23-07-2021 14:36
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Ανάπτυξη Ψηφιακής Ικανότητας
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ), του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (YΠΠΑΝ), έχει ολοκληρώσει την υλοποίηση της πρώτης (πιλοτικής) φάσης του Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Ανάπτυξη Ψηφιακής Ικανότητας (ΠΕΕΑΨΙ). Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση και περαιτέρω ανάπτυξη της ψηφιακής ικανότητας των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, έτσι ώστε να προωθείται η αποτελεσματική αξιοποίηση και ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Μέσω του συγκεκριμένου Προγράμματος επιδιώκεται, όπως οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων:
Το Πρόγραμμα εμπίπτει στους σχεδιασμούς του ΥΠΠΑΝ για την ψηφιακή εκπαίδευση και την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλο το εύρος του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Το ΠΙ θεωρεί το Πρόγραμμα ως μία από τις βασικές δράσεις του για ενίσχυση της επαγγελματικής μάθησης - επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο υλοποίησης της Πολιτικής του ΥΠΠΑΝ για την Ψηφιακή Εκπαίδευση στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα και έχει περιληφθεί στο έργο της ψηφιοποίησης της εκπαίδευσης που αποτελεί βασική δράση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Κατά την Α’ Φάση υλοποίησης του προγράμματος (Φεβρουάριος – Ιούνιος 2021), το ΠΙ, σε συνεργασία με τους ανάδοχους φορείς (Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Πανεπιστήμιο Frederick και Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου) που είχαν αναλάβει τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του περιεχομένου των Μαθησιακών Ενοτήτων (ΜΕ) του Προγράμματος, πρόσφερε το πρόγραμμα εξ αποστάσεως, αξιοποιώντας το Διαδικτυακό Περιβάλλον Μάθησης του ΠΙΚ (https://elearn.pi.ac.cy/). Το περιεχόμενο των Μαθησιακών Ενοτήτων του Προγράμματος έχει καθοριστεί μέσα από μια διαδικασία διάγνωσης αναγκών των εκπαιδευτικών αλλά και στη βάση ευρωπαϊκών και εθνικών κατευθύνσεων.
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, προχωρεί αυτή την περίοδο σε σχεδιασμό και ετοιμασία για την έναρξη υλοποίησης της δεύτερης φάσης του ΠΕΕΑΨΙ, για τη σχολική χρονιά 2021-2022.
(ΙΚ/ΕΧΡ)
Σχετικά Ανακοινωθέντα