08-11-2024 12:32
Χαιρετισμός της Υπουργού Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δρος Αθηνάς Μιχαηλίδου στο Παγκύπριο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΔΡΑ.Σ.Ε.+ με τίτλο «Συμπεριληπτικό Σχολείο: Δρούμε, Αγκαλιάζουμε, Στηρίζουμε, Εντάσσουμε»
Με ιδιαίτερη χαρά απευθύνω χαιρετισμό στο σημερινό Παγκύπριο Συνέδριο που διοργανώνουν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, η Κεντρική Συντονιστική Ομάδα ΔΡΑ.Σ.Ε.+ και η Μονάδα Διαχείρισης Έργων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου με θέμα «Συμπεριληπτικό σχολείο: Δρούμε, Αγκαλιάζουμε, Στηρίζουμε, Εντάσσουμε», στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την Κυπριακή Δημοκρατία έργου «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης+, ΔΡΑ.Σ.Ε.+».
Χωρίς αμφιβολία, η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από ραγδαίες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές εξελίξεις, καθώς και από ποικίλου είδους προκλήσεις. Προκλήσεις που αναπόφευκτα αναφύονται καθημερινά και στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης και της διαπολιτισμικής συνύπαρξης, επιβάλλοντας την εφαρμογή στοχευμένων πολιτικών και δράσεων, που θα επιτρέπουν τη λειτουργία ενός συμπεριληπτικού και ασφαλούς σχολείου.
Η μετάβαση στο συμπεριληπτικό σχολείο τέθηκε, από την αρχή της παρούσας διακυβέρνησης, στην ύψιστη βαθμίδα των προτεραιοτήτων μας, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά που ζουν στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ένα δικαίωμα, το οποίο άλλωστε διασφαλίζεται από το Σύνταγμα. Προς την κατεύθυνση αυτή, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας προωθεί σειρά μέτρων και δράσεων που διευκολύνουν την ομαλή και αποτελεσματική κοινωνική και εκπαιδευτική ένταξη όλων των παιδιών. Στο επίκεντρο των σχεδιασμών μας τίθεται η ανθρωποκεντρική προσέγγιση, καθώς και η θεμελίωση αρχών, αξιών και δεξιοτήτων που διακρίνουν τους δημοκρατικούς και κριτικά σκεπτόμενους ενεργούς πολίτες.
Ανάμεσα σε πολλά στοχευμένα προγράμματα που εφαρμόζουμε για την επίτευξη της συμπερίληψης, της στήριξης και της ένταξης όλων των παιδιών στις σχολικές μας μονάδες, ως υψίστης σημασίας αναγνωρίζεται το συγχρηματοδοτούμενο έργο «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης+, ΔΡΑ.Σ.Ε.+», που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία και έχει ως βασικούς στόχους:
Κυρίες και κύριοι,
Η παιδεία, σε όλο της το φάσμα, αποτελεί τη βάση, πάνω στην οποία εδράζονται όλες εκείνες οι προϋποθέσεις που μπορούν να καταστήσουν τους σημερινούς νέους ικανούς να διασφαλίσουν την προσωπική τους ευημερία, τη δημοκρατική συνοχή της κοινωνίας μας και την οικονομική ευρωστία της χώρας μας. Βασική συνιστώσα της προσπάθειας αυτής αποτελεί η εκπαιδευτική μας κοινότητα, η οποία διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στην επίτευξη του κοινού μας στόχου για τη δημιουργία του συμπεριληπτικού σχολείου και τη συνεχή προαγωγή του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με κύριο γνώμονα την παροχή ολοκληρωμένης και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης στη μαθητική κοινότητα. Θα ήθελα, με την ευκαιρία, να ευχαριστήσω όλους τους εκπαιδευτικούς και τις εκπαιδευτικούς μας, και ιδιαίτερα εσάς για την εδώ παρουσία σας και την ανταπόκριση σας στην πρόσκληση για συμμετοχή στο Συνέδριο, καθώς και τους λειτουργούς της Κεντρικής Συντονιστικής Ομάδας του Προγράμματος ΔΡΑ.Σ.Ε.+, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και της Μονάδας Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Ταμείων για τη διοργάνωση του Συνεδρίου.
Εκφράζω για ακόμη μία φορά τη βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου σε όλους και όλες σας για την αφοσίωση και την επιμονή σας. Η δέσμευσή σας να αγκαλιάσετε την προσέγγιση ΔΡΑ.Σ.Ε. ανοίγει τον δρόμο για ένα λαμπρότερο μέλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Ας συνεχίσουμε μαζί να διαμορφώνουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που, όχι μόνο να μεταδίδει τη γνώση, αλλά ταυτόχρονα να εμπνέει και ενδυναμώνει τα παιδιά, τους νέους και τις νέες μας, ώστε να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο και σημαντική συνεισφορά στην κοινωνία μας.
Είμαι απολύτως βέβαιη ότι τα αποτελέσματα του Συνεδρίου και των δραστηριοτήτων που το πλαισιώνουν, θα ενισχύσουν περαιτέρω τους σχεδιασμούς μας για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με στόχο ένα σύγχρονο, δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο. Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου.
(ΓΣ/ΝΖ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα