Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

27-04-2023 15:35

Ο βουλευτής κ. Κωστής Ευσταθίου εκπροσώπησε την Επιτροπή Πολιτισμού, Παιδείας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας της ΚΣΣΕ σε ακρόαση με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία

Στο περιθώριο των εργασιών του Δευτέρου Μέρους της Συνόδου της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ) 2023 που διεξάγονται στο Στρασβούργο, ο βουλευτής κ. Κωστής Ευσταθίου εκπροσώπησε σήμερα την Επιτροπή Πολιτισμού, Παιδείας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας της Συνέλευσης σε ακρόαση με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία.

Ο κ. Ευσταθίου ανέφερε ότι το σημερινό συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό περιβάλλον καταδεικνύει τη σημασία της ασφαλούς χρήσης και αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης, ιδιαίτερα για τα παιδιά και τους μαθητές. Η ταχύτητα της εξέλιξης των νέων τεχνολογιών και της τεχνητής νοημοσύνης, επισήμανε ο κ. Ευσταθίου, επιβάλλει την ανάγκη αναπροσαρμογής των εκπαιδευτικών συστημάτων, ώστε τα σχολεία να εφοδιάζουν τους μαθητές με τα κατάλληλα εργαλεία και δεξιότητες για να αξιοποιούν τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται, αλλά και να προφυλάσσονται από τους μεγάλους κινδύνους που συνεπάγεται η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο κ. Ευσταθίου υπογράμμισε ότι η σύγχρονη και ποιοτική εκπαίδευση πρέπει, αφενός, να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, της καινοτομίας και της οικονομικής ανάπτυξης και, αφετέρου, να διασφαλίζει και να προάγει τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αρχές, στα πρότυπα των  κατευθυντήριων γραμμών που έχει θεσπίσει το Συμβούλιο της Ευρώπης για την καλύτερη προστασία των καλώς νοούμενων συμφερόντων του παιδιού. 

Την ίδια στιγμή, ανέφερε ο Κύπριος βουλευτής, παρατηρείται μεγάλη ανομοιομορφία ανάμεσα στα κράτη μέλη σε σχέση με τον ψηφιακό αλφαβητισμό του μαθητικού πληθυσμού,  η οποία δεν πρέπει να οδηγήσει σε νέες ανισότητες και διακρίσεις στην Ευρώπη. Πρέπει, τόνισε, να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση σε ποιοτική και συμπεριληπτική παιδεία, ιδιαίτερα τα παιδιά με αναπηρίες που χρήζουν μιας πιο εξειδικευμένης διαχείρισης.

Τα σχολεία, υπογράμμισε ο κ. Ευσταθίου, πρέπει να έχουν την αυτονομία να αναπτύσσουν νέες μεθόδους μάθησης και διδασκαλίας, οι οποίες να προσαρμόζονται και να ανταποκρίνονται επαρκώς στις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής μονάδας. Η Ευρώπη σήμερα, δεν χρειάζεται ομοιομορφία αλλά περισσότερη δημιουργικότητα ως προς τη ασφαλή χρήση και αξιοποίηση του νέου ψηφιακού περιβάλλοντος, κατέληξε. 

(Το κείμενο ως απεστάλη από τη Βουλή των Αντιπροσώπων)