Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

08-04-2019 08:26

Τοποθέτηση του Προέδρου της Βουλής στις εργασίες της 140ης Διάσκεψης της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης, στο Κατάρ

Άρχισαν στις 7 Απριλίου 2019, στη Ντόχα του Κατάρ, οι εργασίες της 140ης Διάσκεψης της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης, με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας της Βουλής των Αντιπροσώπων, της οποίας ηγείται ο Πρόεδρος του Σώματος  κ. Δημήτρης Συλλούρης.

Σε τοποθέτησή του, στο πλαίσιο της γενικής συζήτησης του θέματος «Τα Κοινοβούλια ως πλατφόρμες για την ενίσχυση της εκπαίδευσης για την ειρήνη, την ασφάλεια και το κράτος δικαίου», ο Πρόεδρος της Βουλής επεσήμανε ότι, παρόλο που η εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε πολίτη ανεξαρτήτως χώρας, θρησκείας, εθνότητας ή πολιτισμού, πολλοί εξακολουθούν να το στερούνται. Η εκπαίδευση, συνέχισε ο κ. Συλλούρης, αποτελεί μια από τις πολυτιμότερες επενδύσεις που μπορούμε να κάνουμε ως κοινωνίες προς διασφάλιση της ειρήνης, της ασφάλειας, του κράτους δικαίου και της οικονομικής ευημερίας, αλλά ταυτόχρονα συνιστά βασικό παράγοντα για μείωση της φτώχειας, βελτίωση της υγείας, αύξηση της ισότητας των φύλων, ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και διασφάλιση της βιωσιμότητας του πλανήτη.

Η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους πρέπει να αποτελεί θεμελιώδες συλλογικό καθήκον, σημείωσε ο Πρόεδρος της Βουλής και αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία του για εισαγωγή της αραβικής γλώσσας στο εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου. Η πρωτοβουλία αυτή, εξήγησε, αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στην παροχή του αναφαίρετου δικαιώματος στην εκπαίδευση στους νεαρούς πρόσφυγες που φθάνουν στην Κύπρο από γειτονικές χώρες και στο να παρέχει ευκαιρίες για ανάπτυξη της γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής τους ευημερίας, ενώ παράλληλα αποτελεί βήμα προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της κατανόησης και της εκτίμησης διαφορετικών κουλτούρων και πολιτισμών.

Μιλώντας για τον ρόλο της εκπαίδευσης στη θεμελίωση των δημοκρατικών αξιών και του σεβασμού στην αντίθετη άποψη, ο κ. Συλλούρης υπογράμμισε το καθήκον των βουλευτών να παράσχουν στα σχολεία την αρμοδιότητα διαμόρφωσης απόψεων και ικανοτήτων, που θα θωρακίσουν τους νέους μας με τα απαραίτητα εφόδια του σεβασμού, της αποδοχής και της ανεκτικότητας, για να οικοδομήσουν ειρηνικές ανθρώπινες σχέσεις. Αναφερόμενος, δε, στην ιδιότητα της εκπαίδευσης να διευρύνει τους ανθρώπινους ορίζοντες και να εξαλείφει προκαταλήψεις και στερεότυπα, ο Πρόεδρος της Βουλής τόνισε ότι είναι υποχρέωση κάθε κράτους να παρέχει βασική εκπαίδευση στους πολίτες του, προωθώντας έτσι μια κουλτούρα ειρήνης. Οι κυβερνήσεις, πρόσθεσε ο κ. Συλλούρης, καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τις προτεραιότητές τους και να στραφούν στην οικοδόμηση μιας ισχυρότερης υποδομής εκπαίδευσης για την ειρήνη. Όσον αφορά στο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν οι βουλευτές προς αυτή την κατεύθυνση, υποστήριξε ότι οι προσπάθειές τους πρέπει να επικεντρωθούν στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας, η οποία περιλαμβάνει αξίες, πεποιθήσεις και συμπεριφορές που απορρίπτουν τη βία. Μιας κουλτούρας ικανής να αποτρέπει πολέμους και συγκρούσεις, προσβλέποντας στην επίλυση των συγκρούσεων μέσω διαλόγου και διαπραγμάτευσης. Επομένως, συμπέρανε ο Πρόεδρος της Βουλής, η εκπαίδευση μπορεί να διευκολύνει τη μετάβαση σε έναν κόσμο χωρίς επιθετικότητα και στρατιωτική κατοχή, έναν κόσμο χωρίς απειλές κατά κυρίαρχων κρατών και με πλήρη σεβασμό του διεθνούς δικαίου.

Ο κ. Συλλούρης εισηγήθηκε, τέλος, τη θέσπιση νομοθεσίας, προκειμένου τα σχολικά προγράμματα να περιλαμβάνουν μαθήματα που ανοικοδομούν κοινότητες και ενισχύουν τις μεταξύ τους σχέσεις, που δυναμώνουν τα πρότυπα και ενθαρρύνουν την ανάπτυξη μιας πραγματικά παγκόσμιας κουλτούρας ειρήνης. Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος της Βουλής εξέφρασε την πεποίθηση ότι η εκπαίδευση για την ειρήνη, την ασφάλεια και το κράτος δικαίου απαιτεί παγκόσμια δέσμευση και ότι μόνο όταν αυτό καταστεί κοινό όραμα θα δημιουργηθεί ένας ειρηνικός και βιώσιμος κόσμος.

(ΜΛ)