Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

25-11-2024 13:31

Ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου Επικοινωνιών (ΓΕΡΗΕΤ) αναφορικά με τα αποτελέσματα έρευνας αγορών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

Ο Επίτροπος Επικοινωνών-ΓΕΡΗΕΤ, στο πλαίσιο της εξέτασης των αγορών τερματισμού κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, πραγματοποίησε έρευνα που αφορά την αντίληψη των καταναλωτών σε σχέση με τις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας.

Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1.002 ατόμων –602 αστικές περιοχές και 400 αγροτικές περιοχές– και διεξήχθη κατά την περίοδο 14 Μαΐου-28 Μαΐου 2024.

Τα κυριότερα αποτελέσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:

Κινητή τηλεφωνία

  • Το 99% των ερωτηθέντων είναι χρήστες κινητής τηλεφωνίας, εκ των οποίων: το 45% διαθέτει σταθερή τηλεφωνία το 87% έχει σύνδεση σταθερού ίντερνετ στο σπίτι και το 46% διαθέτει συνδρομητική τηλεόραση.
  • Σε σχέση με το είδος σύνδεσης της κινητής τηλεφωνίας, το 78% διαθέτει μηνιαίο πακέτο με απεριόριστο χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένα, το 14% επιλέγει μηνιαίο πακέτο με συγκεκριμένο χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένα, 5% διαθέτει μηνιαία απλή συνδρομή, και μόλις 4% προπληρωμένη σύνδεση.
  • Το 74% των καταναλωτών δηλώνει ότι σίγουρα ή μάλλον δεν θα τους ενδιέφερε να γίνουν συνδρομητές σε έναν παροχέα, που παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες δεδομένων/ίντερνετ χωρίς λεπτά ομιλίας και SMS, ενώ παράλληλα μόνο το 7% ενδιαφέρεται σίγουρα ή μάλλον να γίνουν συνδρομητές σε έναν παροχέα χωρίς δυνατότητα κλήσεων σε όλες ή κάποιες εταιρίες ή δίκτυα. Γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για συνέχιση της παροχής υπηρεσιών παραδοσιακής φωνής και SMS εκ μέρους των παροχέων. 
  • Από τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας που δεν διαθέτουν πακέτο unlimited (23%) περίπου οι μισοί (53%) ανησυχούν για τη δαπάνη των τοπικών κλήσεων από το κινητό τους.
  • Το 85% των χρηστών, που διαθέτουν κινητή ευρυζωνική πρόσβαση (data), απαντούν κλήσεις μέσω εφαρμογών, θεωρώντας ότι το κόστος είναι μικρό ή ανύπαρκτο λόγω απεριόριστων δεδομένων. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο ανάμεσα στους συνδρομητές που έχουν συγκεκριμένο αριθμό λεπτών, SMS και δεδομένων με μόλις το 57% να δηλώνει πως απαντά κλήσεις μέσω εφαρμογών.
  • Από τις 10 τελευταίες τοπικές κλήσεις, που πραγματοποίησαν οι ερωτώμενοι ενώ βρίσκονταν στο σπίτι, οι 7.7 έγιναν από το κινητό τους, οι 2.1 από το κινητό τους μέσω διαδικτύου, και μόλις 0.2 κλήσεις από το σταθερό τηλέφωνο.
  • Από τις 10 τελευταίες τοπικές κλήσεις, που πραγματοποίησαν οι ερωτώμενοι ενώ βρίσκονταν εκτός σπιτιού, οι 7.9 έγιναν από το κινητό τους και οι 2.1 μέσω διαδικτύου από το κινητό τους. Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες περιήγησης στο διαδίκτυο είναι: 94% κάνει αναζήτηση πληροφοριών,  93% διαβάζει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, το 93% αποστέλλει και λαμβάνει μηνύματα μέσω εφαρμογών και 91% χρησιμοποιεί μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, Snapchat και Instagram.

Σταθερή Τηλεφωνία:

  • Σε περίπτωση όπου το κόστος κλήσεων από σταθερό σε άλλα σταθερά τηλέφωνα αυξανόταν κατά 10% το 64% δηλώνει ότι θα αναζητούσε τρόπους, για να μειώσει το κόστος, το 87% θα έκανε περισσότερες κλήσεις μέσω διαδικτύου από το κινητό αντί από το σταθερό, και το 82% θα χρησιμοποιούσε τα λεπτά του πακέτου κινητής.
  • Το 22% δήλωσε πως δεν θα προτιμούσε να κάνει κλήσεις μέσω WiFi στο σπίτι αντί της σταθερής γραμμής. Ως λόγους, το 38% ανέφερε ότι η ποιότητα των κλήσεων δεν είναι ίδια ή είναι καλύτερη από το σταθερό, το 38% δήλωσε ότι δεν διαθέτουν όλες οι επαφές τους εφαρμογές όπως Viber, Messenger ή WhatsApp, και το 19% θεωρεί ότι τα οφέλη κόστους είναι μηδαμινά.

Τα αποτελέσματα μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά στους πιο κάτω συνδέσμους:

https://ocecpr.ee.cy/agora/paratiritirio-agoras/analyseis

https://ocecpr.ee.cy/katanalotes/eikona-agoras/erevnes-katanaloton

(ΜΣ/ΑΦ)

Σχετικά Ανακοινωθέντα