19-12-2024 15:15
Οι δράσεις του ΓΕΡΗΕΤ για την Ενίσχυση των Χρηστών Ταχυδρομικών Υπηρεσιών παρουσιάστηκαν σε Διεθνές Ρυθμιστικό Εργαστήριο
Ο Βοηθός Επίτροπος κ. Πέτρος Γαλίδης και ο αρμόδιος Λειτουργός Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κ. Μιχάλης Νικολάου εκπροσώπησαν το Γραφείο Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) στο 3ο Διεθνές Ρυθμιστικό Εργαστήριο με τίτλο «Postal Regulatory Challenges in the Digital Era», που έλαβε χώρα στην Αθήνα, στις 5 και 6 Δεκεμβρίου 2024.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ο κ. Γαλίδης και ο κ. Νικολάου ήταν από τους κύριους ομιλητές παρουσιάζοντας το θέμα «Ενίσχυση και Προστασία των Ταχυδρομικών Χρηστών στην Κύπρο» (Empowering and Protecting Postal Users in Cyprus).
Η παρουσίαση περιελάβανε τις ενέργειες του ΓΕΡΗΕΤ για την προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος του καταναλωτή, της κοινωνίας και της οικονομίας, τη διασφάλιση της πληρέστερης ενημέρωσης των χρηστών για τις τιμές, τις επιλογές και τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών, την ποιότητα των υπηρεσιών, τα δικαιώματά των χρηστών, τη διευκόλυνσή τους για υποβολή παραπόνων και τη γρήγορη και αποτελεσματική διαχείρισή τους, και το δικαίωμά τους σε αποζημιώσεις.
Παρουσιάστηκαν επίσης δράσεις του ΓΕΡΗΕΤ για την ενίσχυση της προστασίας και της ικανοποίησης των αναγκών των καταναλωτών και τη διασφάλιση Καθολικής Υπηρεσίας προσανατολισμένης στον καταναλωτή. Ειδικότερα, αναφέρθηκαν στα εργαλεία που παρέχει το ΓΕΡΗΕΤ στους καταναλωτές, όπως το διαδραστικό εργαλείο εξεύρεσης της τοποθεσίας των παρόχων υπηρεσιών παράδοσης και ταχυδρομείων, το διαδραστικό εργαλείο σύγκρισης τιμών, που θα είναι διαθέσιμο πολύ σύντομα, και το αυτόματο σύστημα υποβολής και διαχείρισης παραπόνων. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν οι Έρευνες Καταναλωτών, που διεξάγει συστηματικά το ΓΕΡΗΕΤ προς ενημέρωση των χρηστών, και υπογραμμίστηκαν οι ρυθμιστικές παρεμβάσεις και οι πολιτικές του για την πλήρη ενημέρωση, προστασία και κάλυψη των αναγκών των χρηστών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Στο συνέδριο συμμετείχαν Ρυθμιστικές Αρχές από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), καθώς και χώρες εκτός ΕΕ, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Εξετάστηκαν και συζητήθηκαν ζητήματα που σχετίζονται με σημαντικές εξελίξεις της αγοράς και οι επιπτώσεις τους στο ανταγωνιστικό και το ρυθμιστικό τοπίο στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών. Εξετάστηκε, μέσω της ανάλυσης συγκεκριμένων περιπτώσεων στην ισπανική αγορά, κατά πόσο νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως οι ψηφιακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, που διαθέτουν δικό τους δίκτυο παράδοσης αντικειμένων, ορίζονται ως ταχυδρομικοί παροχείς ή όχι.
Σε σχέση με τις ψηφιακές πλατφόρμες, εξετάστηκαν επίσης τα νέα σύνορα των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην ιταλική αγορά. Γενικότερα, θέματα αποτέλεσαν η ρύθμιση της παράδοσης δεμάτων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κροατία, ταχυδρομικές ρυθμιστικές προκλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, η διασφάλιση ψηφιακών λύσεων που ανταποκρίνονται στους ευάλωτους χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, και χρηματοδότηση της Καθολικής Υπηρεσίας στην εποχή της ψηφιοποίησης στην Ελβετία.
Το εργαστήριο αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία ανταλλαγής γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών για τη διαχείριση των προκλήσεων στον τομέα των ταχυδρομικών υπηρεσιών στην ψηφιακή εποχή.
(ΜΣ/AΣ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα
17-12-2024 12:44
Έρευνα καταναλωτών για την ποιότητα σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης