Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

17-05-2019 13:56

Χαιρετισμός του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη στα εγκαίνια του Δημοτικού Σχολείου Μέσα Γειτονιάς ΚΘ΄ - Γ.Ν. Καλογερόπουλου

Είναι με ιδιαίτερη χαρά που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας για να τελέσω τα εγκαίνια του 29ου Δημοτικού Σχολείου Μέσα Γειτονιάς.

Το σχολείο, συνδεδεμένο συμβολικά και τιμητικά με το όνομα του αείμνηστου Γεώργιου Καλογερόπουλου, ο οποίος άφησε έντονη τη σφραγίδα του ως ένας εξέχων φιλάνθρωπος και ευεργέτης της Μέσα Γειτονιάς και όχι μόνο, θα υπενθυμίζει σε όλους τη διαχρονική προσφορά του όσον αφορά τα παιδιά και τους νέους, ως υποδηλοί και η επιθυμία που εξέφρασε η περιουσία του να αξιοποιηθεί προς το όφελος και την ευημερία τους.

Η λειτουργία του εν λόγω σχολείου δε μπορεί παρά να με ικανοποιεί ιδιαίτερα, αφού πρόκειται για ένα έργο το οποίο εντάσσεται στις όλες προσπάθειες της Κυβέρνησης για τη συνολική και ποιοτική αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου όλων των βαθμίδων, περιλαμβανομένων και των κτηριακών εγκαταστάσεων.

Αξίζει να υπομνήσω το ότι το 29ο Δημοτικό Σχολείο Μέσα Γειτονιάς, το κόστος του οποίου ανήλθε σχεδόν στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ, δομώντας τη λειτουργία του σε καινοτόμα συστήματα, διαθέτοντας ειδικές αίθουσες μαθημάτων και στη βάση της επικείμενης ολοκλήρωσης της αίθουσας πολλαπλής χρήσης και του γηπέδου καλαθόσφαιρας, αυξάνει τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα της διοίκησης του σχολείου, υποβοηθώντας παράλληλα το μαθησιακό κλίμα και τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Δεν μπορεί να νοείται σύγχρονο κράτος χωρίς παροχή υψηλού επιπέδου παιδείας και ανάλογου επιπέδου υλικοτεχνικής υποδομής για να τη στηρίζει.

Όπως γνωρίζετε, παρά το γεγονός πως ως κράτος και κοινωνία αφιερώνουμε ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού μας για την παιδεία, το μεγαλύτερο ποσοστιαία από όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δυστυχώς τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν είναι αυτά που προσδοκούμε.

Προς τούτο, ξεκινήσαμε ήδη από την προηγούμενη πενταετία και συνεχίζουμε με την ίδια αποφασιστικότητα, την υλοποίηση του οράματός μας για συνολικό εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής πολιτικής και των δομών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Με την εφαρμογή στοχευμένων εκπαιδευτικών πολιτικών και την εισαγωγή δεκάδων μεταρρυθμίσεων και καινοτομιών, αποσκοπούμε στην αντιμετώπιση διαχρονικών αδυναμιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος και στην ενίσχυση των σχολικών μας μονάδων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Αρχής γενομένης από τη δομή του ίδιου του Υπουργείου, συντελέστηκαν αλλαγές με στόχο την προαγωγή της σύγχρονης και χρηστής διοίκησης και τη δημιουργία επιμέρους δομών που επιτρέπουν την αποτελεσματική υλοποίηση των επιδιώξεών του, ως αυτές προκύπτουν από τον Στρατηγικό Σχεδιασμό που έχει γίνει.

Επιδιώξεις που ανάμεσα σε άλλα αφορούν:

  • Την ανάπτυξη, την επιμόρφωση και ποιοτική αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης.
  • Τον εκσυγχρονισμό των διοικητικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Την αναβάθμιση του περιεχομένου και της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης.
  • Την ενίσχυση και αναβάθμιση όλων των κατευθύνσεων και των βαθμίδων της εκπαίδευσης.
  • Τη στήριξη και ενίσχυση κάθε εκπαιδευόμενου με αναγνώριση και πλήρη σεβασμό της διαφορετικότητας και ανάπτυξη της ενεργούς πολιτότητας.

 

Στο πλαίσιο αυτό, προχωρήσαμε:

  • Στην κατάργηση του απηρχαιωμένου συστήματος διορισμών στην εκπαίδευση και αντικατάσταση του από ένα πιο αξιοκρατικό σύστημα εξετάσεων.
  • Στον εκσυγχρονισμό του σχολικού προγράμματος, εφαρμόζοντας νέα ωρολόγια προγράμματα στη Μέση και τη Δημοτική Εκπαίδευση.
  • Στην κατάργηση του αναχρονιστικού θεσμού του Ενιαίου Λυκείου και στην υιοθέτηση των κατευθύνσεων επιλογής μαθημάτων στα Λύκεια.
  • Στην αναβάθμιση της Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης εντάσσοντας σε αυτήν καινοτόμα προγράμματα.
  • Στην επέκταση του θεσμού των Αθλητικών και Μουσικών Σχολείων σε όλες τις πόλεις,
  • Στον εκσυγχρονισμό της ύλης των μαθημάτων που διδάσκονται σε όλες τις βαθμίδες.

Την ίδια στιγμή, μία σειρά άλλων σημαντικών μεταρρυθμίσεων, αλλά και σημαντικών θεμάτων της καθ’ ημέραν δραστηριότητας εκπαιδευτικών και μαθητών έχουν δρομολογηθεί, όπως, μεταξύ άλλων:

Η  εφαρμογή Ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των μαθητών και ενός πιο σύγχρονου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου. Είναι μέρος των μεταρρυθμίσεων που θα επιτευχθούν μόνο μέσα από τη συνεργασία εκπαιδευτικών οργανώσεων και Υπουργείου Παιδείας. Ο διάλογος είναι η μόνη οδός για να εξευρεθεί ο τρόπος, θέτοντας πάνω από τις όποιες συνδικαλιστικές ή και όποιες άλλες πολιτικές, την Παιδεία, το παιδί, τη μόρφωση. Άλλο είναι η συνδικαλιστική διεκδίκηση δικαιωμάτων, που είναι απόλυτα κατανοητή, και άλλο είναι χάριν των διαφωνιών μας να συνεχίζουμε να ακολουθούμε μια εκπαιδευτική πολιτική που τα μαθησιακά της αποτελέσματα δεν τιμούν κανένα. Πρώτα και πάνω από όλα τους εκπαιδευτικούς, τους οποίους πραγματικά με όλη την προσπάθεια που καταβάλλουν βλέπουν να καταγράφονται μαθησιακά αποτελέσματα που στο τέλος κάποιοι θεωρούν ότι ευθύνονται. Ουδέποτε ισχυριστήκαμε ότι ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί για τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ευθύνεται το σύστημα. Αλλά δεν μπορεί χάριν συνδικαλιστικών σκοπιμοτήτων ή άλλων πολιτικών να εμμένουμε σε απηρχαιωμένες αντιλήψεις δογματικά, αποτρέποντας έτσι τη βελτίωση αυτού που όλοι θέλουμε.

Άκουσα προηγουμένως για την επιλογή δημόσιου και ιδιωτικού σχολείου. Ποιοι ευθύνονται; Όλοι μας, όλο το σύστημα, για αυτό και επιτέλους πρέπει να κατανοήσουμε ότι αν θέλουμε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου θα πρέπει να συνεργαστούμε, θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι παθογένειες που μέχρι σήμερα οδήγησαν σε αποτυχία. Γιατί μια πολιτεία που ξοδεύει τα περισσότερα σε προϋπολογισμό για την Παιδεία να έχει τα χειρότερα μαθησιακά αποτελέσματα;  

Να βάλουμε τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων. Έφτασε η ώρα της αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού και του μαθητή και γενικότερα.

Τι είναι η διδακτέα ύλη; Πώς διδάσκεται; Ακολουθούμε τις σύγχρονες μεθόδους; Μπορούμε να πάρουμε παραδείγματα από άλλες χώρες που είναι αρκούντως προηγμένες με λιγότερο προϋπολογισμό, αλλά καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα από εμάς; Όλα τούτα είναι που πρέπει πραγματικά μέσα από ένα ειλικρινή διάλογο που πρέπει να διακρίνει συνδικαλιστικές οργανώσεις και Υπουργείο – και εμείς έχουμε την πολιτική βούληση μέσα από τον διάλογο να πετύχουμε αυτές τις μεταρρυθμίσεις – να γίνει κατορθωτό να προσφέρουμε στα παιδιά μας, στην κοινωνία, στους γονιούς αυτό που τους οφείλουμε ως Πολιτεία.

Η υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στα σχολεία. Γίναμε μάρτυρες τελευταίως ενός επεισοδίου. Δεν θα δώσω έκταση. Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι χρειάζεται μια πιο στενή συνεργασία και συνεννόηση, μια μεγαλύτερη κατανόηση, αλλά και μια μεγαλύτερη εποπτεία των παιδιών και από πλευράς οικογένειας. Δεν αποδίδω ευθύνες, απλώς αναφέρομαι στους παράγοντες που συντελούν στο να παρατηρούνται κάποια στοιχεία που όλους μας λυπούν.

Η εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία.

Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Προγράμματα που προχωρούν.

Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερα έμφαση σε έναν τομέα που για πολλά χρόνια ίσως να είχαμε παραμελήσει και δεν είναι άλλος από τον τομέα της ασφάλειας των σχολικών μονάδων.

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου έχουμε αποδεσμεύσει προς τις σχολικές εφορείες ποσό ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ, και ήδη άρχισε η αξιοποίηση των εν λόγω κονδυλίων με έργα που αφορούν την τοποθέτηση περιφράξεων, θυροτηλεφώνων, αλλά και προσωπικού με καθήκοντα ασφάλειας και επιτήρησης των σχολείων.  Ήδη, είναι σε γνώση σας ότι θα υπάρχουν παντού φύλακες, πέραν των περιφράξεων, των θυροτηλεφώνων κλπ. Είναι ένας τρόπος να αποτραπούν οι εξωσχολικοί που διεισδύουν μέσα στα σχολεία, είναι ένας τρόπος να αισθανόμαστε ότι τα παιδιά μας όταν βρίσκονται στο σχολείο είναι ασφαλή και δεν κινδυνεύουν από τον οποιονδήποτε. Μάρτυρες γίναμε πρόσφατα ενός ανάλογου φαινομένου στη Λάρνακα.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των υποδομών, αξίζει να αναφέρω πως παρά τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπισε το κράτος, την τελευταία εξαετία ολοκληρώθηκαν:

  • 20 ανεγέρσεις σχολικών μονάδων.
  • 73 βελτιώσεις, επεκτάσεις και ανακαινίσεις σχολείων.
  • 700 μικρότερης κλίμακας έργα, συνολικής αξίας πέραν των 78 εκατομμυρίων ευρώ.

Την ίδια στιγμή, άλλα 30 έργα με προϋπολογισμό περίπου 39 εκατομμυρίων ευρώ, βρίσκονται στο στάδιο υλοποίησης.

Αναντίλεκτα, η θετική πορεία που έχει διαγράψει τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και τα μετρήσιμα αποτελέσματα των πολιτικών που υλοποιήθηκαν, δικαιώνουν, θέλω να πιστεύω, τη στρατηγική που ακολούθησε, ενώ οι αλλαγές που δρομολογούνται αποτελούν απτή απόδειξη της σταθερής προσήλωσης στο όραμα και την αποστολή που διέπουν τη λειτουργία του.

Όραμα και αποστολή που αφορούν την παροχή ποιοτικού και υψηλού επιπέδου Δημόσιας Παιδείας, η οποία θα διαμορφώνει εγγράμματους πολίτες και θα λειτουργεί ως δύναμη ανάπτυξης, καλλιέργειας δημοκρατικής κουλτούρας και κριτικής σκέψης και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Στο πλαίσιο αυτό, δράττομαι της ευκαιρίας αυτής να χαιρετίσω τις συνεχείς και συστηματικές διαβουλεύσεις μεταξύ του Υπουργείου και των θεσμικών φορέων της εκπαίδευσης ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ καθώς και των Συνομοσπονδίων Γονέων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης και των εκπροσώπων του οργανωμένου μαθητικού κινήματος, όσον αφορά την υλοποίηση των εκπαιδευτικών Μεταρρυθμίσεων.

Είμαι απολύτως βέβαιος ότι, στη βάση του κοινού οράματος των εμπλεκόμενων μερών, θα επικρατήσει συναινετικό κλίμα ώστε να πετύχουμε αυτά που η Παιδεία μας απαιτεί.

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αγαπητά μου παιδιά,

Το σχολείο είναι ο χώρος στον οποίο πέραν από τις γνώσεις, θα καλλιεργήσετε από κοινού έννοιες και αξίες, όπως αυτές της ανθρωπιάς, του ήθους, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της συνεργασίας και του σεβασμού της διαφορετικότητας, ανεξαρτήτως εθνικότητας, φύλου και κοινωνικής τάξης.

Είναι ο χώρος, στον οποίο θα μάθετε από κοινού να είστε χρήσιμοι για τον εαυτό σας, αλλά και τους συμπολίτες σας. Ο χώρος, στον οποίο θα μάθετε να θέτετε στόχους και να εργάζεστε για να τους πετύχετε.

Με τον τρόπο αυτό, θα συμβάλετε δημιουργικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος.

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να συγχαρώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι εργαζόμενοι άοκνα και σε αγαστή συνεργασία συνέβαλαν τα μέγιστα, έτσι ώστε να παραδώσουμε τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στη μαθητική κοινότητα ένα σχολικό συγκρότημα που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους, αλλά και τις σύγχρονες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Θέλω να είστε βέβαιοι ότι τόσο το Υπουργείο όσο και ευρύτερα η Κυβέρνηση, θέτοντας στο επίκεντρο το καλό και το ωφέλιμο των μαθητών και όλων όσων υπηρετούν την Παιδεία του τόπου, θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε με κάθε δυνατό τρόπο στο πλευρό σας.

_____________ 

ΡΜ/EX/ΣΧ