Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

13-11-2023 12:49

Το Γραφείο του Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων παρουσιάζει την έρευνα καταναλωτών για την ποιότητα σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων

Το Γραφείο του Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΕΡΗΕΤ) πραγματοποίησε τη δεύτερη σε σειρά έρευνα σε σχέση με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για θέματα που αφορούν στην ποιότητα της υπηρεσίας της σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης. Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1003 ατόμων (609 από αστικές περιοχές και 394 από αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο 4 - 20 Σεπτεμβρίου 2023 από την εταιρεία RAI Consultants Ltd που ήταν ο ανάδοχος του έργου.

Τα κυριότερα αποτελέσματα είναι τα ακόλουθα:

  1. Το 42% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) και περισσότεροι από τους μισούς (56%) την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload) της συνδρομής τους, ποσοστά που παρουσιάζουν μικρή βελτίωση σε σχέση με πέρσι, όπου ήταν 49% και 65% αντίστοιχα. Περαιτέρω, όπως και στην προηγούμενη έρευνα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές (82%) δεν προβαίνουν σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης στο διαδίκτυο.
  2. Το 84% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσής του, όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους, ενώ το 65%  δήλωσαν πως δεν γνωρίζουν τα δικαιώματα τους ή/και τις διαδικασίες υποβολής παραπόνων. Όλα τα πιο πάνω διαφαίνεται να προέρχονται από την τάση των καταναλωτών να μην μελετούν τα συμβόλαιά τους. Παρ’ όλα αυτά, η εικόνα είναι ελαφρώς βελτιωμένη, αφού τα ποσοστά πέρσι ήταν στο 87% και 71%, αντίστοιχα.
  3. Οι καταναλωτές συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως μέσω ασύρματης σύνδεσης (Wi-Fi) (91%) και η κύρια συσκευή που χρησιμοποιείται για πρόσβαση είναι το κινητό τους τηλέφωνο (85%), ποσοστά τα οποία παραμένουν σταθερά σε σχέση με τα περσινά.
  4. Σταθερός παραμένει και ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου που ανήλθε στο 8,1/10, ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,7/10 (πέρσι 8,2 και 7,8, αντίστοιχα).
  5. Οι δύο κυριότεροι λόγοι επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου ήταν «Αξιόπιστη εταιρεία/Πιο αξιόπιστο δίκτυο» (26% από 28% πέρσι) και «Καλύτερες τιμές/Πιο φθηνή» (23% από 21% πέρσι).
  6. Οι τρεις σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν «Κακή ποιότητα δικτύου / Αναξιόπιστο δίκτυο» (34% από 30% πέρσι), «Πιο φθηνές χρεώσεις / καλύτερες προσφορές από παροχέα» (32% από 33% πέρσι) και «Αύξηση τιμών / χρεώσεων / πάγιου από τον παροχέα μου» (29% από 26% πέρσι).
  7. Το 72% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα (από 69% πέρσι), ενώ το φαινόμενο εξακολουθεί να παρατηρείται πιο συχνά μεταξύ των ωρών 20:00-22:00 (12%).
  8. Κατά τους τελευταίους 12 μήνες, 28% των καταναλωτών δήλωσαν πως αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, σε σχέση με το 30% που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα πέρσι. Το κυριότερο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η λειτουργία υπηρεσίας (π.χ. αργή ή απώλεια σύνδεσης), ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (83%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από τον χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα μειώθηκε από 7,8 πέρσι στο 7,3/10.
  9. Ο μέσος όρος αλλαγής παροχέα είναι τα 4,7 χρόνια και ο βαθμός ικανοποίησης με τη διαδικασία αλλαγής βρίσκεται στο 3,4/4.0. Ο μέσος βαθμός ικανοποίησης με τη διαδικασία αλλαγής για όσους άλλαξαν παροχέα τους τελευταίους 12 μήνες βρίσκεται στο 3,5.

Τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα δείτε εδώ.

 

(ΝΖ/ΓΣ)

Σχετικά Ανακοινωθέντα