Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

13-09-2023 17:04

Δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας μετά τη σύσκεψη για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο Προεδρικό Μέγαρο

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης προήδρευσε σήμερα σύσκεψης, στο Προεδρικό Μέγαρο, για θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη της Ανώτερης Εκπαίδευσης στην Κύπρο.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Αθηνά Μιχαηλίδου, ο Υπουργός Οικονομικών κ. Μάκης Κεραυνός, ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Κωνσταντίνος Ιωάννου, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Γιάννης Παναγιώτου, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Εξωτερικών Πρέσβης Κυριακός Κούρος και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Μετά το πέρας της σύσκεψης, η Υπουργός Παιδείας σε δηλώσεις της στους δημοσιογράφους ανέφερε: «Είχαμε σύσκεψη για την ανάπτυξη της Ανώτερης Εκπαίδευσης στον τόπο μας.  Όπως γνωρίζετε το θέμα της Παιδείας ευρύτερα αποτελεί βασική προτεραιότητα και είναι ο πυλώνας στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης στον οποίο δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία. Συζητήσαμε συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της Ανώτερης Εκπαίδευσης στον τόπο μας, έτσι ώστε η Κύπρος να καταστεί περιφερειακό Κέντρο Ανώτερης Εκπαίδευσης, όπως είναι ο στόχος μας ευρύτερα, και ειδικά στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης. Τα συγκεκριμένα μέτρα και οι δράσεις συζητήθηκαν μεταξύ μας, με τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να συντονίζει στη σύσκεψη. Αναλήφθηκαν δράσεις, ρόλοι και ευθύνες, έτσι ώστε εντός του Νοεμβρίου να συναντηθούμε ξανά, για να δούμε το αποτέλεσμα της όλης προσπάθειας.

Στόχος είναι να προχωρήσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα σε τέτοιου είδους μέτρα, αποφάσεις και ρυθμίσεις, οι οποίες θα μας επιτρέπουν να έχουμε την ποιοτική Τριτοβάθμια Ανώτερη Εκπαίδευση που επιζητούμε για τον τόπο μας, η οποία θα είναι ελκυστική και για ξένους φοιτητές αλλά και για τους δικούς μας φοιτητές και η οποία θα επιτρέπει στη χώρα μας να είναι, όπως έχω πει, Περιφερειακό Κέντρο Ανώτερης Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια, η κ. Μιχαηλίδου απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με το πού θα επικεντρώνονται αυτά τα μέτρα ανέφερε: «Τα μέτρα είναι πολυεπίπεδα και αφορούν τόσο θέματα κινήτρων όσο και θέματα στέγασης. Αφορούν, επίσης, θέματα διασύνδεσης των προγραμμάτων με την αγορά εργασίας. Η κοινή συνισταμένη είναι η βελτίωση της ποιότητας, ώστε πραγματικά τα προγράμματα που προσφέρουν τα Πανεπιστήμιά και τα Κολλέγιά μας να είναι στο επίπεδο που πρέπει να είναι, για να μπορούμε να είμαστε περήφανοι για την Ανώτερη Εκπαίδευση του τόπου μας».

Ερωτηθείσα αν θα δοθούν κίνητρα σε φοιτητές τρίτων χωρών για να σπουδάσουν στην Κύπρο, η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε: «Κίνητρα θα δοθούν και σε άλλους φοιτητές αλλά και σε φοιτητές τρίτων χωρών. Ένα από τα μέτρα ήταν και αυτό». 

Σε ερώτηση εάν προβλέπεται να ανοίξουν νέες Σχολές σε κάποιες άλλες πόλεις, η Υπουργός Παιδείας ανέφερε: «Συνέχεια έχουμε αιτήματα για άνοιγμα Σχολών και για ίδρυση νέων Πανεπιστημίων. Πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά το θέμα, όπως έχουμε ξαναπεί, έτσι ώστε ό,τι κάνουμε να συνάδει με τον στρατηγικό στόχο που έχουμε ως Κυβέρνηση, για ποιοτική Ανώτερη Εκπαίδευση στον τόπο μας. Άρα τόσο οι διαδικασίες για την έγκριση λειτουργίας μιας Σχολής ή ενός Πανεπιστημίου, όσο και το περιεχόμενο των Προγραμμάτων, αλλά και η εργοδότηση των αποφοίτων μας από τα Πανεπιστήμια, πρέπει να είναι αποτελεσματικά και στοχευμένα».

Σε σχόλιο ότι οι συντεχνίες προσδοκούν να αρχίσει ένας διάλογος σύντομα, για να αρχίσουν να επιλύονται και τα ανοικτά κεφάλαια που υπάρχουν στον τομέα της Παιδείας και κατά πόσον έχει διευθετηθεί κάποια συνάντηση μαζί τους, η Υπουργός Παιδείας απάντησε: «Επικεντρωθήκαμε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, η οποία ήταν αρκετά ομαλή. Τα ζητήματα που είναι χρόνια και μεγάλα απαιτούν περαιτέρω διάλογο. Ήδη έχουμε εξαγγείλει τον διάλογο που αφορά στη βελτίωση και την αναδιάρθρωση της Ειδικής Εκπαίδευσης, ο οποίος αρχίζει τώρα, τον Οκτώβριο. Επίσης, έχουμε εξαγγείλει τον διάλογο για το προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο, κάτι που το ζητάνε όλοι οι εμπλεκόμενοι και θα καθοριστούν και ημερομηνίες ώστε να γίνουν συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αλλά και με τους ανθρώπους που εργάζονται στα προγράμματα αυτά».

 Σε ερώτηση αναφορικά με το ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο τομέας της Εκπαίδευσης, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Η εκπαίδευση, το εκπαιδευτικό σύστημα είναι, όπως είπαμε, δαιδαλώδες, έχει πάρα πολλά ζητήματα. Το ένα συνδέεται με το άλλο, δεν μπορώ να τα ιεραρχήσω. Το καθένα έχει τη σημασία και την αξία του. Το σημαντικό είναι ότι έχουμε αναπτύξει μηχανισμούς για να επιλύσουμε προβλήματα και έχουμε ήδη αρχίσει δυναμικά προς αυτή την κατεύθυνση. Θεωρώ ότι το πιο ευαίσθητο απ’ όλα τα ζητήματα, και το πιο επείγον αυτή τη στιγμή, είναι το θέμα της Ειδικής Εκπαίδευσης».

Ερωτηθείσα για τους σχολικούς βοηθούς/συνοδούς και σε σχόλιο ότι υπάρχουν μέχρι και τρία παιδιά με ένα σχολικό συνοδό, η κ. Μιχαηλίδου ανέφερε: «Από τη στιγμή που εγγράφεται ένας μαθητής της Ειδικής Αγωγής στα σχολεία μας, μέχρι τη στιγμή που φεύγει από το εκπαιδευτικό σύστημα, θα πρέπει να δούμε όλα τα στάδια της φοίτησής του. Αυτό αφορά τη διάγνωση, άρα τις Επιτροπές, οι οποίες αξιολογούν τα ζητήματα που αντιμετωπίζει το παιδί, το πρόγραμμα που ακολουθεί και αν θα χρειαστεί συνοδό ή όχι. Για τους συνοδούς να πω ότι βεβαίως επιτρέπεται από την νομοθεσία και επιβάλλεται από την παιδαγωγική, ότι δεν υπάρχει ο αποκλειστικός συνοδός για ένα παιδί, εκτός και αν αυτό είναι απόλυτα αναγκαίο. Μπορεί να μοιράζεται δηλαδή ένας συνοδός, επιτρέπεται αυτό, ανάλογα με τη φύση του ζητήματος που αντιμετωπίζεται. Στη συνέχεια υπάρχει και η αξιολόγηση των παιδιών αυτών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Όλα αυτά θα τα συζητήσουμε με τους εταίρους μας και έχουμε ήδη εξαγγείλει ότι στις αρχές του Οκτώβρη, στην παρουσία του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, αρχίζει ένας δομημένος διάλογος για τη βελτίωση των δομών και των διαδικασιών που αφορούν στην Ειδική Εκπαίδευση».

Σε ερώτηση αν συζητείται η αύξηση των Ολοήμερων Σχολείων, η κ. Μιχαηλίδου απάντησε ότι: «Βεβαίως, υπάρχει συνεχές ενδιαφέρον, γι’ αυτό και δίνουμε μεγάλη σημασία στο Ολοήμερο Σχολείο, τόσο στη Δημοτική όσο και στη Μέση Εκπαίδευση. Το Ολοήμερο μπορεί να αποτελέσει και συνέχεια του πρωινού σχολείου. Μπορεί να αναβαθμιστεί σημαντικά, και αυτός είναι ο στόχος μας, να υπάρχουν αναλυτικά προγράμματα για τα μαθήματα που κάνουν τα παιδιά, να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές και τις μαθήτριες να πιστοποιήσουν τη γνώση τους στο Ολοήμερο Σχολείο, δηλαδή να παρακαθήσουν σε εξετάσεις, όπως π.χ. Γλωσσών, Πληροφορικής, να μη χρειάζεται να ανατρέξουν στα φροντιστήρια για όλα αυτά, και γενικά να αναβαθμίσουμε ποιοτικά τον χρόνο των παιδιών μας στο Ολοήμερο Σχολείο. 

Ερωτηθείσα για το θέμα που προέκυψε με το Λύκειο Παλλουριώτισσας και εάν διεξάγεται κάποια έρευνα από το Υπουργείο, η Υπουργός Παιδείας σημείωσε:

«Θεωρώ ότι με την τελευταία ανακοίνωση και μετά τις εξηγήσεις που ζητήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και την τοποθέτηση της Διεύθυνσης έχει λήξει το θέμα. Δεν έχει γίνει καμία αλλαγή όσον αφορά στη στολή των παιδιών. Γενικότερα πιστεύω ότι οτιδήποτε αποφασίζεται θα πρέπει να αποφασίζεται μέσα από διάλογο», ανέφερε καταληκτικά η Υπουργός Παιδείας.

 ΙΠ