Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

17-05-2019 12:17

Χαιρετισμός της Υπουργού Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κας Ζέτας Αιμιλιανίδου στο πανηγυράκι Αγάπης που διοργανώνεται για παιδιά με ειδικές ανάγκες για ενίσχυση των Ειδικών Σχολείων Λάρνακας -Αμμοχώστου

Ευχαριστώ για την πρόσκληση σας  και θα ήθελα να συγχαρώ την Επαρχιακή Γραμματεία ΔΗΣΥ Αμμοχώστου, για την πρωτοβουλία να οργανώσουν αυτή την εκδήλωση, με σκοπό την ενίσχυση των Ειδικών Σχολείων των επαρχιών Λάρνακας και Αμμοχώστου.

Αποτελεί φιλοσοφία και πεποίθησή μας ότι, τα παιδιά με αναπηρίες έχουν δυνατότητες για δημιουργία και προσφορά, φτάνει να τους παραχωρηθούν τα απαραίτητα εφόδια και ,φυσικά, οι ευκαιρίες που τους αξίζουν, ώστε να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν αυτές τις δυνατότητες. Ταυτόχρονα,  έχουν το δικαίωμα να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες υπηρεσίες  και εξειδικευμένες δομές, σε ειδικές θεραπείες, σε δομές απασχόλησης και εκπαίδευσης προσαρμοσμένες στις δικές τους ανάγκες.

Η πολιτική του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στον τομέα της μέριμνας και φροντίδας ατόμων με αναπηρίες, στηρίζεται στις αρχές της διασφάλισης της ισότητας των ευκαιριών, της ίσης μεταχείρισης και της καταπολέμησης των διακρίσεων σε βάρος των ατόμων με αναπηρίες, της διασφάλισης του δικαιώματος τους για ανεξάρτητη διαβίωση και για πλήρη ένταξη τους στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου.

O όρος παιδιά με ειδικές ανάγκες είναι ένας γενικευμένος όρος που περιγράφει μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών, οι οποίες εκδηλώνονται σε ένα ευρύ φάσμα γνωστικών και συναισθηματικών διεργασιών που  καλύπτει ένα σύνολο παιδιών με διαφορετικές δυσκολίες, αναπηρίες διαταραχές ή/και καθυστέρηση σε έναν ή περισσότερους τομείς ανάπτυξης, και παρουσιάζουν δυσκολίες μάθησης σε σημείο ώστε να χρειάζονται ειδική εκπαιδευτική βοήθεια είτε στα πλαίσια εξατομικευμένων μαθημάτων ειδικής εκπαίδευσης, είτε σε ειδικές μονάδες είτε στα πλαίσια της γενικής τάξης με συνοδό.

Κάθε παιδί έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την ψυχοσωματική του ανάπτυξη, τη γνωστική και γλωσσική του ικανότητα, την κοινωνικοποίηση και τη συναισθηματική του ανάπτυξη. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι διαφορές μεταξύ των παιδιών δεν είναι τόσο μεγάλες που θα χρειαζόταν διαφορετική προσέγγιση, σε άλλες όμως περιπτώσεις παιδιά παρουσιάζουν τέτοιες διαφορές με τα υπόλοιπα παιδιά της ίδιας χρονολογικής ηλικίας που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική βοήθεια για να μπορέσει το παιδί να πάρει τα μέγιστα από την εκπαίδευση.

Στόχος είναι το κάθε παιδί, το οποίο αντιμετωπίζει οποιαδήποτε προβλήματα όπως: αισθητηριακά προβλήματα (όρασης και ακοής), προβλήματα κινητικού συντονισμού και κινητικές αναπηρίες, νοητική υστέρηση και σύνδρομα που επηρεάζουν την γνωστική ανάπτυξη του ατόμου, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με/χωρίς υπερκινητικότητα, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ψυχικές διαταραχές, διαταραχές λόγου και ομιλίας, πολλαπλές αναπηρίες κ.ά. ,μέσω των σχολικών προγραμμάτων να λαμβάνει την απαιτούμενη για το ίδιο βοήθεια,  στήριξη και  καθοδήγηση  που να αποσκοπεί στην   ενσωμάτωση του στο σχολικό πλαίσιο  και κατ΄ επέκταση  την καλύτερη ενσωμάτωσή του στην κοινωνία.

Τα προγράμματα αυτά στηρίζουν και ενδυναμώνουν ,ταυτόχρονα, και τους γονείς οι οποίοι βιώνουν καθημερινά τις δυσκολίες του δικού τους παιδιού έχοντας πάντα και την αγωνία της εξασφάλισης ενός καλύτερου αύριο.

Το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων  και οι διάφορες Υπηρεσίες του βρίσκονται σε συνεχή συνεργασία με τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, τόσο κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης του παιδιού στο σχολικό πλαίσιο όσο και για την προετοιμασία του παιδιού για αποκατάσταση του μετά την αποφοίτησή του από το σχολείο.

Το παιδί με αναπηρία και η οικογένειά του έχει ποικίλα δικαιώματα για στήριξη και αντιμετώπιση της αναπηρίας, όπως δικαίωμα σε μηνιαία επιδόματα, οικονομική βοήθεια για απόκτηση διαφόρων τεχνικών μέσων και εξοπλισμού, προετοιμασία για ένταξη στην αγορά εργασίας, μετάβαση σε κέντρα ημέρας όπου δεν υπάρχει δυνατότητα για εργασία, κατ’ οίκον φροντίδα και ή υποστηριζόμενη διαβίωση όπου χρειάζεται, ενίσχυση για συμμετοχή σε κοινωνικά προγράμματα, προγράμματα αθλητισμού και ψυχαγωγίας.

Για τη στήριξη και ενσωμάτωση του παιδιού με ειδικές ανάγκες ή αναπηρία, χρειάζεται η συνεργασία όλων: του ίδιου του παιδιού, της οικογένειάς του, του σχολείου του, των επαγγελματιών που το παρακολουθούν, των κρατικών Υπηρεσιών. Απαιτείται η συνδρομή ολόκληρης της κοινωνίας για να ενσωματώσει το παιδί ως ισότιμο και ενεργό μέλος της.

Στα πλαίσια αυτά, το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ενισχύει οικονομικά διάφορους Φορείς, στη βάση των προνοιών του Σχεδίου Κρατικών Ενισχύσεων για τη λειτουργία προγραμμάτων κοινωνικής φροντίδας, προς τα άτομα με αναπηρίες.   Είναι σημαντικό ότι,  στην Κύπρο λειτουργούν στο παρόν στάδιο πάνω από 40 προγράμματα κοινωνικής φροντίδας, είτε από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, είτε από Αρχές Τοπικής Αυτοδιοίκησης και απευθύνονται στα άτομα με αναπηρίες, παρέχοντας 24ωρη ή διημερεύουσα φροντίδα. Τα προγράμματα αυτά, λαμβάνουν σημαντική οικονομική στήριξη από το κράτος, μέσω του Σχεδίου Κρατικών Ενισχύσεων που εφαρμόζει το Υπουργείο , σε ποσό που αντιστοιχεί στο 41% του συνολικού ποσού χορηγιών, που λαμβάνουν όλα τα προγράμματα παγκύπρια.

Με την ευκαιρία αυτή, θέλω να σας διαβεβαιώσω και πάλι ότι, η ευημερία , η εξυπηρέτηση και η φροντίδα των ατόμων με αναπηρίες βρίσκονται ανάμεσα στις προτεραιότητες του Υπουργείου και στόχος μας θα συνεχίσει να είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων αυτών.

Σας ευχαριστώ και εύχομαι κάθε επιτυχία στις εκδηλώσεις σας.

 

ΑΜ