Ανακοινωθέντα
Έρευνα καταναλωτών για την ποιότητα σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης
Ο Επίτροπος Επικοινωνιών – ΓΕΡΗΕΤ πραγματοποίησε την τρίτη σε σειρά έρευνα σε σχέση με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για θέματα που αφορούν στην ποιότητα της υπηρεσίας της σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης. Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1205 ατόμων (805 αστικές περιοχές και 400 αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο 2-11 Οκτωβρίου 2024.
Τα κυριότερα αποτελέσματα είναι τα ακόλουθα:
- Το 48% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) και περισσότεροι από τους μισούς (65%) την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload) της συνδρομής τους, ποσοστά που παρουσιάζουν επιδείνωση. Ήταν 42% και 56% αντίστοιχα (επιστρέφοντας στα ποσοστά του 2022). Περαιτέρω, όπως και στην προηγούμενη έρευνα, 8 στους 10 καταναλωτές (83%, 82% το 2023 και 2022) δεν προβαίνει σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο.
- Το 84% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσής του όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους, ενώ το 68% δήλωσαν πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους ή/και τις διαδικασίες υποβολής παραπόνων. Όλα τα πιο πάνω διαφαίνεται να προέρχονται από την τάση των καταναλωτών να μην μελετούν τα συμβόλαιά τους, παρ’ όλα αυτά, η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη, αφού τα αντίστοιχα ποσοστά πέρυσι ήταν στο 84% και 65% αντίστοιχα και 87% και 71% το 2022.
- Οι καταναλωτές συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως μέσω ασύρματης σύνδεσης (Wi-Fi) (92%) και η κύρια συσκευή που χρησιμοποιείται για πρόσβαση είναι το κινητό τους τηλέφωνο (82%), ποσοστά που παραμένουν σταθερά σε σχέση με τις τελευταίες 2 χρονιές.
- Σταθερός παραμένει και ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου που ανήλθε στο 8,2/10, ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,7/10 (πέρυσι 8,1 και 7,7 αντίστοιχα και 8,2 και 7,8 το 2022).
- Οι 2 κυριότεροι λόγοι επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου ήταν «Αξιόπιστη εταιρεία/Πιο αξιόπιστο δίκτυο» (26% το 2024, 26% το 2023 και 28% το 2022) και «Καλύτερες τιμές/Πιο φθηνή» (23% το 2024, 23% το 2023 και 21% το 2022).
- Οι 3 σημαντικότεροι λόγοι, για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν «Πιο φθηνές χρεώσεις / καλύτερες προσφορές από παροχέα» (35% από 32% πέρσι και 33% το 2022), «Κακή ποιότητα δικτύου / Αναξιόπιστο δίκτυο» (29% από 34% πέρσι και 30% από το 2022) και «Αύξηση τιμών / χρεώσεων / παγίου από τον παροχέα μου» (26% από 29% πέρσι και 26% το 2022).
- Το 69% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα (από 72% πέρσι και 69% το 2022), ενώ το φαινόμενο εξακολουθεί να παρατηρείτε πιο συχνά μεταξύ των ωρών 20:00-22:00 (14%).
- Κατά τους τελευταίους 12 μήνες, 29% των καταναλωτών δήλωσαν πως αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, σε σχέση με το 28% που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα πέρυσι. Το κυριότερο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η λειτουργία υπηρεσίας (π.χ. αργή ή απώλεια σύνδεσης), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (80%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από τον χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα αυξήθηκε από 7,3 πέρυσι στο 7,4/10.
- Ο μέσος όρος αλλαγής παροχέα είναι τα 5 χρόνια και ο βαθμός ικανοποίησης με την διαδικασία αλλαγής βρίσκεται στο 3,3/4.0. Ο μέσος βαθμός ικανοποίησης με τη διαδικασία αλλαγής για όσους άλλαξαν παροχέα τους τελευταίους 12 μήνες βρίσκεται στο 3,4.
Τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε στους πιο κάτω συνδέσμους:
https://ocecpr.ee.cy/agora/paratiritirio-agoras/analyseis
https://ocecpr.ee.cy/katanalotes/eikona-agoras/erevnes-katanaloton
(ΕΑθ/AΣ)