Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

10-11-2021 16:29

Πραγματοποιήθηκε διημερίδα με θέμα: «Η Καλλιέργεια της Ψηφιακής Πολιτότητας μέσω της Παιδείας για τα Μέσα»

Πραγματοποιήθηκε, διαδικτυακά, την Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2021 και το Σάββατο, 6 Νοεμβρίου 2021, διημερίδα με θέμα «Η καλλιέργεια της Ψηφιακής Πολιτότητας μέσω της Παιδείας για τα Μέσα». Η διημερίδα διοργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Η διημερίδα είχε ως στόχο να προάγει τη συζήτηση για τη σημαντικότητα της ανάπτυξης της Παιδείας για τα Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε μαθητές και μαθήτριες, προσεγγίζοντας το θέμα μέσα από τη διάσταση της ψηφιακής πολιτότητας. Στις εργασίες της διημερίδας συμμετείχαν περίπου 150 άτομα από Κύπρο και Ελλάδα.

Την Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 2021, πρώτη ημέρα των εργασιών της Διημερίδας, χαιρέτισε εκ μέρους του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομου Προδρόμου, η δρ Αθηνά Μιχαηλίδου, Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου. Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός ανέφερε ότι η Παιδεία για τα Μέσα θεωρείται βασικός παράγοντας για την αειφόρο ανάπτυξη, η οποία μπορεί να διαφυλάξει την πρόσβαση στην πληροφόρηση, που ως δημόσιο αγαθό θεωρείται πλέον απαραίτητη για τη διαμόρφωση ενημερωμένων και ανθεκτικών κοινωνιών. Ο Υπουργός σημείωσε, επίσης, την ανάγκη για περαιτέρω ενσωμάτωση της Παιδείας για τα Μέσα στα αναλυτικά προγράμματα μαθημάτων και την ανάγκη για διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής για την Παιδεία για τα Μέσα που να στοχεύει στους πολίτες κάθε ηλικίας και να συμπεριλαμβάνει όλες τις πτυχές του ζητήματος κάτω από μια ενιαία πολιτική.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες εισηγήσεις: «Παιδεία για τα Μέσα: Ενισχύοντας την Ψηφιακή Πολιτότητα» από τον δρα Αλιβίζο Σοφό, Kαθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, «Ο ρόλος του ψηφιακού γραμματισμού στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης» από τη δρα Ελένη Κύζα, Aναπληρώτρια Kαθηγήτρια στην Kοινωνία της Πληροφορίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, «Μεγάλα δεδομένα και τεχνητή νοημοσύνη: Προεκτάσεις και προκλήσεις για την εκπαίδευση» από τη δρα Jahna Otterbacher, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Συντονίστρια του Ερευνητικού Κέντρου Αλγοριθμικής Διαφάνειας «CyCAT» και Συντονίστρια της Ερευνητικής Ομάδας «Transparency in Algorithms Group» – CYENS Centre of Excellence και «Στα νέα προβλήματα, κλασικές απαντήσεις: Η κριτική σκέψη στην ψηφιακή εποχή» από τον δρα Θανάση Χατζηλάκο, Συνεργάτη του Ινστιτούτου Κύπρου και τέως Καθηγητή του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Το Σάββατο, 6 Νοεμβρίου, οι εργασίες άρχισαν με παρουσίαση της δρος Δήμητρας Μηλιώνη, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας και Κοσμητόρισσας της Σχολής Επικοινωνίας και Μέσων Ενημέρωσης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι ακόλουθες εισηγήσεις: «Δημιουργική παραγωγή και Παιδεία για τα Μέσα – Η εμπειρία της Ελλάδας» από τη δρα Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη του Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Καθηγήτρια – Σύμβουλο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, «Η δύναμη της αφήγησης στην εκπαίδευση μέσω της οπτικοακουστικής και κινηματογραφικής δημιουργίας» από τον δρα Δημήτρη Γουλή, Μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, «Οι επιδράσεις της διαφήμισης στα παιδιά» από τη δρα Αθανασία Τζιωρτζή, Λέκτορα Marketing στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Frederick και «Πνευματική ιδιοκτησία και δεοντολογία στη χρήση και παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου» από τον δρα Philippe Jougleux, Αναπληρωτή Καθηγητή στη Νομική Σχολή του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εισηγήσεις, τους ομιλητές και τις ομιλήτριες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Διημερίδας, https://www.pi.ac.cy/medialiteracy

ΙΠ