Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

10-02-2022 18:27

Δελτίο Τύπου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και ΄Εργων

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων συνήλθε σήμερα, Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022, και συζήτησε τα πιο κάτω θέματα:

1.     Ο περί Ραδιοεπικοινωνιών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021.

       (Αρ. Φακ. 23.01.062.094-2021)

2.     Ο περί Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Τροποποιητικός) Νόμος του 2021.

          (Αρ. Φακ. 23.01.062.201-2021)

3.     Ο περί Ρυθμίσεως Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών Νόμος του 2012.

          (Αρ. Φακ. 23.01.062.202-2021)

Η Επιτροπή συνέχισε την κατ’ άρθρον συζήτηση των πιο πάνω νομοσχεδίων, σκοπός των οποίων είναι, μεταξύ άλλων, η εναρμόνιση με την «Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών».

Σημειώνεται ότι της συνεδρίας προηγήθηκε η κατάθεση αναθεωρημένων κειμένων από την Εκτελεστική Εξουσία, στα οποία αντανακλώνται οι τροποποιήσεις που επήλθαν στα νομοσχέδια κατά τα προηγούμενα στάδια της συζήτησης. 

Η Επιτροπή εξέτασε τα αναθεωρημένα κείμενα των οποίων οι κυριότερες τροποποιήσεις αποσκοπούσαν στην ενσωμάτωση των εισηγήσεων που υποβλήθηκαν από την Επίτροπο Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και την Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού σε σχέση με διατάξεις των νομοσχεδίων που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους. Κρίθηκε αναγκαίο όπως διασαφηνιστούν περαιτέρω ορισμένα ζητήματα που ηγέρθησαν και για τον σκοπό αυτό τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα ανέλαβαν τη δέσμευση να αποστείλουν γραπτώς τις θέσεις/απαντήσεις τους.  Η κατ’ άρθρον συζήτηση θα συνεχιστεί κατά την επόμενη συνεδρία της Επιτροπής, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 17 Φεβρουαρίου 2022. 

4. Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) Κανονισμοί του 2021.

(Αρ. Φακ. 23.03.058.088-2021)

Η Επιτροπή άρχισε την κατ’ άρθρον συζήτηση των πιο πάνω κανονισμών, σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των βασικών κανονισμών, ώστε οχήματα που χρησιμοποιούνται για ρυμούλκηση οχημάτων να διατηρούν αναμμένο τον απαιτούμενο αναλάμποντα φανό, ορατό προς όλες τις κατευθύνσεις, μόνο κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σημείο όπου βρίσκεται το όχημα που θα ρυμουλκηθεί και μόνο κατά τη διάρκεια της φόρτωσης και εκφόρτωσής του, προκειμένου να μην επηρεάζεται η ορατότητα και/ή να αποσπάται η προσοχή των χρηστών του οδικού δικτύου.  Η συζήτηση θα συνεχιστεί με το στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης σε μελλοντική συνεδρία της επιτροπής.

5. Οι περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων και Τροχαίας Κινήσεως (Τροποποιητικοί) (Αρ. 2) Κανονισμοί του 2021.  

(Αρ. Φακ. 23.03.058.089-2021)

Η Επιτροπή άρχισε την κατ’ άρθρον συζήτηση των πιο πάνω κανονισμών, σκοπός των οποίων είναι η τροποποίηση των βασικών κανονισμών, ώστε να επιτρέπεται η τοποθέτηση πινακίδων μικρότερων διαστάσεων σε μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες και προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα που παρατηρείται λόγω μη επαρκούς χώρου για τοποθέτηση των πινακίδων αυτών σύμφωνα με τις προβλεπόμενες σήμερα διαστάσεις. Η συζήτηση θα συνεχιστεί με το στάδιο της τοποθέτησης και λήψης τελικής απόφασης σε μελλοντική συνεδρία της Επιτροπής.

6. Ενημέρωση για τη λειτουργία του νέου συστήματος φωτοεπισήμανσης.

(Αυτεπάγγελτη εξέταση έπειτα από εισήγηση των κ. Μαρίνου Μουσιούττα, Άριστου Δαμιανού, Κώστα Κώστα, Γιαννάκη Γαβριήλ και Βαλεντίνου Φακοντή)

(Αρ. Φακ. 23.04.038.826-2021)

Η Επιτροπή άρχισε τη συζήτηση του πιο πάνω εγγραφέντος με τη διαδικασία του αυτεπαγγέλτου θέματος, στο πλαίσιο της παρακολούθησης της εφαρμογής του νέου συστήματος φωτοεπισήμανσης, μετά την ψήφιση σχετικού νομοσχεδίου από την Επιτροπή τον περασμένο Οκτώβριο.

Κατά την εισαγωγή του θέματος από τους εισηγητές, τα μέλη της Επιτροπής έθεσαν αριθμό ερωτημάτων αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης και ζήτησαν στοιχεία για τη μέχρι σήμερα λειτουργία του.  Ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας ανέφερε ότι από την αρχή του τρέχοντος έτους καταγράφηκαν πέραν των 30 000 παραβάσεων, οι οποίες χρήζουν επεξεργασίας, προτού αποσταλούν ειδοποιήσεις για εξώδικη ρύθμισή τους, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν επί του παρόντος λεπτομερέστερα στοιχεία για τις καταγεγραμμένες παραβάσεις ή και τον αντίκτυπο του συστήματος φωτοεπισήμανσης στην οδική συμπεριφορά των πολιτών.  Σημειώθηκε προκαταρκτικά ότι από την έναρξη της εφαρμογής του συστήματος υπήρξε μείωση κατά 50% στις καταγεγραμμένες παραβάσεις.

Περαιτέρω, επεξηγήθηκε ο τρόπος με τον οποίο καταγράφονται οι παραβάσεις του ορίου ταχύτητας και των φωτεινών σηματοδοτών, τόσο από τις σταθερές όσο και από τις κινητές συσκευές καταγραφής παραβάσεων, καθώς και οι ρυθμίσεις ή πολιτικές που ακολουθούνται, προκειμένου να αποφεύγονται καταγγελίες επουσιωδών παραβάσεων.

Στη συνέχεια έγινε αναφορά στην εκστρατεία που διεξάγεται με σκοπό την ενημέρωση του κοινού για τις συσκευές φωτοεπισήμανσης μέσω των ΜΜΕ, του διαδικτύου και της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων. Τόσο τα μέλη της Επιτροπής όσο και οι εμπλεκόμενοι φορείς επισήμαναν την ανάγκη καλλιέργειας κουλτούρας οδικής συνείδησης και συμφώνησαν ότι οι συσκευές φωτοεπισήμανσης μπορεί να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση αυτή.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί σε συνεδρία της Επιτροπής, που θα καθοριστεί σε μελλοντικό στάδιο, όταν θα υπάρχουν περισσότερα στοιχεία που να επιτρέπουν την εκ νέου αξιολόγηση της εφαρμογής του συστήματος.

_______________

Γραμματεία Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων

Email: parliamentary-commitees@parliament.cy

 

(ΣΧ)