21-02-2025 12:31
Συνέντευξη Τύπου – Παρουσίαση Υπηρεσιών Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας
Κοινή συνέντευξη Τύπου για παρουσίαση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ) παρέθεσαν σήμερα ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής δρ Νικόδημος Δαμιανού και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας κ. Παναγιώτης Αντωνίου.
Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν στις αιτήσεις για Διορισμούς Εκπαιδευτικών με Σύμβαση, Αντικαταστάσεις και Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών, καθώς και στην υπηρεσία Προβολής και Διαχείρισης Εγγράφων εκπαιδευτικών, από όπου οι ενδιαφερόμενοι αποκτούν πρόσβαση σε ένα συνεχώς διευρυνόμενο αρχείο εγγράφων που τους αφορούν, όπως Προαγωγές, Συμβόλαια Διορισμών ή Αντικαταστάσεων, καθώς και Αναλυτική Κατάσταση Μονάδων Μετάθεσης. Το εν λόγω αρχείο αριθμεί σήμερα περί των 20.000 εγγράφων, στα οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ανατρέξουν ανά πάσα στιγμή, από όπου κι αν βρίσκονται, ενώ έχει απαλειφθεί η ανάγκη αποστολής τους με ταχυδρομείο.
Οι υπηρεσίες βρίσκονται ενσωματωμένες στη νέα κυβερνητική πύλη gov.cy, ενώ για τη χρήση τους απαιτείται ο χρήστης να έχει ενεργοποιημένο και ταυτοποιημένο προφίλ CY Login, το οποίο αποτελεί τον κοινό μηχανισμό πρόσβασης στα κρατικά συστήματα και υπηρεσίες.
Οι τέσσερις αυτές υπηρεσίες έχουν ήδη τεθεί πιλοτικά σε εφαρμογή από τον Ιούλιο του 2024, εκτός από την υπηρεσία που αφορά στις Μεταθέσεις εκπαιδευτικών, η οποία ενεργοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024. Η εφαρμογή τους επέφερε ουσιαστικό αντίκτυπο τόσο για τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών όσο και τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό και την αποδοτικότητα της ίδιας της ΕΕΥ, αφού επιτρέπει πλέον τη διεκπεραίωση των διαφόρων εργασιών πλήρως ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του χρήστη.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως από την ημέρα που τέθηκαν σε λειτουργία οι υπηρεσίες, η ΕΕΥ παρέλαβε ηλεκτρονικά περί των 22.000 αιτήσεων συνολικά, ενώ οι πολίτες ανέβασαν περισσότερα από 3.000 αρχεία, τα οποία παλαιότερα θα αποστέλλονταν σε δεύτερο χρόνο, μειώνοντας ως εκ τούτου σημαντικά τον χρόνο διεκπεραίωσης της όλης εργασίας. Έγιναν μέσω της ίδιας ηλεκτρονικής διαδικασίας σχεδόν 1.300 προσφορές διορισμού και λήφθηκαν περίπου 2.500 χιλιάδες απαντήσεις σε προσφορές διορισμού και σε αποδοχή εγγράφων.
Επόμενο βήμα, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, είναι η ψηφιοποίηση άλλων τεσσάρων υπηρεσιών της ΕΕΥ που αφορούν στις Προαγωγές μόνιμων εκπαιδευτικών, Ενστάσεις, Αιτήματα εκπαιδευτικών και Αλλαγή Έδρας.
Στην εισαγωγική του παρέμβαση, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση στους τομείς της Παιδείας και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, τονίζοντας την οριζόντια δύναμη της τεχνολογίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση κάθε τομέα, και για τη βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών. Αναφέρθηκε ακολούθως στην ευρύτερη προσπάθεια που καταβάλλει το Υφυπουργείο για ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών που να είναι απλές και φιλικές στη χρήση και να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δεδομένα του εκάστοτε χρήστη. «Δεν ψηφιοποιούμε, δηλαδή, απλώς την υφιστάμενη διαδικασία», δήλωσε ο Υφυπουργός, «αλλά την απλοποιούμε και την προσαρμόζουμε στη βάση του feedback που μας δίνουν οι ίδιοι οι χρήστες, διασυνδέοντας στον δυνατό βαθμό και τις βάσεις δεδομένων, ούτως ώστε να μη ζητείται από τον πολίτη να συμπληρώσει πολλαπλές φορές στοιχεία που το δημόσιο ήδη διατηρεί για αυτόν. Αντιλαμβάνεστε πως πρόκειται για μία μεγάλη προσπάθεια που αγγίζει και τον εκσυγχρονισμό των τεχνολογικών υποδομών του κράτους, και η οποία απαιτεί αλλαγή σε πολλά επίπεδα. Και είναι μία προσπάθεια που έχουμε ήδη ξεκινήσει με προσεκτικό σχεδιασμό».
Στη δική του παρέμβαση, και αφού ευχαρίστησε το Υφυπουργείο για την άψογη συνεργασία, ο Πρόεδρος της ΕΕΥ αναφέρθηκε στη σημασία που αποδίδει η ΕΕΥ στην υιοθέτηση και στην εφαρμογή νέων πρακτικών με στόχο πάντα τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών προς τους πολίτες, την εξυπηρέτηση των αναγκών του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, την εξοικονόμηση χρόνου εργασίας και την ελαχιστοποίηση της χρήσης χαρτιού. «Για εμάς δεν υπάρχει τέλος στην προσπάθεια ανανέωσης και εξέλιξης των υπηρεσιών μας», δήλωσε ο κ. Αντωνίου. «Είναι πεποίθησή μας ισχυρή ότι κάθε ζωντανός οργανισμός, ιδιαίτερα αυτοί που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση του πολίτη, επιβάλλεται να βρίσκονται σε μια συνεχή διαδικασία ανανέωσης και εκσυγχρονισμού. Είναι σε αυτό το πλαίσιο που, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο, σχεδιάζεται η υλοποίηση άλλων τεσσάρων ψηφιακών υπηρεσιών, πέραν των όσων ανακοινώνουμε σήμερα».
(ΕΑθ/ΓΣ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα