Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

04-02-2025 13:05

Ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου Επικοινωνιών – ΓΕΡΗΕΤ αναφορικά με τη διεξαγωγή έρευνας για την ποιότητα του «Roaming like at home» στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εντός του ΕΟΧ

Ο Επίτροπος Επικοινωνιών – ΓΕΡΗΕΤ πραγματοποίησε την πρώτη έρευνα καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα του «Roaming like at home» στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Η έρευνα διεξήχθη μέσω δομημένου ερωτηματολόγιου, το οποίο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ, με δείγμα 1.001 ατόμων που πραγματοποίησαν ταξίδια σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Λιχτενστάιν, την Ισλανδία και τη Νορβηγία τους τελευταίους 12 μήνες, με το σύνολο των ταξιδιών να ανέρχεται στα 1.782. 

Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

  1. Οι καταναλωτές πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 1,8 ταξίδια τους τελευταίους 12 μήνες, με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς να είναι η Ελλάδα (71%), η Ιταλία (17%), η Γαλλία (12%) και η Γερμανία (10%).
  2. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (81%) δεν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα σύνδεσης κατά την άφιξή τους στη χώρα ταξιδιού. Ένα ποσοστό (17%) αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα, το οποίο όμως επιλύθηκε είτε από μόνο του (13%) είτε αφού επικοινώνησαν με τον παροχέα τους την Κύπρο (4%). Ένα μικρό ποσοστό (2%) αντιμετώπισε πρόβλημα, το οποίο δεν επιλύθηκε και δεν πραγματοποιήθηκε καθόλου σύνδεση στο τοπικό δίκτυο.
  3. Στο 24% των ταξιδιών, οι καταναλωτές παρατήρησαν χαμηλότερη ταχύτητα κινητής ευρυζωνικής πρόσβασης-διαδικτύου (π.χ. ταχύτητα κατά τη λήψη περιεχομένου) σε σύγκριση με την ταχύτητα διαδικτύου για κινητά, την οποία είχαν στην Κύπρο. Το ποσοστό αυτό παρουσιάζει διαφοροποίηση ανάλογα με το είδος συσκευής (Android ή iPhone).
  4. Στο 25% των ταξιδιών, οι καταναλωτές παρατήρησαν πως η σύνδεσή τους ήταν με δίκτυο παλαιότερης γενιάς σε σύγκριση με αυτό που είχαν στην Κύπρο (π.χ. υποβάθμιση από 5G που είχαν στην Κύπρο σε 4G κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου δίκτυο 5G είναι διαθέσιμο). Διαφοροποίηση στο ποσοστό του φαινομένου υποβάθμισης δικτύου παρουσιάζεται επίσης ανάλογα με το είδος συσκευής.
  5. Σε ένα σχετικά μικρό ποσοστό ταξιδιών, οι καταναλωτές ανέφεραν πως αντιμετώπισαν κακή ποιότητα γραμμής (9%), διακοπή κλήσης (6%), μη δυνατότητα διεκπεραίωσης κλήσεων (6%), μη δυνατότητα αποστολής SMS (6%), μη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο με χρήση δεδομένων (16%) ή και πλήρη απώλεια της υπηρεσίας (5%) κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα ποσοστά αυτά διαφοροποιούνται ελαφρώς ανάλογα με το είδος συσκευής.
  6. Στην ερώτηση «Πώς συγκρίνετε την ποιότητα των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που λάβατε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας […] σε σχέση με την τοπική σας υπηρεσία στην Κύπρο;», το 75% των ερωτηθέντων αξιολόγησαν την ποιότητα υπηρεσιών κατά το ταξίδι τους ως ίδια με την τοπική τους υπηρεσία στην Κύπρο, 6% τη χαρακτήρισε καλύτερη, ενώ 18% τη βρήκε χειρότερη

Ως γενικό συμπέρασμα, το ΓΕΡΗΕΤ καταλήγει ότι ένας στους πέντε καταναλωτές αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους και ως εκ τούτου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, τόσο όσον αφορά την απόδοση όσο και τη μείωση της εμφάνισης προβλημάτων σύνδεσης. Ο Επίτροπος θα προχωρήσει άμεσα με υποδείξεις προς τους παροχείς, ώστε να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για να διασφαλίσουν τη βελτίωση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας «Roaming like at home» που παρέχονται στους καταναλωτές.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δουν τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας σε αυτόν και αυτόν τον σύνδεσμο.

(ΝΖ/ΓΣ)