07-11-2022 13:33
Ανακοίνωση Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή αναφορικά με την ενίσχυση του νομικού πλαισίου για την προστασία των καταναλωτών
Η τροποποίηση του Νόμου «Ο περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμος του 2021», ο οποίος εγκρίθηκε πρόσφατα από την ολομέλεια της Βουλής και τίθεται σε εφαρμογή, περιλαμβάνει μία σειρά από νέες πρόνοιες, οι οποίες κατοχυρώνουν τους καταναλωτές σε θέματα που άπτονται της προστασίας των οικονομικών τους συμφερόντων, αλλά και του αναφαίρετου δικαιώματός τους να έχουν την ορθή και ακριβή ενημέρωση πριν λάβουν την απόφαση να προβούν σε μία συναλλαγή.
Η τροποποίηση αυτή, εναρμονίζει την κυπριακή νομοθεσία με την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161, γνωστή και ως «Νέα συμφωνία για τους καταναλωτές», με την οποία επιβάλλονται νέοι σύγχρονοι κανόνες κατάλληλοι για τις σημερινές μεταβαλλόμενες αγορές και επιχειρηματικές πρακτικές, ισχυρότερα μέσα δημόσιας και ιδιωτικής επιβολής και καλύτερες δυνατότητες έννομης προστασίας.
Στην νέα νομοθεσία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πρόνοιες αναφορικά με τα ακόλουθα:
Με την ευκαιρία αυτή, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εμπορευόμενους να ενημερωθούν για τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτές προκύπτουν από τη νέα νομοθεσία, με στόχο την πλήρη συμμόρφωσή τους. Καλεί, επίσης, όπως δοθεί η ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα ανάρτησης των τιμών κατά την περίοδο των εκπτώσεων και στην εφαρμογή της σχετικής πρόνοιας που απαιτεί όπως υποδεικνύεται η προγενέστερη χαμηλότερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος εντός περιόδου τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Τέλος, καλεί τους καταναλωτές να ενημερωθούν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους και να επικοινωνούν με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή για πληροφορίες ή όποιο καταναλωτικό πρόβλημα πιθανόν να αντιμετωπίζουν, στη δωρεάν Γραμμή του Καταναλωτή (1429) ή στην ιστοσελίδα www.consumer.gov.cy .
Ο βασικός και ο τροποποιητικός νόμος βρίσκονται αναρτημένοι στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
(ΜΒ/ΙΚ)