13-08-2024 12:26
Απόσυρση επικίνδυνων και μη συμμορφούμενων προϊόντων από την αγορά
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως η Αρμόδια Αρχή για την εφαρμογή των πιο πάνω Νόμων, κατά τον μήνα Ιούλιο του 2024, προχώρησε σε απόσυρση από την κυπριακή αγορά των προϊόντων που φαίνονται εδώ, τα οποία κρίθηκαν ότι εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών ή δεν συμμορφώνονταν με τις σχετικές πρόνοιες της νομοθεσίας:
Συστάσεις ‒ Προειδοποιήσεις
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές, σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα, να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα, από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να τoν ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Ορισμένων Πτυχών που αφορούν τις Συμβάσεις για τις Πωλήσεις Αγαθών Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.
Τέλος, η ΥΠΚ υπενθυμίζει τους καταναλωτές ότι μπορούν να ενημερώνονται για τα επικίνδυνα προϊόντα που εντοπίζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy ή μέσω της ιστοσελίδας του Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα (GRAS-RAPEX) στη διεύθυνση https://ec.europa.eu/safety-gate/#/screen/home
Επικοινωνία
Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή στα τηλέφωνα:
(ΑΣ/ΝΓιαν)