Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

10-03-2022 14:24

Χαιρετισμός του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομου Γ. Προδρόμου στην παρουσίαση του ολοήμερου σχολείου του Παγκύπριου Γυμνασίου

Με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση βρισκόμαστε σήμερα στη Σεβέρειο Βιβλιοθήκη, για την παρουσίαση του ολοήμερου Προγράμματος του Γυμνασιακού Κύκλου που λειτουργεί στο Παγκύπριο Γυμνάσιο. Το Πρόγραμμα ξεκίνησε τη λειτουργία του τη φετινή σχολική χρονιά 2021-22 με την Α’ τάξη και θα επεκταθεί με τη νέα χρονιά στη Β’ τάξη. 

Στην περίπτωση αυτή συνδυάσαμε εδώ στο Παγκύπριο Γυμνάσιο τόσο την προσπάθεια αναβάθμισης του ίδιου του σχολείου, μαζί με την ειλημμένη απόφαση για τη λειτουργία του ως εξατάξιου σχολείου Μέσης, χωρίς γεωγραφική περιφέρεια, δηλαδή την επανασύνδεσή του με τις παρακαταθήκες και το ιστορικό παρελθόν, όσο και την καινοτομία και δοκιμαστική εφαρμογή του ολοήμερου Γυμνασίου.

Πρόκειται για ένα Πρόγραμμα – καινοτομία στο δημόσιο σχολείο, που εφαρμόζεται φέτος πιλοτικά, με σκοπό να μελετηθούν οι δυνατότητες σταδιακής επέκτασής του και σε άλλα Γυμνάσια. Η δημιουργία του Προγράμματος, η οποία εγκρίθηκε πέρσι τον Μάρτιο από το Υπουργικό Συμβούλιο, είναι ανεξάρτητη από το ωρολόγιο πρόγραμμα των πρωινών μαθημάτων. Προσφέρεται καθημερινά μετά την ολοκλήρωση του πρωινού κύκλου στη 1.35 μ.μ., και στηρίζεται σε αναλυτικό πρόγραμμα εντελώς διαφορετικής βάσης και φιλοσοφίας από αυτό των υπολοίπων μαθημάτων του Γυμνασίου.  

Συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα εδράζεται σε δύο άξονες, οι οποίοι λειτουργούν παράλληλα και στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες τη σύγχρονη εποχή. Ο πρώτος άξονας αφορά τη μεθοδολογία STEΑM και ο δεύτερος τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού. Το πρόγραμμα STEΑM είναι μία διεπιστημονική προσέγγιση, η οποία χρησιμοποιεί την Επιστήμη (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), τα Γράμματα και τις Τέχνες (Arts) και τα Μαθηματικά (Mathematics), ως σημεία πρόσβασης για την καλλιέργεια της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών.

Στόχος του STEΑM είναι η διασύνδεση γνώσεων και δεξιοτήτων από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, η επίλυση σύνθετων προβλημάτων, η εξεύρεση δημιουργικών και καινοτόμων λύσεων, η καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας, η ανάπτυξη επιχειρηματικής σκέψης, συναισθηματικής νοημοσύνης και ηγετικής ικανότητας, η δυνατότητα επιχειρηματολογίας και παρουσίασης των ιδεών σε κοινό.

Η διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού αφορά αφενός τη μελέτη και χρήση της γλώσσας μας στη διαχρονική της παρουσία και αφετέρου τη μελέτη των πνευματικών, υλικών, ιστορικών και καλλιτεχνικών επιτευγμάτων των Ελλήνων στον Ελλαδικό χώρο, την Κύπρο και τον κόσμο.

Μέσω αυτών, το Πρόγραμμα στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του γραπτού και προφορικού λόγου, στη χρήση του με σαφήνεια, ορθότητα και επιστημονικό τρόπο, στην κριτική προσέγγιση κειμένων, στην εφαρμογή των βασικών αρχών διερεύνησης ενός θέματος και παρουσίασης των αποτελεσμάτων, στην οργάνωση συμμετοχών σε Διαγωνισμούς και Συνέδρια με πρωτότυπες δημιουργίες.

Το Πρόγραμμα, που ξεκίνησε φέτος με τη συμμετοχή στην Α’ τάξη 34 μαθητών που προέρχονταν από διάφορα δημοτικά σχολεία της Λευκωσίας, αγκαλιάστηκε με μεγάλη επιτυχία. Τα παιδιά σύντομα προσαρμόστηκαν στα δεδομένα και τις απαιτήσεις των καθηγητών τους, ενώ τα οφέλη από την παρακολούθηση άρχισαν σταδιακά να είναι ορατά σε όλα τα μαθήματά τους.    

Έχω μάλιστα ήδη ενημερωθεί, σε προηγούμενη επίσκεψή μου για το πρόγραμμα Β’ τετραμήνου που περιλαμβάνει και την εμπειρία της Ρομποτικής με τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αυτόνομου, χωρίς οδηγό, μοντέλου αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Η διεύρυνση της λειτουργίας του Ολοήμερου Γυμνασίου στη Β’ τάξη τη χρονιά 2022-23 συμπίπτει με τη μεταφορά στο Παγκύπριο Γυμνάσιο του Μουσικού Γυμνασίου από το Γυμνάσιο Ακροπόλεως. Το γεγονός αυτό θα δώσει στους νεαρούς μουσικούς μας τη δυνατότητα για εξαετή φοίτηση στον ίδιο χώρο, με αποτέλεσμα την πληρέστερη ανάπτυξη των μουσικών τους σπουδών.

Η εφαρμογή των νέων αυτών πολιτικών στο Παγκύπριο Γυμνάσιο είναι άμεσα συνυφασμένη με την ολοκλήρωση -που αναμένεται να γίνει εντός ολίγων εβδομάδων- της τρίτης φάσης της κτηριολογικής αναβάθμισης και ανακαίνισης των χώρων του σχολείου και της Σεβερείου Βιβλιοθήκης. Με την αποπεράτωση των εργασιών, που είναι σε εξέλιξη τα τελευταία έξι χρόνια, το Παγκύπριο Γυμνάσιο επεκτείνεται, εκσυγχρονίζεται και αποκτά ό,τι καλύτερο από πλευράς εγκαταστάσεων και τεχνολογικού εξοπλισμού, εφάμιλλο της ιστορικής του πορείας και της μεγάλης του προσφοράς στα ελληνικά γράμματα και την ελληνική παιδεία της Κύπρου. Παράλληλα, οι νέες αυτές πολιτικές, όπως και άλλα στοχευμένα μέτρα τόσο στο Παγκύπριο όσο και σε δημοτικά σχολεία της περιοχής, αποσκοπούν στην ενίσχυση των σχολείων αυτών και στην κοινωνική αναβάθμιση του κέντρου της Λευκωσίας.   

Ευελπιστούμε ότι το Παγκύπριο Γυμνάσιο, τόσο στον γυμνασιακό όσο και στον λυκειακό κύκλο, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να δίνει μαθητές ικανούς, εξοπλισμένους με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ζωής, έτοιμους για να διακριθούν στην κυπριακή κοινωνία, όπως οι χιλιάδες μαθητές του μέχρι σήμερα.

Θα αναφερθώ, τέλος, στον προγραμματισμό που θα υλοποιηθεί αμέσως μετά, το επόμενο διάστημα, για τη δημιουργία και λειτουργία ενός Κέντρου Κλασσικών Σπουδών και Ελληνικής Γλώσσας, για τις ηλικίες του λυκείου, που θα εδρεύει εδώ στο Παγκύπριο και στη Σεβέρειο, αλλά θα απευθύνεται σε όλα τα Λύκεια της περιφέρειας Λευκωσίας.

Απευθύνω θερμές ευχαριστίες στα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους για τη συμμετοχή σε αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα. Ευχαριστούμε βεβαίως και το Παγκύπριο Γυμνάσιο και τον Διευθυντή, όπως και την Εφορεία Ελληνικών Εκπαιδευτηρίων Λευκωσίας αλλά ιδιαιτέρως τις/τους εκπαιδευτικούς μας που εθελοντικά δίνουν ζωή με επιτυχία σε αυτό τον σχεδιασμό και ανοίγουν δρόμους.

(ΜΓ/ΕΧΡ)