Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

22-02-2021 15:16

Επισκέψεις του Υπουργού Παιδείας σε σχολεία της Λάρνακας

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου επισκέφθηκε σήμερα το Δημοτικό Σχολείο Καλογερά, το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο και το Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών.

Μετά το πέρας των επισκέψεών του, ο κ. Προδρόμου προέβη σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Επισκεφθήκαμε σήμερα το Δημοτικό Σχολείο Καλογερά, το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο και το Περιφερειακό Λύκειο Λιβαδιών, για να δούμε τη συνέχεια της σχολικής χρονιάς.

Με την ευχή βεβαίως ότι -τις επόμενες μέρες και στο πλαίσιο της σταδιακής άρσης των περιορισμών- θα έρθει η ώρα να έχουμε φοίτηση με φυσική παρουσία και στις άλλες δυο τάξεις του Λυκείου και στα Γυμνάσιά μας.

Όλοι αυτό επιθυμούμε, να έχουμε την κανονική λειτουργία των σχολείων με φυσική παρουσία, πάντα βέβαια υπό την αίρεση των κατευθύνσεων που μας δίνουν οι ειδικοί και της τυχόν ανάγκης για λήψη μέτρων. Οι αποφάσεις αυτές, φυσικά,  θα ληφθούν τις επόμενες μέρες, παρόλα αυτά συνεχίζουμε να προγραμματίζουμε τη λειτουργία των σχολείων μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς».

Το δεύτερο πολύ σημαντικό θέμα, πρόσθεσε ο κ. Προδρόμου, «είναι το ότι στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και στα σχολεία μας έχουμε μια σημαντική μερίδα παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Πρόκειται για ένα ποσοστό της τάξεως  του 15-20 % σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Για τα παιδιά αυτά έχουν ληφθεί αποφάσεις και έχει γίνει ένας προγραμματισμός, ώστε να ενισχύσουμε τη στήριξη που τους δίνει το δημόσιο σχολείο, με τη λογική ότι θα πρέπει πράγματι να μαθαίνουν τη γλώσσα, να αποκτούν και μια εξοικείωση με αυτή την κοινωνία, με στοιχεία Ιστορίας και Πολιτισμού, ώστε να εντάσσονται ουσιαστικά στην εκπαίδευση».

«Είναι αλήθεια», επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας, «ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται μεγάλες προσπάθειες  για να υποδεχθούμε αυτά τα παιδιά, τα οποία είναι μαζί μας, δικαιούνται εκπαίδευσης και έχουμε κάθε λόγο να θέλουμε να τα δούμε να εντάσσονται ομαλά στην κοινωνία μας. Παράλληλα, θέλουμε να κάνουμε τώρα το επόμενο βήμα, ώστε όχι απλώς να παρευρίσκονται στα σχολεία αλλά ουσιαστικά πλέον να συμμετέχουν, να λαμβάνουν την εκπαίδευση, η οποία προβλέπεται και να λειτουργούν και τα σχολεία ομαλότερα».

Στη συνέχεια ο κ. Προδρόμου σημείωσε ότι «Έχουμε κάνει ένα σχεδιασμό, και από την επόμενη σχολική χρονιά θα διατίθενται περισσότεροι ανθρώπινοι πόροι, συστηματικότερα. Θα υπάρχει ένα σύστημα διακρίβωσης της προόδου που γίνεται, με διαγνωστικούς ελέγχους περιοδικά από το Δημοτικό και την Προδημοτική ακόμα, ούτως ώστε να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά αυτά μέσα στο δημόσιο σχολείο κερδίζουν την εκπαίδευση όπως και τα υπόλοιπα παιδιά και ότι εκεί όπου τα τμήματα είναι μικτά, μπορούν να λειτουργήσουν με τον καλύτερο τρόπο».

Ερωτηθείς για το εάν θα επιστρέψουν στα σχολεία οι μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων ή εάν αυτό θα γίνει σταδιακά, ο κ. Προδρόμου απάντησε:  «Αυτό  θα εξαρτηθεί από το τι θα μας πουν οι ειδικοί σύμβουλοι του Υπουργείου Υγείας τις επόμενες μέρες, αφού θα έχουν μελετήσει τα νέα δεδομένα. Θα περιμένουμε να δούμε ποιες θα είναι οι κατευθύνσεις. Εγώ έχω πει ότι η επιθυμία μας θα ήταν να δούμε και τις υπόλοιπες τάξεις να επιστρέφουν στα σχολεία».

Ανέφερε, παράλληλα, ότι ελπίζει ότι θα είναι δυνατόν να  έχουμε όλους τους μαθητές και μαθήτριες  στα σχολεία διότι τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαίδευση με φυσική παρουσία μέσα στις τάξεις. «Όση πρόοδο και αν έχουμε κάνει -και φάνηκε ότι μπορούμε να λειτουργούμε με εξ αποστάσεως εκπαίδευση- είναι προτιμότερη η φοίτηση με φυσική παρουσία», επισήμανε ο Υπουργός Παιδείας.

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τις Παγκύπριες Εξετάσεις και εάν θα συνυπολογιστεί στην ύλη η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι θα ληφθούν υπόψη όλα τα δεδομένα  με μια λογική μετριασμού. «Όπως έγιναν την προηγούμενη σχολική χρονιά με επιτυχία οι Παγκύπριες Εξετάσεις έτσι θα γίνουν και φέτος. Έχουμε υπογραμμίσει ότι για το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι αυτοσκοπός να βάλουμε στόχους ανέφικτους. Στη βάση της διδασκαλίας που έγινε, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα μέρος, που ποικίλει από σχολείο σε σχολείο, καλύφθηκε με εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μήνες Απρίλιος και Μάιος προσφέρονται για επαναλήψεις και εμπέδωση, θα κρίνουμε, κατόπιν εισηγήσεων που θα έχουμε από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τις επιθεωρήσεις των σχολείων τι είναι εκείνο που θα πρέπει να εξεταστεί.

Υπενθυμίζω ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά έχοντας φτάσει τουλάχιστον στα 2/3 είχαμε θεωρήσει ότι είναι μια ικανοποιητική επίδοση και έκλεισε η σχολική χρονιά ομαλά. Άρα λοιπόν να μην υπάρχει αγωνία. Οι μαθητές και μαθήτριες σύντομα θα γνωρίζουν, θα ήταν νομίζω επιπόλαιο να προτρέχαμε και να είχαμε κάνει ανακοινώσεις πριν ένα ή δυο μήνες. Πρέπει έχουμε μια συνολική εικόνα για το πώς εξελίσσεται η σχολική χρονιά. Σύντομα και αρκετά πριν τις εξετάσεις θα γνωρίζουν τι είναι αυτό που θα ισχύσει».

ΙΠ