Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

19-12-2024 16:01

Σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων προς εκπαιδευτικούς των σχολείων που συμμετέχουν στα Προγράμματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στον Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, ανταποκρινόμενο στην αποστολή του, επιδιώκει διαρκώς να προσφέρει ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς για την επαγγελματική τους ανάπτυξη, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις ανάγκες όπως αυτές προκύπτουν από πρακτικές διάγνωσης αναγκών, όσο και μέσα από τις ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος να ανταποκριθεί σε προκλήσεις και ευκαιρίες του σύγχρονου κόσμου, όπως η ψηφιακή μετάβαση της εκπαίδευσης.

Τα Προγράμματα του Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου επιδιώκουν την ανάπτυξη της Ψηφιακής Ικανότητας και Πολιτότητας, καθώς και την Παιδεία για τα Μέσα, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, σε επίπεδο εκπαιδευτικών και σε επίπεδο μαθητών και μαθητριών. Πρόκειται για τα προγράμματα «Καινοτόμα Σχολεία και Εκπαιδευτικοί Πυρήνες», «Ασφαλές Σχολείο για το Διαδίκτυο», «Ψηφιακοί Πρωτοπόροι», «Διαδικτυακό Μαθητικό Ραδιόφωνο» και «Καταγράφουμε τη Μνήμη». Κατά τη φετινή χρονιά, στα πιο πάνω προγράμματα συμμετέχουν 62 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία σε 72 προγράμματα.

Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα Ψηφιακής Εκπαίδευσης, προσφέρθηκε σειρά εξειδικευμένων διαδικτυακών προαιρετικών σεμιναρίων από λειτουργούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και συνεργάτη από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής, στοχεύοντας στις Ψηφιακές Ικανότητες όπως αυτές περιγράφονται στο πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων DigComp 2.2 και DigCompEdu, όπως επίσης και στο πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων της UNESCO για εκπαιδευτικούς (Αrtificial Ιntelligence Competency Framework for Teachers - AI CFT) και μαθητές/μαθήτριες (Αrtificial Ιntelligence Competency Framework for Students - AI CFS). Τα σεμινάρια ήταν διάρκειας μίας ώρας και προσφέρονταν μία φορά την εβδομάδα σε απογευματινό χρόνο κατά την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2024. Διαπιστώθηκε αυξημένο ενδιαφέρον, κάτι που φαίνεται από τη συνολική συμμετοχή 440 ατόμων. Η ανατροφοδότηση κατέδειξε το ενδιαφέρον για συνέχεια της προσπάθειας αυτής.

Η θεματολογία περιλάμβανε:

  1. την εξοικείωση με τις λειτουργίες και τις δυνατότητες που δίνει το διαδικτυακό εργαλείο MS Forms, τόσο για συλλογή δεδομένων και απόψεων, όσο και στη δημιουργία κουίζ για αξιολόγηση. (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 2: Επικοινωνία και Συνεργασία/Έμφαση από το DigCompEdu, στον Τομέα 4: Αξιολόγηση)
  2. την παρουσίαση Εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) για υποστήριξη του Μαθησιακού Σχεδιασμού των Εκπαιδευτικών με εστίαση στις Τεχνικές Προτροπών (Prompt Engineering. Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 1: Γραμματισμός Πληροφοριών και Δεδομένων/Έμφαση από το DigCompEdu στον Τομέα 3: Διδασκαλία και Μάθηση/Έμφαση από το ΑΙ CFT στον Τομέα 3: ΤΝ Εφαρμογές)
  3. τη γνωριμία με διαφορετικές μορφές κυβερνοεπιθέσεων, χαρακτηριστικά στοιχεία ώστε να εντοπίζονται, όπως επίσης συμβουλές και τεχνικές προστασίας στο ψηφιακό περιβάλλον. (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 4: Ασφάλεια/Έμφαση από το DigCompEdu, στον Τομέα 6: Καλλιέργεια Ψηφιακής Ικανότητας Εκπαιδευομένων)
  4. την ανάλυση θεωρητικών προσεγγίσεων κριτικού γραμματισμού για τα ψηφιακά μέσα και την παρουσίαση πρακτικών εφαρμογών για δημιουργία διαφημιστικού βίντεο με την αξιοποίηση του πολυχρηστικού εργαλείου «Canva», το οποίο ενσωματώνει και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 3: Δημιουργία Ψηφιακού Περιεχομένου/Έμφαση από το DigCompEdu, στον Τομέα 3: Διδασκαλία και Μάθηση)
  5. την παρουσίαση εφαρμογών και ιστοσελίδων για δημιουργία ψηφιακών ιστοριών (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 3: Δημιουργία Ψηφιακού Περιεχομένου/Έμφαση από το DigCompEdu, στον Τομέα 2: Ψηφιακοί Πόροι)
  6. την εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη χρήση των συσκευών micro: bit και αξιοποίηση του εργαλείου Microsoft MakeCode for micro: bit, το οποίο έχει ως βάση τις γλώσσες προγραμματισμού Python και JavaScript και του περιβάλλοντος python.microbit.org. (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 5: Επίλυση Προβλημάτων/Έμφαση από το DigCompEdu, στον Τομέα 5: Ενδυνάμωση των Εκπαιδευομένων)
  7. την παρουσίαση του Πλαισίου Τεχνητής Νοημοσύνης για Εκπαιδευτικούς & Μαθητές της UNESCO και τη διασύνδεσή τους με το Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων Εκπαιδευτικών & Μαθητών. (Έμφαση από το DigComp 2.2, στον Τομέα 1: Γραμματισμός Πληροφοριών και Δεδομένων / Έμφαση από τα AI CFT και το AI CFS στον Τομέα 2: Δεοντολογία στην ΤΝ).

Αναμένεται ότι σε επόμενο κύκλο αντίστοιχων σεμιναρίων θα συμπεριληφθούν καλές πρακτικές από εκπαιδευτικούς που αξιοποιούν τις Ψηφιακές Τεχνολογίες στο μαθησιακό σχεδιασμό, ενισχύοντας τη δυναμική που αναπτύσσεται σε εκπαιδευτικές κοινότητες μάθησης. 

(ΝΖ/AΣ)