Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

26-02-2022 14:40

Σύσκεψη του Υπουργού Παιδείας με την ηγεσία της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου προήδρευσε σήμερα σύσκεψης με τον Πρόεδρο και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσηςμε θέμα τη νέα διαδικασία αξιολόγησης και τις γραπτές εξετάσεις τετραμήνων σε Λύκεια και Τεχνικές Σχολές.

Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν να ενημερώσουν τους εκπροσώπους των γονέων ενδελεχώς οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, μια πλειάδα διευθυντικών και επιτελικών εκπαιδευτικών στελεχών, για το σύνολο των διαδικασιών και τις διεργασίες που γίνονται στο Υπουργείο σχετικά με την αξιολόγηση. Στόχος ήταν να αποκατασταθούν εσφαλμένες εντυπώσεις που έχουν διαδοθεί και να απαντηθούν ερωτήματα που εγείρονται.

Στην ενημέρωση συμμετείχαν εκτός του Γενικού Διευθυντή και των Διευθυντών Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και οι Γενικοί Επιθεωρητές, Πρώτοι Λειτουργοί Εκπαίδευσης, καθώς και αριθμός Επιθεωρητών διαφόρων μαθημάτων.

Από την πλευρά του Υπουργείου παρατέθηκαν στοιχεία που δείχνουν ότι η αξιολόγηση που έγινε κατά τον μήνα Ιανουάριο φέτος έχει αποτελέσματα που ουσιαστικά δεν διαφέρουν από εκείνα των προηγούμενων ετών -εκεί όπου υπήρχε ανάλογη αξιολόγηση- ενώ και οι επιδόσεις των μαθητών/τριών Γ’ Λυκείου/Τεχνικών Σχολών, οι οποίοι παρακάθησαν σε εξετάσεις τετραμήνου για πρώτη φορά, είναι ανάλογες με τις επιδόσεις των ίδιων μαθητών/τριών στις περσινές εξετάσεις που είχαν ως μαθητές της Β’ Λυκείου/Τεχνικών Σχολών. Συγκεκριμένα, εξηγήθηκε ότι είτε εξετασθεί ο μέσος όρος βαθμολογίας σε μαθήματα είτε η στατιστική κατανομή των επιδόσεων στη γραπτή εξέταση δεν διαπιστώνεται κάποιο ιδιαίτερο ζήτημα στην αξιολόγηση του α’ τετραμήνου 2021-22. Οι επιδόσεις ήταν κατά μέσο όρο περίπου ίδιες με άλλα σχολικά έτη, με αποκλίσεις της τάξης της 1-1,5 μονάδας (οι οποίες αποκλίσεις σε κάποιες περιπτώσεις ήταν και θετικές).

Ενδεικτικά, αναλύθηκαν τα αποτελέσματα που δείχνουν ότι οι αποκλίσεις μεταξύ της προφορικής και της γραπτής αξιολόγησης στο σύνολο των μαθημάτων και των τάξεων είναι ανάλογες εκείνων που ισχύουν πάντοτε, χωρίς να έχει παρατηρηθεί φέτος κάτι το διαφορετικό.

Αντίστοιχα η κατανομή των επιδόσεων στα διάφορα μαθήματα σε σύνολο χιλιάδων μαθητών δείχνει ότι είναι η στατιστικά αναμενόμενη, με ποσοστό της τάξης του 10% των μαθητών/τριών Γ’ Λυκείου να έχουν ψηλές επιδόσεις (17-20/20) και την πλειοψηφία να έχει τις μέσες επιδόσεις, αφού περισσότερο από το 1/3  βαθμολογήθηκαν μεταξύ 10 και 13/20. Ανάλογη «κανονική κατανομή» υπήρξε και στα Μαθηματικά, τη Φυσική και άλλα μαθήματα.

Σε επιμέρους σχολεία ή μαθήματα μπορεί να πρέπει να δοθεί προσοχή σε κάποια ζητήματα και αυτό αποτελεί μέρος της όλης διαδικασίας και της στοχοθεσίας για βελτιώσεις. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει και ατομικά για ορισμένους μαθητές/τριες και αυτό είναι το έργο των εκπαιδευτικών και των ιδίων.

Επιπλέον, και επειδή έχει γίνει ιδιαίτερα έντονη αναφορά σε σχετικά «δραματικά» δημοσιεύματα, παρουσιάστηκαν στοιχεία σχετικά με τις επιδόσεις μαθητών/τριών που συγκαταλέγονται στην ομάδα του «αγήματος» των σχολείων (έχουν δηλαδή τις υψηλότερες επιδόσεις).

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν ότι στη συντριπτική πλειοψηφία και εκτός μερικών εξαιρέσεων που μετρώνται στα δάκτυλα, οι επιδόσεις αυτών των μαθητών/τριών από αριθμό σχολείων σε διάφορες επαρχίες από τα οποία έχουν περισυλλεγεί στοιχεία, είναι ίδιες ή και καλύτερες των τακτικών επιδόσεών τους. Επομένως, οι δηκτικές αναφορές που έγιναν από ορισμένους για «θυματοποίηση» ουδόλως αληθεύουν και ήταν ανεύθυνες -αν όχι και κακόβουλες.

Το Υπουργείο ανέλαβε να δώσει στους γονείς ορισμένα εξειδικευμένα στοιχεία για ζητήματα για τα οποία ζήτησαν πληροφόρηση.

Σημειώθηκε ότι μπορεί να υπάρχουν κάποτε και σε ορισμένα ζητήματα διαφορετικές εκτιμήσεις, ωστόσο με κοινό στόχο να ενισχυθεί η ποιοτική εκπαίδευση μέσα στο δημόσιο σχολείο και να βελτιώνονται συνεχώς τα μαθησιακά αποτελέσματα θα συνεχιστεί η συνεργασία και θα εξετασθούν και σχετικές εισηγήσεις της Συνομοσπονδίας.

Καταγράφηκε η κοινή βούληση για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, με τον Υπουργό να ευχαριστεί τη Συνομοσπονδία για την ευρύτερη συνεργασία που υπάρχει και συμφωνήθηκε σε επόμενη συνεδρίαση να γίνει αναλυτικότερη ενημέρωση για τους σχεδιασμούς και τις προεργασίες που έχουν γίνει και συνεχίζονται για το β’ τετράμηνο.

 ΙΠ