Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

29-05-2024 18:58

Χαιρετισμός του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Μάριου Χαρτσιώτη, εκ μέρους του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, στα Εγκαίνια Έκθεσης Ζωγραφικής της Ερμιόνης Ζαχαριάδου

Αγαπητή Ερμιόνη,

Κυρίες και Κύριοι,

Σε αυτόν τον χώρο, όπου η τέχνη κυριαρχεί, ας μου επιτραπεί να απευθύνω έναν μικρό χαιρετισμό εκ μέρους του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, τιμώντας την καλλιτέχνιδα με τις πολλές περγαμηνές, την κα Ερμιόνη Ζαχαριάδου, μια καλλιτέχνιδα, η τέχνη της οποίας αποτυπώνεται σε εννέα ατομικές και συμμετοχή σε πολλές ομαδικές εκθέσεις τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό.

Τα έργα της κοσμούν κρατικές αλλά και ιδιωτικές συλλογές με άξιο αναφοράς το έργο που αγοράστηκε από τον Επίσκοπο Αχαΐας, μόνιμο αντιπρόσωπο της Ελληνικής Εκκλησίας στην Ευρωπαïκή Ένωση, στις Βρυξέλλες. Πολλές είναι επίσης οι αναφορές στο έργο της από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

Ως Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως πρώτο και κύριο μέλημά μου είναι η με κάθε τρόπο εξασφάλιση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών. Εμείς ως Υπουργείο, αγαπητή Ερμιόνη, φροντίζουμε για τη σωματική ασφάλεια των πολιτών και εσείς ως καλλιτέχνιδα για την πνευματική και ψυχική ασφάλεια μέσω της τέχνης σας.

Με μεγάλη χαρά αποδέχθηκα την πρόσκληση να τελέσω τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της κας Ζαχαριάδου με θέμα «Πορτρέτα Αγίων του 20ου Αιώνα», μια έκθεση που συνοδεύεται με βιβλίο με τους πίνακες και τις βιογραφίες των Αγίων, όπου ο λάτρης της τέχνης μπορεί να γίνει και αναγνώστης.

Θα ήθελα να ομολογήσω την άγνοιά μου όσον αφορά τα μυστικά της τέχνης σας, ώστε να προβώ σε κάποιου είδους σχόλιο αξιολόγησης Γι’ αυτό θα αρκεστώ σε μερικές μόνο σκέψεις ως απλός παρατηρητής και θαυμαστής του έργου σας.

Βλέποντας τα πορτρέτα σύγχρονων Αγίων, Ασκητών και Οσίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, Ελλαδιτών, Κυπρίων, Ποντίων, Ρώσων, Ουκρανών και Σέρβων, βλέπω ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους στον Χριστό. Βλέπω πεφωτισμένες ψυχές που βοήθησαν μέσω του λόγου και της πνευματικότητάς τους πλήθος πιστών αλλά και απίστων.

Είναι μορφές που διαφοροποιούνται απεικονιστικά από τον αυστηρό βυζαντινό τρόπο παρουσίασης και τεχνοτροπίας, με έντονα χρώματα, ειδικά γύρω από τα θεία πρόσωπα, και σχεδόν ζωντανή αποτύπωση των εκφράσεων και των ματιών, ωθώντας μας να διαβάσουμε το άγιο της ψυχής τους.

Διαφαίνεται η ανάγκη της Ερμιόνης να αποτυπώσει τη λεπτομέρεια με όποιο υλικό και αν δουλεύει είτε χρησιμοποιεί ακρυλικό, λάδι παστέλ είτε μολύβια.

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι μορφές αυτές βρίσκονται σε ένα οικείο περιβάλλον είτε αυτό είναι ο εσωτερικός χώρος ενός ναού, ενός γραφείου είτε ακόμα και ενός δάσους, όχι όμως άκαμπτοι και «σκληροί», αλλά ανθρώπινα δοσμένοι σε καθημερινές στιγμές όπως μιλώντας, συζητώντας ή προσευχόμενοι.

Με αυτά τα λίγα λόγια και προσωπικές εκτιμήσεις και σκέψεις θα ήθελα να συγχαρώ την καλλιτέχνη για το έργο της και γενικότερα για τη συμβολή της στο πολιτιστικό γίγνεσθαι του τόπου μας.

Σας ευχαριστούμε, αγαπητή Ερμιόνη, για τη μοναδική προσφορά σας στα καλλιτεχνικά δρώμενα του τόπου μας  και σας εύχομαι κάθε επιτυχία στην έκθεση.

(ΜΣ/ΕΠ)