05-06-2024 18:54
Επιμόρφωση για την αξιοποίηση υλικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τη διαφοροποίηση στην ειδική τάξη και τη γενική τάξη
Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) πραγματοποίησε την Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2024 στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στη Λευκωσία, την πρώτη από σειρά επιμορφώσεων που πραγματοποιούνται από το ΥΠΑΝ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΙΕΠ).
Η σειρά επιμορφώσεων στόχο έχει την αξιοποίηση του υλικού που έχει δημιουργηθεί από το ΙΕΠ της Ελλάδας για την Ειδική Εκπαίδευση, και το οποίο διατίθεται εδώ. Αναλυτικότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο υλικό είχαν δοθεί σε προηγούμενη εγκύκλιο (Αρ.Φακ. 03.08.002.003.004, Ημερ. 27/3/24), με την προτροπή για κατάλληλη αξιοποίησή του, ως μέσο για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και την εκπαίδευση μαθητών/μαθητριών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στην Επιμόρφωση παρευρέθηκε η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία αναφέρθηκε στη σημασία της ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, καθώς η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί βασική προτεραιότητά του Υπουργείου και μέρος της προσπάθειας για τη μετάβαση από την Ειδική στην Ενιαία Εκπαίδευση και τη διαμόρφωση του συμπεριληπτικού σχολείου.
Από την πλευρά του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής παρευρέθηκε ο Προϊστάμενος του Τμήματος Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ειδικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης κ. Πήλιουρας Παναγιώτης, ο οποίος κατά τη έναρξη της επιμόρφωσης ενημέρωσε τους/τις εκπαιδευτικούς για το έργο του ΙΕΠ.
Στη συνέχεια ακολούθησε η κεντρική εισήγηση με θέμα «Προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο πλαίσιο της ειδικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης», κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε μέρος του εκπαιδευτικού υλικού που είναι αναρτημένο στην σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ. Ακολούθησαν τρεις παράλληλες συνεδρίες από τις Συμβούλους του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Χαντζούλη Ελένη, κ. Γελαστοπούλου Μαρία και κ. Αφεντουλίδου Άννα, οι οποίες απευθύνονταν σε εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης Α’-Γ’ τάξεων, εκπαιδευτικούς Ειδικής Εκπαίδευσης και Μέσης Εκπαίδευσης αντίστοιχα. Στις συνεδρίες αυτές αναδείχθηκαν συμπεριληπτικές διαφοροποιημένες στρατηγικές και καλές πρακτικές, προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε ακροατηρίου. Μέσω της αλληλεπίδρασης με το υλικό είχε προκληθεί ενδιαφέρουσα συζήτηση και δημιουργήθηκαν οδοί για την αξιοποίηση του εν λόγω υλικού στο κυπριακό σχολείο.
Τέλος, σημειώνεται ότι η επιμόρφωση θα επαναληφθεί τις επόμενες μέρες, Πέμπτη και Παρασκευή (6-7 Ιουνίου) στις επαρχίες Λεμεσού και Λάρνακας, αντίστοιχα.
(ΕΑθ/ΑΦ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα