31-01-2025 15:21
Ημερίδα επιμόρφωσης σχολικών συνεργατών/συνεργάτιδων Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ)
Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2025, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η καθιερωμένη ετήσια Ημερίδα Επιμόρφωσης των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων της Ομάδας Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ), σε συνεργασία με τον δρα Παναγιώτη Σταυρινίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν η Γενική Συντονίστρια ΟΑΠ, δρ Ειρήνη Παρασκευά Ροδοσθένους, οι λειτουργοί ΟΑΠ και 70 περίπου Σχολικοί/ές Συνεργάτες/ιδες Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης.
Η Ημερίδα άρχισε με τον χαιρετισμό της δρος Ειρήνης Παρασκευά Ροδοσθένους, η οποία καλωσόρισε τους/τις συμμετέχοντες/ουσες και εξήρε τη συνεισφορά τους στη στήριξη, διαχείριση και ενδυνάμωση μαθητών/ριών με συμπεριφορικές και κοινωνικοσυναισθηματικές δυσκολίες, για τους/τις οποίους/ες οι σχολικές μονάδες αιτούνται της παρέμβασης της ΟΑΠ. Η συμμετοχή των Σχολικών Συνεργατών/Συνεργάτιδων στην Ημερίδα Επιμόρφωσης, σχολίασε, αποδεικνύει όχι μόνο την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τους/τις μαθητές/ριες που στηρίζουν, αλλά και την ευσυνειδησία και την υπευθυνότητα, με την οποία υπηρετούν τον απαιτητικό ρόλο που αναλαμβάνουν να επιτελέσουν. Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή της, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι γνώσεις που οι συμμετέχοντες/ουσες θα αποκομίσουν από αυτήν, θα ενισχύουν το έργο τους και θα αποτελέσουν σημαντικό εφόδιο στην προσπάθειά τους για ενδυνάμωση των μαθητών/ριών που στηρίζουν.
Ακολούθησε η παρέμβαση του δρος Σταυρινίδη. Η παρέμβαση του δρος Σταυρινίδη εστιάστηκε στην ανάλυση των συναισθημάτων του θυμού και της επιθετικότητας μαθητών/ριών, ως σημαντικής αιτίας εκδήλωσης ανεπιθύμητων φαινομένων ενδοσχολικής βίας και παραβατικότητας. Αναφέρθηκαν και επεξηγήθηκαν οι παράγοντες που προκαλούν την εκδήλωση των προαναφερθέντων συναισθημάτων, οι τρόποι με τους οποίους ενδεχομένως να εκφράζονται, καθώς και βραχυπρόσθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές και ενδεικνυόμενες παρεμβάσεις για την αποτελεσματική διαχείρισή τους. Επεξηγήθηκαν επίσης οι λόγοι, για τους οποίους η δημιουργία ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος, στο οποίο ο θεσμός του/της Σχολικού/ής Συνεργάτη/ιδας έχει καθοριστική συμβολή, λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για την εκδήλωση αρνητικών συναισθημάτων και ανεπιθύμητων συμπεριφορών. Επισημάνθηκε, τέλος, ότι η στήριξη που λαμβάνουν μαθητές/ριες από τον/τη Σχολικό/ή Συνεργάτη αποτελεί σημαντικό παράγοντα ενδυνάμωσής τους, καλλιέργειας κουλτούρας σεβασμού απέναντι στους/στις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/ριες τους και βελτίωσης των κοινωνικών σχέσεων και ανεπιθύμητων συμπεριφορών τους.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με συζήτηση. Τέθηκαν ερωτήματα, εισηγήσεις και προβληματισμοί για τα θέματα που παρουσιάστηκαν και ακολούθησε σχολιασμός τους.
(ΙΠ/ΕΑθ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα
31-01-2025 14:05
Προκήρυξη του Χορηγικού Προγράμματος Φεστιβάλ Τεχνών «ΚΥΠΡΙΑ» 2025
30-01-2025 14:46
Αριστείο της Κυπριακής Δημοκρατίας 2025
30-01-2025 11:36
Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας μεταβαίνει στο Λονδίνο