20-12-2024 15:10
Σύσκεψη για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας εκτός των ωρών λειτουργίας των σχολείων
Με αφορμή τα πρόσφατα περιστατικά βίας και παραβατικότητας, στα οποία εμπλέκονται ανήλικοι, και τα οποία διεξάχθηκαν σε χώρους εκτός σχολείου, η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρ Αθηνά Μιχαηλίδου συγκάλεσε σήμερα σύσκεψη με αποκλειστικό θέμα την αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας εκτός των ωρών λειτουργίας των σχολείων. Είναι δεδομένο ότι η βία και η παραβατικότητα είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο και αφορά πολλούς φορείς (αστυνομία, υπηρεσίες στήριξης, κοινότητα, σχολείο), κυρίως όμως την οικογένεια.
Στο πλαίσιο αυτό, προσκλήθηκαν σε ειδική σύσκεψη και συμμετείχαν ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας, ο Αρχηγός της Αστυνομίας και ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς και διευθυντικά στελέχη και υπηρεσιακοί παράγοντες. Κοινή παραδοχή όλων των παρευρισκομένων ήταν ότι τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας λαμβάνουν χώρα κυρίως εκτός σχολικού ωραρίου, γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για μια ολιστική προσέγγιση στην αντιμετώπιση του προβλήματος. Η συνεργασία μεταξύ σχολείων, αστυνομικών Αρχών, γονέων και της ευρύτερης κοινότητας είναι απαραίτητη, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά, με στόχο την πρόληψη και την ουσιαστική διαχείριση αυτών των φαινομένων.
Κατά τη σύσκεψη, αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:
Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει, με την εγκατάσταση συστημάτων καμερών ασφαλείας και την τοποθέτηση επιτηρητών ασφαλείας στις σχολικές μονάδες (ήδη δόθηκαν οδηγίες και κονδύλια στις Σχολικές Εφορείες).
Η συνάντηση αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση μιας ολιστικής και αποτελεσματικής προσέγγισης για την αντιμετώπιση της βίας και της παραβατικότητας. Με τη δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και την υλοποίησή των συμφωνηθέντων μέτρων, διαμορφώνεται ένα πλαίσιο που θέτει στο επίκεντρο την ασφάλεια και την ευημερία των μαθητών, μέσα από συντονισμένες ενέργειες, διαρκή συνεργασία και υπευθυνότητα.
ΙΠ