Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

05-11-2021 22:51

Δείπνο γνωριμίας και ενημέρωση για το Σύστημα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Κύπρο

Την ευκαιρία να απολαύσουν ένα αλλιώτικο δείπνο είχαν την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2021, οι προσκεκλημένοι και προσκεκλημένες της Διεύθυνσης Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΔΜΤΕΕΚ) του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) που παρευρέθηκαν στην Α’ Τεχνική και Επαγγελματική Σχολή Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Λευκωσίας. Το δείπνο ετοιμάστηκε εξ’ ολοκλήρου από τους μαθητές και τις μαθήτριες του κλάδου Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Επαγγελμάτων της Σχολής, καθώς και τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες του κλάδου Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής της Δημόσιας Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ). Την όλη εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους τόσο ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου, όσο και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής κ. Παύλος Μυλωνάς, εκπρόσωποι των ΜΜΕ, καθώς και ο Διευθυντής Δρ. Ηλίας Μαρκάτζιης και οι επιθεωρητές της Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Στο δείπνο επίσης παρευρέθηκαν διευθυντές και εκπρόσωποι Υπουργείων, καθώς και εκπρόσωποι των εργοδοτικών οργανώσεων και κοινωνικών εταίρων.

Στον χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια του δείπνου, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, επισήμανε ότι η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση έχει τη δυνατότητα να συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της Βιομηχανίας του τόπου μας και στην ανάπτυξη μίας βιώσιμης οικονομίας. Σημείωσε δε, ότι το ΥΠΠΑΝ έχει θέσει ως μία από τις προτεραιότητές του την περαιτέρω ενίσχυση και ανάπτυξη του δημόσιου Συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΤΕΕΚ), μέσα από μια σειρά ουσιαστικών μεταρρυθμιστικών ενεργειών και μέτρων. Έκανε αναφορά στις συνεργασίες της ΔΜΤΕΕΚ και του ΥΠΠΑΝ με τις εργοδοτικές οργανώσεις και την υπογραφή σχετικών Μνημονίων Συνεργασίας, που αποσκοπούν, μεταξύ άλλων, στον σχεδιασμό νέων προγραμμάτων σπουδών ή τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων, έτσι ώστε να συνάδουν με τις ανάγκες και απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και υλικοτεχνικών υποδομών στη βιομηχανία, καθώς και στην παροχή κινήτρων προς τους εργοδότες για εργοδότηση μαθητών/ μαθητριών και σπουδαστών/ σπουδαστριών που φοιτούν στο ΣΤΕΕΚ.

Στη συνέχεια, ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των ΜΜΕ για την πολύτιμη συμβολή τους στην ενημέρωση του κοινού όσον αφορά στα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές που προσφέρει η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Τόνισε ότι ο ρόλος τους στη διαμόρφωση μίας πιο θετικής στάσης απέναντι στα τεχνικά επαγγέλματα και στην ενίσχυση της εικόνας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης είναι πολύ σημαντικός και καθοριστικός.

Τέλος, ευχαρίστησε όλους τους προσκεκλημένους για την παρουσία τους, καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες που εργάστηκαν για την πραγματοποίηση του δείπνου.

Στη συνέχεια, ο Δρ Ηλίας Μαρκάτζιης, αφού ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους για την παρουσία τους, επισήμανε ότι στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια, με τη συμβολή και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, έχει γίνει μια μεγάλη επένδυση σε όλους τους τομείς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης. Απόρροια της επένδυσης αυτής είπε, αποτελεί και η δημιουργία του Συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΤΕΕΚ) που εφαρμόζεται από το 2015 και αποτελείται από πέντε (5) πυλώνες, οι οποίοι δημιουργούν ένα ενιαίο σύστημα μέσα από την αλληλουχία και τη μεταξύ τους σχέση. Συνέχισε επεξηγώντας ότι, οι 5 αυτοί πυλώνες εξυπηρετούν όλο το φάσμα αναγκών της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του τόπου, αφού καλύπτουν τη Δευτεροβάθμια, Τριτοβάθμια και Διά Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Ενημέρωσε επιγραμματικά για τα προγράμματα και συγκεκριμένα για τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΜΤΕΕ), τη Δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΜΙΕΕΚ), τις Εσπερινές Σχολές Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΣΤΕΕ), τα Προγράμματα Δια Βίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΠΔΒΕΕΚ), και το Σύστημα Μαθητείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΜΕΕΚ), ενώ αναφέρθηκε και σε επιτυχημένα παραδείγματα αποφοίτων.

Όπως υπογράμμισε, όλο και περισσότεροι μαθητές και μαθήτριες και σπουδαστές και σπουδάστριες επιλέγουν τη συνέχιση της εκπαίδευσης και κατάρτισής τους, όχι ως λύση ανάγκης αλλά ως επιλογή που θα οδηγήσει στην επαγγελματική αποκατάστασή τους στο μέλλον.

Επιπρόσθετα, έκανε αναφορά στη διασύνδεση του ΣΤΕΕΚ με τη Βιομηχανία, όπως και στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, στοιχεία τα οποία καθιστούν το ΣΤΕΕΚ ικανό να ανταποκρίνεται στις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της κυπριακής οικονομίας και κοινωνίας.

Ο Διευθυντής της Α’ ΤΕΣΕΚ Λευκωσίας κ. Πόλυς Γιάννακας, αφού καλωσόρισε τους προσκεκλημένους και τις προσκεκλημένες, μίλησε για την προφανή αξία και σημαντικότητα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην προώθηση της επιστήμης, της τεχνολογίας, αλλά και στη βελτίωση της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης της χώρας. Έκανε αναφορά στις μελέτες του Γερμανού φιλόσοφου Max Weber και στο βιβλίο του «Προτεσταντική Ηθική του Καπιταλισμού», στο οποίο αποδεικνύεται ότι τα ψηλά επίπεδα των πιο πάνω σε Γερμανία, Σκανδιναβικές και Κάτω Χώρες οφείλονται στην εκπαίδευση, παραθέτοντας στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι περισσότερο από το 50% των πολιτών τους φοιτούν σε Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές. Κλείνοντας, χρησιμοποίησε τη φράση του Γάλλου φιλόσοφου Ζακ Αρνό «Λαοί που δεν έμαθαν να σμιλεύουν το ατσάλι είναι καταδικασμένοι στην υποτέλεια και την εξάρτηση».

Κατά τη διάρκεια του δείπνου, οι παρευρισκόμενοι είχαν επίσης την ευκαιρία να διαπιστώσουν το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης των μαθητών και μαθητριών που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρακολουθώντας επίδειξη ενός ρομποτικού βραχίονα, ο οποίος αξιοποιείται στο πλαίσιο των μαθημάτων των κλάδων «Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικών Εφαρμογών» και «Μηχανολογίας». Συγκεκριμένα, ο ρομποτικός βραχίονας προγραμματίστηκε από παιδιά του Β΄ έτους και εκτέλεσε με απόλυτη ακρίβεια όλες τις κινήσεις Barista προσφέροντας στους προσκεκλημένους καφέ.

Τέλος, οι παρευρισκόμενοι, εντυπωσιασμένοι από της εξαιρετικής ποιότητας εδέσματα που ετοιμάστηκαν, έδωσαν τα εύσημα στους εκπαιδευόμενους και τις εκπαιδευόμενες για την εξαιρετική τους δουλειά.

Για περισσότερες πληροφορίες για το ΣΤΕΕΚ μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού,. Αθλητισμού και Νεολαίας http://www.moec.gov.cy/dmteek/steek.html .


(ΜΒ)