Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

10-07-2019 10:22

Δηλώσεις της Υφυπουργού Ναυτιλίας για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της ατμοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας

Η Υφυπουργός Ναυτιλίας κα Νατάσα Πηλείδου, μιλώντας σήμερα Τετάρτη 10 Ιουλίου 2019 στο « Πρωινό Δρομολόγιο» του Τρίτου Προγράμματος Ραδιοφώνου του ΡΙΚ, αναφέρθηκε στις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της ατμοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας.

Οι σχετικές ερωτο-απαντήσεις, έχουν ως ακολούθως:

«Ερώτηση: Τι γίνεται με το θέμα της ατμοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας;

Απάντηση: Σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε πολλά πράγματα μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία προσφορών. Κατ’ αρχάς, πρέπει να συμβουλευτούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προχωρήσουμε με τη διαδικασία των προσφορών και τη χρηματοδότηση. Θεωρούμε ότι, όταν δοθεί η χρηματοδότηση, θα υπάρχει το κίνητρο να γίνει η γραμμή, όχι μόνο λόγω των επιβατών που θέλουν να ταξιδεύουν με διαφορετικό τρόπο, αλλά και λόγω του ότι εκτός από την αεροπορική σύνδεση πρέπει να υπάρχει και μια εναλλακτική λύση.

Έχουμε κάνει διάφορα σενάρια. Όλα όμως εξαρτώνται και από το ύψος της τιμής του εισιτηρίου και από τη ζήτηση, επομένως είναι διάφορες οι εκδοχές. Θεωρούμε ότι έχουμε καταλήξει σε ένα ποσό που είναι αρκετά λογικό και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (δεν είναι υπέρογκο ποσό) και, παράλληλα, καλύπτει και τις ανάγκες των επιχειρηματιών που μπορεί να ενδιαφερθούν καθώς δεν πρόκειται να ενδιαφερθούν να κάνουν αυτή τη δραστηριότητα αν είναι να τους προκύπτει ζημιά.

Το ποσό θα διαφανεί ακριβώς όταν βγουν οι προσφορές. Καλύτερα να μην πούμε από τώρα. Ένα ποσό περίπου έχουμε υπολογίσει και είναι σίγουρα στα επίπεδα που αναμέναμε και στα επίπεδα των πρόχειρων υπολογισμών που είχαμε κάνει. Σίγουρα, όπως είπα, υπάρχει μια διακύμανση ανάλογα με τα δεδομένα που συνυπολογίζονται. Έχουμε κάνει διάφορα σενάρια με διάφορες παραδοχές ούτως ώστε να είμαστε σε θέση να κρίνουμε καλύτερα όσον αφορά το ακριβές ύψος του ποσού, αλλά και όσον αφορά τις προδιαγραφές που κρίνουμε απαραίτητες. Το εισιτήριο πρέπει να είναι σε μια λογική τιμή που να συμφέρει στους επιβάτες, αλλιώς δεν υπάρχει καν λόγος να γίνει αυτή η διαδικασία. Φυσικά, αν κάποιος κάνει κράτηση για αεροπορικό εισιτήριο μήνες πριν και βρει π.χ. εισιτήριο για 60 ευρώ, το ατμοπλοϊκό δεν θα είναι πιο φθηνό. Εντούτοις, το ατμοπλοϊκό εισιτήριο θα είναι φθηνότερο από τον μέσο όρο των αντίστοιχων αεροπορικών εισιτηρίων και πιο φθηνό από τα αεροπορικά εισιτήρια που βρίσκουμε τώρα την περίοδο του καλοκαιριού.

Ερώτηση: Πόσο συχνές θα είναι οι γραμμές;

Απάντηση: Θα είναι μια φορά την εβδομάδα, αλλά αυτοί είναι οι ελάχιστοι όροι που θα θέσουμε εμείς. Για την περίοδο από Μάιο μέχρι Σεπτέμβριο θα είναι μια φορά την εβδομάδα και από Οκτώβρη μέχρι Απρίλη μια φορά το δεκαπενθήμερο.

Υπάρχουν φυσικά και ζητήματα ανταγωνισμού, διότι ήδη υπάρχουν εταιρίες που διεξάγουν δρομολόγια για μεταφορά εμπορευμάτων και ,σίγουρα, πρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να κρίνει αν υπάρχει ή όχι αθέμιτος ανταγωνισμός όσον αφορά αυτό το θέμα και ,επίσης, να κρίνει αν μπορεί να δοθεί κρατική ενίσχυση γι’ αυτή τη δραστηριότητα. Στο δεύτερο θέμα ελπίζουμε η απάντησή της να είναι θετική. Στο πρώτο θέμα μπορεί να μας εισηγηθούν κάποιες αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού, αλλά η απάντηση δεν θα είναι εντελώς αρνητική.    

Ερώτηση: Δηλαδή του χρόνου θα μπορούμε να έχουμε ατμοπλοϊκή σύνδεση;

Απάντηση: Αυτή είναι η προσπάθειά μας. Το αν θα προλάβουμε ή όχι εξαρτάται και από το χρονοδιάγραμμα των απαντήσεων που θα λάβουμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις αλλαγές που πιθανό να χρειαστεί να γίνουν στη μελέτη και στα δεδομένα. Η δική μας προσπάθεια είναι να δουλέψουμε εντατικά για να προλάβουμε.

Ερώτηση: Αυτή η σύνδεση θα έχει και θετικά αποτελέσματα στον τουρισμό; Τι λέει ο Υφυπουργός Τουρισμού;

Απάντηση: Ασφαλώς δεν μπορώ να μιλήσω εκ μέρους του, αλλά πιστεύω ότι εξαρτάται και από τον τύπο του πλοίου, την ποιότητα και από τους αριθμούς των ατόμων που ενδιαφέρονται και για άλλες δραστηριότητες πέραν του ταξιδιού. Π.χ. μοτοσυκλετιστές, άτομα που θέλουν να έρθουν στην Κύπρο με το αυτοκίνητό τους ή το αντίθετο. Όλα αυτά θα παίξουν ρόλο. Βασιζόμαστε σε κάποιες ομάδες, όπως είναι και οι οικογένειες που θέλουν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο. Όλα αυτά θα παίξουν ρόλο. Σίγουρα κάποιος επιχειρηματίας που βιάζεται να πάει στην Αθήνα δεν θα θέλει να ξοδέψει 36 ώρες ταξίδι για να πάει.»

(ΑΜ)