Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

05-07-2019 14:55

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού δρος Κώστα Χαμπιαούρη στην παρουσίαση του Σχεδίου Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών

Με ιδιαίτερη χαρά σας καλωσορίζω στην παρουσίαση της ολοκληρωμένης πρότασης για το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, η οποία ολοκληρώθηκε έπειτα από εργασία οκτώ και πλέον μηνών και πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια των μελών της Επιτροπής και του συνόλου των εκπαιδευτικών εταίρων.

Την τελευταία δεκαετία, όλες σχεδόν οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης προχώρησαν σε μεταρρυθμίσεις των αξιολογικών τους πρακτικών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών τους συστημάτων. Παρά τις διαφορές που παρουσιάζονται μεταξύ των χωρών, διαπιστώνεται ότι στην πλειονότητα οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσονται επαγγελματικά μέσω της αξιολόγησης.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, προχωρώντας με συνέπεια στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος, δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στην Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, αφού θεωρεί ότι αυτό αποτελεί βασική παράμετρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και ζήτημα που ταλανίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα εδώ και σαράντα χρόνια. Η αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών συμβάλλει στον μηχανισμό ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού συστήματος και αποτελεί προϋπόθεση για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Κύπρο.

Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, αναφορικά με το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, εδράζεται στη βασική αρχή ότι η λειτουργία της αξιολόγησης παραμένει παιδαγωγική και αποσκοπεί στην ανατροφοδότηση όλων όσοι εμπλέκονται στη διαδικασία της μάθησης: των εκπαιδευτικών, των γονέων και κηδεμόνων, του συστήματος και των ίδιων των μαθητών και μαθητριών.

Επιπλέον, σκοπός της συγκεκριμένης πρότασης είναι να πληροφορεί τους ενδιαφερόμενους για τις προσδοκίες του εκπαιδευτικού συστήματος ως προς τον ρόλο τους στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Προς τούτο, λήφθηκαν υπόψη οι απόψεις όλων των ενδιαφερόμενων μερών (Εκπαιδευτικών Οργανώσεων, Συνομοσπονδιών Γονέων, Παιδοβουλής, Επιθεωρητών, Διευθυντών Μέσης, Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, Διευθυντών Σχολείων), καθώς και οι εμπειρίες που συσσωρεύθηκαν από την εφαρμογή του παρόντος συστήματος αξιολόγησης και προηγούμενων προτάσεων που είχαν ετοιμαστεί.

Στο νέο σχέδιο αξιολόγησης περιλαμβάνονται πολλές καινοτομίες, οι οποίες, θα βοηθήσουν πραγματικά στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως οι διαδικασίες συνεχούς και διαχρονικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών και των σχολείων, μέσω της διαμορφωτικής αξιολόγησης, η αξιολόγηση του σχολικού έργου, καθώς και πρόνοιες για τη στήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, των συμβασιούχων και των αντικαταστατών.

Το σχέδιο θεσπίζει έναν νέο μηχανισμό για επιλογή των καταλληλότερων εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα καταλαμβάνουν τις θέσεις προαγωγών, ενώ προβλέπεται και η διαδικασία της μεταξιολόγησης, αφού το σχέδιο στηρίζεται στην αρχή ότι «όποιος αξιολογεί αξιολογείται».

Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον Πρόεδρο της Επιτροπής για το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών, Καθηγητή Κωνσταντίνο Χρίστου και τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής, καθώς και όλους όσοι συνεργάστηκαν με την Επιτροπή για την ανάπτυξη της πρότασης.

Προσδοκώ σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ο οποίος αρχίζει από σήμερα, ώστε να καταλήξουμε σε ένα πολύ χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο. Ένα εργαλείο, το οποίο θα αξιολογεί ταυτόχρονα και την αξιοπιστία του εκπαιδευτικού μας συστήματος στο μέλλον.

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, θεωρούμε ότι το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης θα αποτελέσει μια νέα αρχή για το επόμενο βήμα στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, δίνοντας μια εξαιρετική ευκαιρία για ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, για το καλό των μαθητών και των μαθητριών μας, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας μας ευρύτερα.

(ΙΠ)

 

Σχετικά Ανακοινωθέντα