Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

30-06-2023 14:14

Διαβούλευση μεταξύ Ομάδας Εφήβων Συμβούλων της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (ΟΕΣ) και Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας με θέμα «Σχολικός Εκφοβισμός»

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στο Γραφείο της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού κας Δέσπως Μιχαηλίδου-Λιβανίου, διαβούλευση της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων της Επιτρόπου (ΟΕΣ) με την Υπουργό Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου, αναφορικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού.

Στόχος της διαβούλευσης ήταν να παρουσιάσουν τα μέλη της ΟΕΣ στην Επίτροπο και την Υπουργό τις διαπιστώσεις και εισηγήσεις τους για τον ρόλο του σχολείου στην αντιμετώπιση του φαινομένου και στη συνέχεια να τοποθετηθούν σχετικά με τις πολιτικές πρόληψης που αναπτύσσονται ή που οι ίδιοι θεωρούν σημαντικό να αναπτυχθούν. Εποικοδομητική ήταν και η γενικότερη συζήτηση που έλαβε χώρα μεταξύ της Υπουργού, των παιδιών και της Επιτρόπου, για επιμέρους θέματα που άπτονται πολιτικών που έχουν αναπτυχθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας για την αποτελεσματική διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού. 

Της διαβούλευσης προηγήθηκε βιωματικό εργαστήρι, κατά το οποίο τα μέλη της ΟΕΣ είχαν την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να ορίσουν την εκφοβιστική συμπεριφορά και τις διάφορες μορφές που μπορεί να παίρνει, τα χαρακτηριστικά που ενδέχεται να έχει ένας θύτης/θύμα/θεατής, καθώς και να αναγνωρίσουν τις συνέπειες της.

Όπως έχει επισημάνει και σε προηγούμενες της παρεμβάσεις η Επίτροπος, είναι απαραίτητο ο σχολικός χώρος να γίνει το δεύτερο σπίτι των παιδιών που θα τα καλωσορίζει και θα τα στηρίζει. Είναι για αυτόν τον λόγο που η πρακτική διαβούλευσης παιδιών με κρατικούς αξιωματούχους αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο προς την κατεύθυνση αυτή, διασφαλίζοντας εμπράκτως το δικαίωμα της συμμετοχής τους στις αποφάσεις που τα αφορούν άμεσα. Μόνο όταν οι ενήλικες συζητούν απευθείας με τα παιδιά και ανταλλάζουν απόψεις μπορούμε να ελπίζουμε στο ανοικτό δημοκρατικό σχολείο, το οποίο αναγνωρίζει την αξία του κάθε παιδιού και τις ανάγκες του, ενώ παράλληλα παρέχει σε κάθε παιδί ένα ασφαλές πλαίσιο που το προστατεύει από κάθε μορφής βία.  

(ΝΓ/ΕΧΡ)