Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

31-10-2018 14:12

Πραγματοποιήθηκε συνέντευξη Τύπου με θέμα: Δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για την Ένταξη των Παιδιών με Μεταναστευτική Βιογραφία στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, συνέντευξη Τύπου με θέμα τις Δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για την Ένταξη των Παιδιών με Μεταναστευτική Βιογραφία στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα. 

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού κ. Κώστας Χαμπιαούρης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι  στις σχολικές μας τάξεις, φοιτά ένας μεγάλος αριθμός παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, γεγονός το οποίο δημιουργεί ιδιαίτερες ανάγκες ενδυνάμωσης των παιδιών αυτών εκπαιδευτικά αλλά και κοινωνικά, και κατ’ επέκταση ενδυνάμωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών και των παιδαγωγικών τους  επιλογών.

Στη συνέχεια, η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ως Πρόεδρος της Διατμηματικής Επιτροπής για την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο εκπαιδευτικό μας σύστημα παρουσίασε τις δράσεις υλοποίησης της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το θέμα.  Αναφέρθηκε  στη  συμμετοχή του Υπουργείου στο ευρωπαϊκό δίκτυο SIRIUS για την εκπαίδευση  παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία από το 2014 και στην υιοθέτηση των συστάσεων του Δικτύου, η οποία έδωσε το έναυσμα για τη σύσταση Διατμηματικής Επιτροπής για την ένταξη των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα. Στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής, στην οποία συμμετέχουν όλες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ετοιμάστηκε, εγκρίθηκε και αναρτήθηκε τον Μάιο του 2016 το Κείμενο Πολιτικής για την ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία.  Οι Διευθύνσεις κλήθηκαν να υιοθετήσουν το περιεχόμενο του Κειμένου Πολιτικής και να αναπτύξουν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για την περίοδο 2016 – 2018.  Το σχέδιο δράσης κάλυψε τους άξονες,  Ορολογία, με την υιοθέτηση του όρου «παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία», χαρτογράφηση μεταναστευτικού πληθυσμού, διάγνωση, διδασκαλία και αξιολόγηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, δημιουργία αντιρατσιστικής κουλτούρας και διαφοροποιημένα μέτρα για φάση υποδοχής, μετάβασης και ένταξης.

Στη συνέχεια, στη συνέντευξη παρουσιάστηκε το Έργο «Μέτρα για Βελτίωση Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Ένταξης Παιδιών Τρίτων Χωρών στην Κύπρο», το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ασύλου Μετανάστευσης και Ένταξης και την Κυπριακή Δημοκρατία και υλοποιήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κατά την περίοδο Ιανουαρίου 2017 – Ιουνίου 2018.   Το Έργο στόχευε στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσα από τέσσερις δράσεις: τη συστηματική έρευνα και αξιολόγηση θεσμών, μέτρων και πρακτικών, τη συστηματική επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών στη διαχείριση της κοινωνικοπολιτισμικής ετερότητας,  τη λειτουργία ομάδας διαμεσολαβητών – υποστηρικτών και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών για ενίσχυση ελληνομάθειας και πολυγλωσσίας.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές ημερίδες και συνέδρια για τους εκπαιδευτικούς, επιμόρφωση ομάδας διαμεσολαβητών – υποστηρικτών και παροχή στήριξης από  την ομάδα στα σχολεία του ΠρογράμματοςΕπίσης, αναπτύχθηκαν τρεις Οδηγοί για Εκπαιδευτικούς,   Οδηγός Διαχείρισης Κοινωνικοπολιτισμικής Ετερότητας στο σχολείο για τον εκπαιδευτικό, Οδηγός για Γονείς Διαμεσολαβητές και Οδηγός για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας  και δημιουργήθηκε πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας  ως δεύτερης.   

Τέλος, προβλήθηκαν τρία αποσπάσματα από  τα  βίντεο, τα οποία δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του Έργου και αποτυπώνουν την καθημερινή πρακτική της ένταξης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο σχολείο: τη συνεργασία σχολείου και γονέων  και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Πληροφορίες για το Έργο «Μέτρα για Βελτίωση Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Ένταξης Παιδιών Τρίτων Χωρών στην Κύπρο», καθώς και το υλικό που έχει αναπτυχθεί,  βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα  https://mefesi.pi.ac.cy/

(ΙΠ)