Cookies management by TermsFeed Cookie Consent
Τελευταίες Ειδήσεις

Ανακοινωθέντα

28-09-2021 15:04

Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας: Στόχος μας η απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών

Δηλώσεις της Υφυπουργού Κοινωνικής Πρόνοιας κας Αναστασίας Ανθούση μετά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Την ταλαιπωρία που προκαλεί η γραφειοκρατία στους πολίτες, εντοπίζει η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας κα Αναστασία Ανθούση στα κυριότερα προβλήματα που καλείται το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας να διαχειριστεί, διασφαλίζοντας έτσι το συμφέρον των πολιτών.

Η κα Ανθούση παρέστη σήμερα στη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, όπου ενημέρωσε τους βουλευτές για τον ρόλο του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας και τους επόμενους σχεδιασμούς.

Μιλώντας μετά το πέρας της συνεδρίας, η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας δήλωσε πως η συζήτηση διεξήχθη σε πολύ παραγωγικό κλίμα. «Η παραδοχή ότι υπήρξαν προβλήματα έγινε εκατέρωθεν, εξού και η δημιουργία του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας. Η Κυβέρνηση έχει θέσει ψηλά τον πήχη, ώστε να γίνουμε ένα πραγματικό κράτος πρόνοιας και να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση με αξιοπρεπή διαβίωση στα άτομα και τις ευάλωτες ομάδες που έχουν ανάγκη», επεσήμανε η κα Ανθούση.

Σημείωσε δε πως συμφωνήθηκε όπως, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τα κοινοβουλευτικά κόμματα, δρομολογηθούν νομοθετήματα, προς διευκόλυνση και εξυπηρέτηση των πολιτών. Το θέμα της πρόνοιας, είπε, αφορά όλους και κυρίως τα κοινοβουλευτικά κόμματα και τους υπόλοιπους εταίρους.

Κληθείσα να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να γίνουν προς όφελος των πολιτών, η κα Ανθούση αναφέρθηκε πρωτίστως στον στόχο για μείωση της γραφειοκρατίας. «Το πρώτο πράγμα που έχω αντιληφθεί είναι ότι η γραφειοκρατία ταλαιπωρεί τον κόσμο. Με μικρές διαδικασίες, δρομολόγηση της αναδιάρθρωσης των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας, βάζοντας στη ζωή μας τα εργαλεία της τεχνολογίας, τη μηχανογράφηση και τη διασύνδεση με τις άλλες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, η βία στην οικογένεια ή η βία στο παιδί, δεν αφορούν μόνο τις Υπηρεσίες Ευημερίας. Εμπλέκεται η Αστυνομία, η εκπαίδευση, οι Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας, κοκ», επεσήμανε η κα Ανθούση. Εξήγησε δε πως η απλοποίηση των διαδικασιών και η διασύνδεση των υπηρεσιών θα μειώσει τον χρόνο που απαιτείται για την διαχείριση ενός περιστατικού και θα δώσει τη δυνατότητα να υπάρχει διαδραστικότητα και άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες.

Δρομολογείται επιπλέον, συνέχισε η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας, η ενίσχυση εξειδικευμένων υπηρεσιών και αναφέρθηκε στην αγορά υπηρεσιών από Ψυχολόγους, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στις Παιδικές Στέγες, «ώστε να υπάρχει μια ολιστική διαχείριση, να μην αφορά μόνο μια υπηρεσία».

Σύμφωνα με την κα Ανθούση, τροχοδρομούνται προγράμματα σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με στόχο οι διάφορες Υπηρεσίες του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας να φτάσουν στον πολίτη σε τοπικό επίπεδο.

Νωρίτερα, η κα Ανθούση συμμετείχε στην ad-hoc Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη μελέτη του Δημογραφικού Προβλήματος, όπου εξετάστηκαν τρόποι για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος και της υπογεννητικότητας.


(ΜΒ/IK)