24-05-2021 19:00
Διάσκεψη Τύπου Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομου Προδρόμου
Με το τέλος της σχολικής χρονιάς, ιδιαίτερα μάλιστα αυτής της σχολικής χρονιάς που χαρακτηρίστηκε από τη συλλογική προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας, πρέπει να κάνουμε και ένα απολογισμό, ανταποκρινόμενοι και στην υποχρέωση λογοδοσίας.
Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας παρέθεσε σήμερα διάσκεψη Τύπου στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ).
Ο Υπουργός, προηγουμένως, επισκέφτηκε σήμερα τέσσερα δημοτικά σχολεία στην Αγλαντζιά και το Καϊμακλί και ανέφερε ότι οι επισκέψεις αφορούσαν την περιοχή Λευκωσίας διότι προσφέρεται λόγω απόστασης και χρόνου και ότι με την πρώτη ευκαιρία θα επισκεφθεί και σχολεία σε άλλες επαρχίες.
Στόχος ήταν η παρακολούθηση της εξέλιξης του σχεδίου για ψηφιακό εξοπλισμό και της προόδου του κτηριολογικού προγράμματος του Υπουργείου.
Προηγουμένως όμως αναφέρθηκε σε μια σημαντική καινοτομία που αφορά ειδικά τη Δημοτική Εκπαίδευση. Ενόψει της πανδημίας και των ιδιόμορφων συνθηκών που επικράτησαν, τίθεται ως στόχος η αποτίμηση των πεπραγμένων και ο εντοπισμός τυχόν αδυναμιών ή μαθησιακών ελλείψεων που πρέπει να καλυφθούν.
Εξήγησε ότι από αυτή τη χρονιά εφαρμόζεται σχετικό διαγνωστικό εργαλείο στην Προδημοτική Εκπαίδευση και στις τρεις πρώτες τάξεις των Δημοτικών για να καταγραφούν τα αποτελέσματα. Στην Προδημοτική αφορά το σύνολο των παιδιών που θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο στην Α’ Δημοτικού και στα Δημοτικά αφορά πληθυσμό 15000 μαθητών/-τριών σε 80 σχολεία, με στόχο να συμπληρωθεί η έρευνα καλύπτοντας όλους τους μαθητές/-τριες των τριών πρώτων τάξεων τον Σεπτέμβριο. Στόχος είναι να υπάρξει πληροφόρηση για τυχόν κενά ή ελλείψεις που πρέπει να συμπληρωθούν, αλλά και γενικότερα για τον εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών.
Είναι κρίσιμο η διάγνωση να γίνεται έγκαιρα, σε όσο το δυνατό πιο πρώιμο στάδιο, προκειμένου να αντιμετωπίζονται οι όποιες ανάγκες και ενδεχομένως να αναπροσαρμόζονται και προγράμματα.
Πρόκειται για μια καινοτομία που στόχο έχει να ενισχύσει τον αλφαβητισμό και να περιορίσει τον κίνδυνο λειτουργικού αναλφαβητισμού.
Ο Υπουργός ανέφερε ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα δίχτυ μαθησιακής ασφάλειας στο σχολείο. Διευκρίνισε ότι πέραν της προφανούς ανάγκης διάγνωσης για τυχόν συνέπειες λόγω της πανδημίας, η διάγνωση αυτή θα καθιερωθεί και θα εφαρμόζεται από τούδε και στο εξής τακτικά.
Όσον αφορά την ψηφιακή τεχνολογία στη δημόσια εκπαίδευση, ο Υπουργός ανέφερε ότι:
Ο Υπουργός ανέφερε ότι η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση είναι πλέον μια πραγματικότητα και ότι το δημόσιο σχολείο έχει πλέον αποκτήσει μια ψηφιακή διάσταση και αυτό αποτελεί μια νέα μεγάλη μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Για το σκοπό αυτό, ανέφερε, συνεχίζουμε και στη νέα σχολική χρονιά 2021-22 με κυριότερες εξελίξεις:
Όσον αφορά τις υποδομές της εκπαίδευσης, ο Υπουργός ανέφερε ότι το ΥΠΠΑΝ, με τη δραστήρια και αποτελεσματική συμβολή των Τεχνικών Υπηρεσιών του, αξιοποιεί το κυβερνητικό πρόγραμμα και υλοποιεί ένα κτηριολογικό σχεδιασμό με έργα αξίας πέραν των 100 εκατ. ευρώ.
Σε συνέχεια του θεμέλιου λίθου για το Γήπεδο Γυμνασίου και Λυκείου Παλουριώτισσας, με δαπάνη 750 χιλιάδων ευρώ την περασμένη εβδομάδα ή ακόμα της παράδοσης του νεόδμητου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Λαζάρου στη Λάρνακα, με προϋπολογισμό πέραν των 3 εκατ. ευρώ, σήμερα επισκέφθηκε το Α’ και το Δ’ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς όπου έχουν πρόσφατα ολοκληρωθεί έργα αναβάθμισης ύψους πέραν των 4 εκατ. ευρώ, ενώ στην περιοχή προχωρά ο σχεδιασμός έργων 0,5 εκατ. ευρώ στο Γυμνάσιο Αγλαντζιάς.
Έκανε ειδική αναφορά στο ιστορικό Α’ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς το οποίο λειτουργώντας από το 1898, μετέπειτα ήταν το πρώτο δημοτικό σχολείο που εγκαινιάστηκε από την Κυπριακή Δημοκρατία και σήμερα μέσα από τα έργα που ολοκληρώθηκαν έχει αποκτήσει μια νέα όψη, αποτελώντας στολίδι για την πόλη της Αγλαντζιάς.
Ανέφερε ότι επιτόπου είδε και εκτίμησε ένα εξαιρετικό έργο που συνδυάζει το ανακαινισμένο ιστορικό και διατηρητέο κτήριο, ένα κλασικό σχολικό κτήριο που είναι δείγμα της ιστορικής κληρονομιάς μας, με τις νέες πτέρυγες, σε ένα λειτουργικά σύγχρονο σύνολο που εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες και μπορεί τώρα να φιλοξενήσει πολύ περισσότερα παιδιά. Σημείωσε ότι στο Δ’ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς έχουν ολοκληρωθεί σημαντικά έργα αντισεισμικής αναβάθμισης και βελτίωσης και ότι το σχολείο θα μπορέσει μέσα σε ένα νέο περιβάλλον να λειτουργήσει τη νέα σχολική χρονιά, ενώ καταγράφηκαν και κάποιες επιμέρους ανάγκες που θα αντιμετωπισθούν δεόντως.
Όπως επίσης αναφέρθηκε και στο Α’ – Β’ Δημοτικό Καϊμακλίου όπου σε επίσκεψη στην αρχή της σχολικής χρονιάς διαπιστώθηκαν μεγάλες ελλείψεις σε Η/Υ, το σχολείο έχει τώρα εξοπλισθεί με 11 Η/Υ. Ενώ ταυτόχρονα στο χώρο του σχολείου προστέθηκε από την αρχή της σχολικής χρονιάς μια αξιόλογη κατασκευή στεγασμένου εξωτερικού χώρου που τώρα φιλοξενεί τα παιδιά και τις ανάγκες του σχολείου, για την οποία συγχάρηκε την Εφορεία Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λευκωσίας. Σημειώνοντας ότι το Υπουργείο στηρίζει πρωτοβουλίες όπως το αξιόλογο Μουσείο που έχει δημιουργηθεί στο Δημόσιο Σχολείο Καϊμακλίου, ο Υπουργός κατέληξε λέγοντας ότι με μελετημένο κτηριολογικό σχεδιασμό και με τη συνεργασία και με τις Σχολικές Εφορείες θα συνεχστεί η προσπάθεια για βελτίωση και λειτουργικότητα όλων των σχολείων.
Για την παρουσίαση πατήστε εδώ.
ΙΚ
Σχετικά Ανακοινωθέντα
05-10-2024 14:19
Η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας αναχώρησε για την Αθήνα
05-10-2024 13:03
Άρχισε σήμερα το 9ο Φεστιβάλ Βιβλίου Λευκωσίας