Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

12-01-2023 15:36

Συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και Πολιτισμού για ενημέρωση της Επιτροπής για τους τύπους των ιδιωτικών σχολείων

Ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε σήμερα σε συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, με θέμα την ενημέρωση της Επιτροπής για τους τύπους ιδιωτικών σχολείων.

Μετά το πέρας της συνεδρίας, o κ. Προδρόμου προέβη στην ακόλουθη δήλωση προς τα ΜΜΕ: «Το θέμα που εξετάζει σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας έχει ήδη εξεταστεί στο Υπουργείο σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην αρχή αυτής της εβδομάδας και έχει εκδοθεί και σχετική ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Το σχολείο αυτό λειτουργεί με άδεια που δόθηκε με βάση τη νομοθεσία που υπάρχει. Πιθανώς θα πρέπει να συζητήσουμε κάποιες διατάξεις της νομοθεσίας. Ωστόσο το όλο ζήτημα που επισημαίνουν κάποιοι για τα ιδιωτικά σχολεία παρομοίου τύπου θα υπήρχε είτε η αξιολόγηση στα σχολεία είναι ανά τετράμηνο είτε ήταν στο τέλος του χρόνου.

Η νομοθεσία δεν προβλέπει τι γίνεται με την αξιολόγηση στα παρομοίου τύπου σχολεία, άρα δεν θεσπίζεται κάποια υποχρέωση για την αξιολόγηση και εδώ είναι που εστιάζεται αυτή η συζήτηση που γίνεται.

Όμως το σχολείο για το οποίο γίνεται λόγος, που λειτουργεί φέτος για πρώτη φορά με ένα πολύ μικρό αριθμό μαθητών, λειτουργεί με βάση τη νομοθεσία. Το Υπουργείο Παιδείας το έχει απασχολήσει το θέμα που έχει εγερθεί σε σχέση με την προβολή που έγινε από το σχολείο και κάποια ζητήματα που όντως υπάρχουν. Ζητήματα όμως που αφορούν ανακοινώσεις ή διαφήμιση, όχι τη λειτουργία του. Ενόσω εξετάζεται διοικητικά το θέμα στο ΥΠΑΝ θα πρέπει να περιμένουμε, να δούμε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα, αν υπάρχει οποιοδήποτε ζήτημα.

Για τη λειτουργία του σχολείου δεν υπάρχει ζήτημα, για τη νομοθεσία και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει, ενδεχομένως, με την επανέναρξη των εργασιών της Βουλής να γίνει κάποια συζήτηση και επεξεργασία του θεσμικού πλαισίου. Εν πάση περιπτώσει υπάρχει ένας γενικός προβληματισμός για το τι είδους ιδιωτικά σχολεία είναι χρήσιμο και επιθυμητό να έχουμε. Θα πρέπει να ξαναγίνει αυτή η συζήτηση. Αυτή τη στιγμή προβλέπονται τρεις τύποι ιδιωτικών σχολείων.

Υπογραμμίζω ότι τα παρομοίου τύπου σχολεία -τα οποία δεν είναι ένα μόνο, αλλά πέραν των 20 και λειτουργούν εδώ και χρόνια- με βάση τη νομοθεσία έχουν την υποχρέωση να ανταποκρίνονται κατά τα 2/3 στο αναλυτικό και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, χωρίς κάποια αναφορά στη διαδικασία αξιολόγησης. Βεβαίως, εγώ θα έλεγα ότι αποτελεί πλεονέκτημα του δημόσιου σχολείου το ότι έχει τακτική αξιολόγηση των μαθητών/τριών. Σε άλλες χώρες τα ιδιωτικά σχολεία διαφημίζουν ότι έχουν αξιολόγηση.

Με την ευκαιρία σημειώνω ότι φέτος στα γυμνάσια της Κύπρου, όπου εφαρμόζεται το νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητών/τριών, διαπιστώνουμε ότι με την περιοδική αξιολόγηση ανά τετράμηνο έχουμε για πρώτη φορά αποτελεσματικότερη εποπτεία και τη βεβαιότητα ότι υπάρχει ένας ενιαίος ρυθμός διδασκαλίας, ότι όλα τα παιδιά σε όλα τα σχολεία της Κύπρου πράγματι αποκτούν σε ικανοποιητικό βαθμό, με τη διδασκαλία, εκείνες τις γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να προσφέρουμε. Χωρίς την ενιαία αξιολόγηση των τετραμήνων όχι μόνο δεν υπήρχε αυτή βεβαιότητα αλλά κατά καιρούς υπήρχαν και σοβαρές ενδείξεις ότι υπήρχαν σημαντικές διάφορες και ανισότητες μεταξύ των σχολείων. Αυτό είναι που διαπιστώνουμε φέτος για πρώτη φορά προτού ακόμα γίνουν οι αξιολογήσεις του Ιανουαρίου, ότι δηλαδή ο ρυθμός διδασκαλίας στα γυμνάσια της Κύπρου έχει μπει σε κάποια τάξη και υπάρχει η βεβαιότητα ότι προσφέρουμε σε όλα τα παιδιά τη διδασκαλία στην έκταση που προβλέπεται, χωρίς αυξομειώσεις ή κατά τόπους διαφορετικές προσεγγίσεις και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό όφελος» σημείωσε καταληκτικά ο Υπουργός Παιδείας.

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τις αντιδράσεις που υπάρχουν σχετικά με τις αξιολογήσεις τετραμήνων, όπως και σε σχόλιο ότι οι μαθητές/μαθήτριες των δημόσιων σχολείων μειονεκτούν σε σχέση με μαθητές/μαθήτριες ιδιωτικών σχολείων στα οποία δεν υπάρχει αξιολόγηση τετραμήνων, ο κ. Προδρόμου ανέφερε: «Σας παραπέμπω σε δηλώσεις που έκαναν κάποια παιδιά που πρώτευσαν στις Παγκύπριες Εξετάσεις του 2022, σημειώνοντας ότι η τμηματική εξέταση ανά τετράμηνο τους είχε βοηθήσει για να οργανώσουν καλύτερα την προετοιμασία τους για να παρακολουθήσουν καλύτερα το πρόγραμμα, το οποίο τους οδήγησε τελικά στο να πρωτεύσουν. Αυτές και μόνο οι δηλώσεις αποφοίτων που μπήκαν στα πανεπιστήμια δίνονται και ως απαντήσεις στις εντυπώσεις που υπάρχουν σε κάποιους ότι με το να έχουν αξιολόγηση μειονεκτούν από κάποιους που είναι σε ένα σχολείο χωρίς αξιολόγηση, δηλαδή με αδιευκρίνιστη τη διδασκαλία και την αποτελεσματικότητα της».

 ΙΠ