστώντας τα, παράλληλα, τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές όσον αφορά στη διεκδίκηση της τοπικής, αλλά και της παγκόσμιας ειρήνης. Ανάμεσα σε άλλους σχεδιασμούς, θέτουμε ως προτεραιότητα την αποτελεσματική προώθηση του διαχρονικού στόχου «Γνωρίζω, Δεν ξεχνώ, Διεκδικώ», που υλοποιείται στα σχολεία μας. Θέλω επίσης να σημειώσω ότι, σε αγαστή συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας, οικοδομούμε εκπαιδευτικές γέφυρες ανάμεσα στις μαθητικές κοινότητες του όπου γης Ελληνισμού, ενδυναμώνοντας τη συνδημιουργία και επικοινωνία ανάμεσά τους, αλλά και συνέργειες που αναδεικνύουν τις κοινές εθνικές προκλήσεις, και κυρίως ενδυναμώνουν την προσήλωση στα δίκαια του λαού μας και την επικράτησή τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση ενεργούν δράσεις όπως αυτές των μαθητικών διαγωνισμών. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο θέλω να επαινέσω την οργανωτική επιτροπή για όλες τις διαδικασίες που επιμελήθηκε. Τα μέλη της, όπως και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων, εργάστηκαν άοκνα και με ζήλο, παρακολούθησαν την πρόοδο των εργασιών και με περισσή αξιοσύνη ολοκλήρωσαν το έργο, υλοποιώντας τη στοχοθεσία του Διαγωνισμού.

Αγαπητά μου παιδιά,

Νιώθουμε περήφανες/οι για εσάς και σας συγχαίρω θερμά για τη διάκρισή σας. Σήμερα επιβραβεύονται η αρτιότητα του λόγου σας και οι γνώσεις σας. Όπως ισχύει για όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, που αξίζουν επίσης θερμά συγχαρητήρια, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι μέσα από τα κείμενά σας μας εμπνεύσατε τη βεβαιότητα ότι ως οι αυριανοί πολίτες θα συνεχίσετε να εργάζεστε για την πρόοδο του ελληνισμού και την περιφρούρηση των αρχών και των αξιών που τον διέπουν.

Σας διαβεβαιώνω ότι ως Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σας, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με την ίδια αφοσίωση, προκειμένου να σας παρέχουμε τα απαραίτητα εχέγγυα που θα προάγουν την ολόπλευρη εξέλιξη της προσωπικότητάς σας και θα σας επιτρέψουν να κατακτήσετε τα όνειρά σας και να προοδεύσετε.

(ΕΑθ/NZ)